С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 май 2018, 15:02, 4387 прочитания

Wizz Air обяви ръст на печалбата си с 22%

Нискотарифната компания ще засилва позициите си на ключови пазари в Източна и Централна Европа и в Лондон и Виена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръст на печалбата от 22% и рекорд в абсолютна стойност от 275 млн. евро обяви нискотарифната авиокомпания Wizz Air за последната фискална година, завършила на 31 март 2018 г. Превозвачът има приходи от 1.948 млрд. евро, което е повишение с 24%. Броят на самолетите към края на март тази година е 93. Пътниците са се увеличили с 24.7%, достигайки 30 млн., а средната запълняемост на седалките е била 91.3%.

Въпреки растящите цени на горивата за настоящата година очакванията са отново положителни. Прогнозите за печалбата са тя да нарасне с 13% и да достигне 310–340 млн. евро, а пътниците да се увеличат до 36 млн. души.


Най-голямата лоукост компания за Централна и Източна Европа продължава да расте на всичките си пазари. През 2017 г. превозвачът откри база на лондонското летище Лутън, като към края на март 2018 г. мрежата там се състои от 46 линии до 20 държави. Заради Brexit Wizz Air създаде местна авиокомпания на острова Wizz Air UK, която до края на юни 2018 г. ще оперира с 8 самолета. Втората база в Западна Европа на Wizz Air във Виена ще започне работа през юни 2018 г.

В България за тази година капацитетът й ще се увеличи с 20% общо на трите летища, на които оперира - София, Варна и Бургас, като за 2017 г. компанията е превозила 2.5 млн. пътници от и до страната.

Повече за бизнес стратегията за тази и следващите години разказва Оуен Джонс, корпоративен директор на Wizz Air.
Оуен Джонс, корпоративен директор на Wizz Air

[Wizz Air]

Откъде идва ръстът на компанията за изминалата фискална година? Има ли пазари, които нараснаха по-силно от другите?



- Едно от положителните неща е, че имаме засилване на цялата мрежа. Две трети от ръста идват от разширяване на капацитета на вече съществуващи линии. Една четвърт е от нови линии от летища, на които вече оперираме. Други 9% са от нови летища или нови държави. Ще има малка промяна по отношение на самолетите, които искаме да разположим през тази година, и ще се възползваме от възможности в Западна Европа. Изграждане на местно базирана авиокомпания във Великобритания, където ще разполагаме самолети до края на годината. Развиваме базите в Австрия, Румъния, Унгария, Полша, Грузия (бел. ред. - това са част от базите, на които ще бъдат позиционирани обявените нови 21 самолета през март).

Поръчахте 146 самолета в Дубай миналия ноември. Как ще се развие експанзията през следващите години?

- Поръчахме 110 самолета А321 neo последна технология в Париж през 2015 г. и те ще бъдат доставяни до 2024 г. Поръчаните 146 самолета А320 neo на авиошоуто в Дубай ще бъдат доставени до 2026 г. Продължаваме да добавяме капацитет на нашите най-силни пазари. Разполагаме капацитет тази година във Виена и Лондон и ще засилваме някои от ключовите си пазари като Унгария и Румъния. Основата на нашия бизнес остава в Централна и Източна Европа. Все още виждаме много силен икономически ръст в региона и търсенето на авиационната услуга расте.

Преди няколко дни Ryanair обяви, че очакват трудности за авиационния пазар заради ръста на цената на петрола. Какви са вашите очаквания за пазара?

- Не можем да игнорираме факта, че цената на петрола се увеличава, но виждаме в това и възможности. Летенето в Европа е стока и най-ниската цена печели. Ние все още сме способни да предлагаме ниски цени, дори при ръста на цените на петрола. Натиск ще има върху авиокомпании в региона, които изпитват недостиг на кеш, който ще се засили с продължаването на ръста на цените на горивото.

Как ще решите проблема със служителите при експанзията?

- Много щастливи сме, че виждаме много млади хора, които искат да работят в международна компания като Wizz Air. Имаме програма за обучение на кадети, при която оказваме подкрепа за покриването на тренировъчните разходи.

На българския пазар да очакваме ли обявяването на нови маршрути?

- За 2018 г. вече обявихме 5 нови маршрута – 4 от София, а от новата ни база във Виена обявихме полет до Варна. Капацитетът ни на пазара се увеличава с 20%, така че вече растем в България за тази година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 845 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 631 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Александър Димитров: Ще сме лидер с много нови продукти

Изпълнителният директор на "А1 България" пред "Капитал"

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10