КЗК най-сетне започва да разглежда сделката за "Нова телевизия"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК най-сетне започва да разглежда сделката за "Нова телевизия"

КЗК най-сетне започва да разглежда сделката за "Нова телевизия"

Фондът на Петр Келнер е поискал разрешение преди над 2 месеца, но антимонополният регулатор е проточил процедурата

Мария Иванова
5871 прочитания

© Цветелина Белутова


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва да разглежда сделката за придобиването на "Нова броудкастинг груп" от най-богатия бизнесмен в Чехия – Петр Келнер. Инвестиционният му фонд PPF Group ще плати 185 млн. евро за най-голямата медийна група в България, която включва седем телевизионни канала и 19 онлайн компании с общи приходи 100 млн. евро за 2017 г.

Защо е толкова бавно

Съобщението, че антимонополният регулатор започва да разглежда сделката, идва нетрадиционно късно – по информация на "Капитал" документите, с които чешкият купувач иска разрешение за придобиването, са били подадени още през април. Според Закона за защита на конкуренцията КЗК трябва да образува съответното производство в тридневен срок от постъпването на уведомлението, освен ако не са били установени нередовности в искането, които уведомителят се поканва да отстрани. След образуването на производство комисията има 25 работни дни, в които да излезе с решение, като срокът може да бъде удължен с още 10 дни по искане на компаниите.

Друга от знаковите сделки на годината – за придобиването на активите на CEZ в България от компанията "Инерком" на Гинка Върбакова, също все още очаква КЗК да започне разглеждането й, макар че купувачът нотифицира регулатора за намеренията си още през март.

За сравнение - аналогичното производство по сделката, с която депутатът от ДПС Делян Пеевски ще продаде половината от бизнеса си с печатни медии на българското дружество на американските кинопроизводители Nu Image, започна на следващия ден след обявяването на новината от двете страни.

По информация на "Капитал" от началото на годината КЗК е сменила практиката си и вече действа като европейския си аналог - иска всички документи и цялата информация още преди да започне производството. Допреди това те са подавани и в хода на разглеждането. Това е забавило десетки сделки.

В случая с "Нова тв" постоянно витаят слухове за нежелание в политически и местни бизнес кръгове смяната на собствеността да се случи. Това би могло да бъде и частично обяснение и за бавенето от страна на регулатора.

Телевизията в КЗК, Telenor в Брюксел

От съобщението, публикувано на интернет страницата на КЗК, става ясно, че покупката ще бъде осъществена през регистрираната в Холандия новоучредена дъщерна компания на фонда PPF TMT Bidco 2. Според уведомлението не се очаква сделката "да окаже въздействие върху продуктово-географски пазари в страната, на които оперират засегнатите предприятия", с изключение на пазара на онлайн търговия на стоки на дребно, където се очаква "незначително (номинално) увеличение в пазарния дял на обединените предприятия".

Освен "Нова телевизия" Петр Келнер ще бъде и новият собственик на телеком номер 3 в България – "Теленор". Сделката за местния бизнес на норвежкия Тelenor е в пакет заедно с дъщерните мобилни оператори в Сърбия, Черна гора и Унгария, като общата оценка на придобиваните компании е 2.8 млрд. евро. Българският телеком е 29% от пакета, което прави оценката му над 800 млн. евро.

Заради размера си и защото обхваща няколко пазара, това придобиване няма да се гледа от българската комисия, а от европейската.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва да разглежда сделката за придобиването на "Нова броудкастинг груп" от най-богатия бизнесмен в Чехия – Петр Келнер. Инвестиционният му фонд PPF Group ще плати 185 млн. евро за най-голямата медийна група в България, която включва седем телевизионни канала и 19 онлайн компании с общи приходи 100 млн. евро за 2017 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK