С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 май 2018, 15:02, 4557 прочитания

Wizz Air обяви ръст на печалбата си с 22%

Нискотарифната компания ще засилва позициите си на ключови пазари в Източна и Централна Европа и в Лондон и Виена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръст на печалбата от 22% и рекорд в абсолютна стойност от 275 млн. евро обяви нискотарифната авиокомпания Wizz Air за последната фискална година, завършила на 31 март 2018 г. Превозвачът има приходи от 1.948 млрд. евро, което е повишение с 24%. Броят на самолетите към края на март тази година е 93. Пътниците са се увеличили с 24.7%, достигайки 30 млн., а средната запълняемост на седалките е била 91.3%.

Въпреки растящите цени на горивата за настоящата година очакванията са отново положителни. Прогнозите за печалбата са тя да нарасне с 13% и да достигне 310–340 млн. евро, а пътниците да се увеличат до 36 млн. души.


Най-голямата лоукост компания за Централна и Източна Европа продължава да расте на всичките си пазари. През 2017 г. превозвачът откри база на лондонското летище Лутън, като към края на март 2018 г. мрежата там се състои от 46 линии до 20 държави. Заради Brexit Wizz Air създаде местна авиокомпания на острова Wizz Air UK, която до края на юни 2018 г. ще оперира с 8 самолета. Втората база в Западна Европа на Wizz Air във Виена ще започне работа през юни 2018 г.

В България за тази година капацитетът й ще се увеличи с 20% общо на трите летища, на които оперира - София, Варна и Бургас, като за 2017 г. компанията е превозила 2.5 млн. пътници от и до страната.

Повече за бизнес стратегията за тази и следващите години разказва Оуен Джонс, корпоративен директор на Wizz Air.
Оуен Джонс, корпоративен директор на Wizz Air

[Wizz Air]

Откъде идва ръстът на компанията за изминалата фискална година? Има ли пазари, които нараснаха по-силно от другите?



- Едно от положителните неща е, че имаме засилване на цялата мрежа. Две трети от ръста идват от разширяване на капацитета на вече съществуващи линии. Една четвърт е от нови линии от летища, на които вече оперираме. Други 9% са от нови летища или нови държави. Ще има малка промяна по отношение на самолетите, които искаме да разположим през тази година, и ще се възползваме от възможности в Западна Европа. Изграждане на местно базирана авиокомпания във Великобритания, където ще разполагаме самолети до края на годината. Развиваме базите в Австрия, Румъния, Унгария, Полша, Грузия (бел. ред. - това са част от базите, на които ще бъдат позиционирани обявените нови 21 самолета през март).

Поръчахте 146 самолета в Дубай миналия ноември. Как ще се развие експанзията през следващите години?

- Поръчахме 110 самолета А321 neo последна технология в Париж през 2015 г. и те ще бъдат доставяни до 2024 г. Поръчаните 146 самолета А320 neo на авиошоуто в Дубай ще бъдат доставени до 2026 г. Продължаваме да добавяме капацитет на нашите най-силни пазари. Разполагаме капацитет тази година във Виена и Лондон и ще засилваме някои от ключовите си пазари като Унгария и Румъния. Основата на нашия бизнес остава в Централна и Източна Европа. Все още виждаме много силен икономически ръст в региона и търсенето на авиационната услуга расте.

Преди няколко дни Ryanair обяви, че очакват трудности за авиационния пазар заради ръста на цената на петрола. Какви са вашите очаквания за пазара?

- Не можем да игнорираме факта, че цената на петрола се увеличава, но виждаме в това и възможности. Летенето в Европа е стока и най-ниската цена печели. Ние все още сме способни да предлагаме ниски цени, дори при ръста на цените на петрола. Натиск ще има върху авиокомпании в региона, които изпитват недостиг на кеш, който ще се засили с продължаването на ръста на цените на горивото.

Как ще решите проблема със служителите при експанзията?

- Много щастливи сме, че виждаме много млади хора, които искат да работят в международна компания като Wizz Air. Имаме програма за обучение на кадети, при която оказваме подкрепа за покриването на тренировъчните разходи.

На българския пазар да очакваме ли обявяването на нови маршрути?

- За 2018 г. вече обявихме 5 нови маршрута – 4 от София, а от новата ни база във Виена обявихме полет до Варна. Капацитетът ни на пазара се увеличава с 20%, така че вече растем в България за тази година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1687 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 797 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Александър Димитров: Ще сме лидер с много нови продукти

Изпълнителният директор на "А1 България" пред "Капитал"

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10