Японската технологична корпорация Sony ще купи мажоритарен дял от музикалния лейбъл EMI за 2.3 млрд. долара, което ще разшири портофолиото с музикално съдържание на компанията, съобщава Financial Times.
Условията
Групата заяви, че общата цена за придобиване на EMI Music Publishing възлиза на близо 2.3 млрд. долара, като Sony ще поеме съществуващия брутен дълг на музикалната компания от 1.359 млрд. долара.
Консорциум, воден от Mubadala Investment Company, ще продаде дела си от 60% в EMI на Sony. Токийската компания вече притежава почти 40% от нея.
Големият каталог на EMI от над 2 млн. песни, сред които на групата Queen, изпълнителите Алиша Кийс и Уилям Фарел, ще утвърди позицията на Sony като най-големия музикален издател сред бума на стрийминг услугите. По-рано този месец музикалното поделение на Sony подписа сделка за 185 млн. долара и придоби дял в музикалната компания Peanuts. Транзакцията е първият основен стратегически ход на Кеничиро Йошида, който през април стана главен изпълнителен директор. Той също така представи тригодишен план във вторник, който обхваща нарастващата зависимост на Sony от доходите от абонаменти за игри и развлечения.
"Ние сме развълнувани да привлечем EMI Music Publishing в семейството на Sony и да станем номер едно в музикалната индустрия", каза Йошида в изявление. Той добави, че придобиването на EMI ще подкрепи музикалните предложения на Sony в момент на възобновяване на музикалния бизнес. "В развлекателния и музикалния бизнес ние се съсредоточаваме върху изграждането на силно IP портфолио и аз вярвам, че това придобиване ще бъде особено важен етап за нашия дългосрочен растеж", каза той.
"Това е висока цена, за да може фокусът на стратегията на Sony да се премести от хардуер към съдържание", коментира анализатор от Bernstein&Co.
Прогнозите
В средносрочния си план Sony прогнозира ръст на печалбата в повечето дивизии през следващите три години, но предостави консервативна перспектива относно акциите. Например годишната оперативна печалба в развлекателния бизнес се очаква да бъде от 130 до 170 млрд. долара до март 2021 г. в сравнение с очакванията за 190 млрд. през текущата година. Акциите на Sony се понижиха с 3.7%, което е най-големият спад от 1 май.
Разрастващите се платени стрийминг услуги от Spotify и Apple Music увеличaват продажбите на музикалната индустрия в продължение на три последователни години и привличат инвеститорите към бранша.
Миналия месец Sony разкри, че ще реализира печалба от близо 1 млрд. долара от дела си в Spotify след публичния дебют на стрийминг услугата. SNE Quotes by TradingView
Японската технологична корпорация Sony ще купи мажоритарен дял от музикалния лейбъл EMI за 2.3 млрд. долара, което ще разшири портофолиото с музикално съдържание на компанията, съобщава Financial Times.
0 коментара