С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 25 май 2018, 16:08, 7517 прочитания

Александър Димитров: Ще сме лидер с много нови продукти

Изпълнителният директор на "А1 България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Александър Димитров е изпълнителен директор на "Мобилтел" (вече "А1 България") от есента на 2015 г., когато наследи Танасис Кацирубас. Работи в телекомуникационния сектор от 18 години. До 2015 г. беше главен търговски директор на БТК, където работи в продължение на седем години. Преди това пък беше главен изпълнителен директор на "Германос телеком България". Завършил е Техническия университет в София с магистърска степен по електрически машини и съоръжения. Има и магистърска степен по маркетинг и мениджмънт от УНСС.

Още по темата

Ребрандиране

От А1 до Я

"Мобилтел" смени името си. Но не само - ще предлага още спорт, музика, разплащания

25 май 2018

"Мобилтел" официално стана A1

Най-големият мобилен оператор по брой абонати започва мащабна промяна на идентичността с редица нови услуги

22 май 2018

"Мобилтел" увеличава приходите и печалбата си през първото тримесечие

Средните приходи от потребител също нарастват

25 апр 2018

Собственикът на "Мобилтел" отделя 1 млрд. евро за експанзия в Източна Европа

A1 Telekom Austria предвижда укрепване на позициите на сегашните си пазари и навлизане на нови

15 апр 2018


Защо се налага промяната в идентичността?

"Мтел" работи от 23 години на този пазар и сме една от топ марките във всички класации. Имаме 100% спонтанна разпознаваемост. Хората знаят много добре какво е "Мтел" – първият GSM оператор, лидер на пазара, основният телеком, който работи с бизнес клиенти. Погледнато така, на нас не ни се налага промяна. В същото време, въпреки че сме силен бранд, ни познават повече като мобилен оператор. Но през последните пет години направихме много други неща. Основен играч сме на пазара за интернет и телевизия, както и на пазара за сложни корпоративни и ICT решения. Преди 2 години и половина купихме най-големия кабелен оператор Blizoo с близо 500 000 клиенти. И като естествено продължение на марката на "Мтел" решихме, че имаме нужда от нова идентичност.

От друга страна, А1 Group има 7 оператора в Европа. Тя е практически европейското подразделение на America Movil. Преди една година взехме решението, че брандът А1 е този, който трябва да се налага в европейските операции на групата. Това е основният оператор в Австрия. Преди време в Словения също направиха смяната, така че там сега брандът е А1 Slovenia. Компанията ни за цифрови услуги също се казва А1 Digital. И ние сме следващата стъпка. Част сме от голяма група, която търси да заеме по-сериозно място на европейския пазар заедно с другите оператори като Orange, Deutsche Telecom и др.

Какво символизира името А1?



Идеята зад този бранд е лидерско отношение във всеки един смисъл. Символизира първата буква и първата цифра. "А" идва от английското all и немското alles – символизира, че предоставяме всичко. "1" идва от това, че сме първи и че целият пакет услуги може да се вземе от едно място.

Споменахте европейския телеком сектор. Това показва ли амбициите да сте още по-голяма телеком група на континента?

Реално ние в момента сме оператор на средно ниво. По-малки сме от големите и сме по-големи от малките. Една обща бранд идентичност би ни помогнала за по-голяма европейска разпознаваемост. Например, когато клиентите ни пътуват навън, или когато австрийските или словенските клиенти идват при нас, те ще виждат един и същ бранд. Амбицията на нашата група е да играе по-сериозна роля на европейския пазар. Все пак сме част от четвъртата по големина телеком група в света – America Movil.

Кои са главните предизвикателства около промяната на идентичността и как ще се отразят на бизнеса и продажбите ви?

Смятаме, че няма да се отразят негативно, нито в краткосрочен, нито в дългосрочен план, поради две причини. Първо, защото основният ни бизнес остава - имаме 5 млн. клиенти, имаме близо 250 магазина, имаме силен онлайн магазин, имаме силно мобилно приложение. Основният бизнес ще си продължи да работи, както сега. Клиентите ще могат да ни намерят по същия начин, както и досега.

Второ, имаме подготвено достатъчно силно съобщение за промяната. За нас смяната на логото е само върхът на промените, които искаме да наложим. Инвестициите, които сме направили в хора и инфраструктура, ни позволяват да сме сигурни в качеството на нашата мрежа. Също искаме клиентите да имат лесен достъп до услугите, които предлагаме. И не на последно място е важно да покажем на клиентите ни, че ценим тяхната лоялност. Все пак някои от тях са с нас от над 20 години. "Мтел" вече няколко пъти са променяли логото си и при всеки от тях никога не е било цел да променим начина, по който работим. Сега искаме визуалната смяна да е върхът на всички останали неща, които ще въведем. Ще направим неща, които ще са нови както за пазара, така и за клиентите. Затова дори нямаме толкова много средства, заделени за маркетинг. Защото вярваме, че моделът ни на работа сам ще помогне за популяризирането на марката.

Какви са планираните инвестиции около ребрандирането?

Ще се опитаме най-разпознаваемите части от бранда да бъдат променени бързо и лесно. Разбира се, всичко относно рекламното ни присъствие ще бъде сменено. Рекламите в магазините ни ще бъдат променени в рамките на една седмица. Към края на юни компанията ще започне изцяло да работи под новия бранд.

Планира се много сериозен бюджет, за да се информират клиентите ни за промяната. Използваме всички разпространени формати на реклама: от цифровото пространство, телевизията и принта до социални мрежи, фактури и т.н.

Колко ще струва целият процес?

Нашия бизнес ежегодно има нужда от сериозни инвестиции. От една страна, за технологична поддръжка в страната, а от друга - за да сме достъпни за клиентите. Всяка година инвестираме между 120 и 150 млн. лв., които влагаме в поддръжка на мрежата и обновяване спрямо текущите технологични норми. Няма да имаме много сериозна разлика между миналогодишния и тазгодишния бюджет по отношение на рекламата. Ще рекламираме 365 дни в годината, просто сега ще са други темите.

Колко ще е дълга кампанията около промяната на идентичността?

Ние сме един от големите рекламодатели в страната и нашите рекламни кампании са винаги активни. През цялата година ние имаме някаква реклама някъде. Относно "анонсирането" на промяната, това ще продължи между две и три седмици. Така че смятаме до средата на юни да рекламираме само по новия бранд.

Какви са заложените показатели, които ще следите, за да измерите резултатите от промяната?

Имаме много индикатори, но разбира се, не всички са брандови. Основната част е спонтанната разпознаваемост, но има и други начини, по които може да преценим успеха - посещения в новия ни сайт например. Между другото, А1.bg е първият двубуквен сайт в страната. Наложи се да се преборим с дадени регулации, за да направим това възможно. Броят посещения в магазините ни също е важен показател, както и броят платени сметки през приложението и т.н.

Бизнесът ни предлага услуги и съответно и моделът ни няма да се промени от това, че имаме нова идентичност. Надяваме се тя да помогне да рекламираме услугите, които предлагаме, и да създаде по-тясна връзка с клиентите, които имаме.

Очаква ли се някаква промяна в условията и цените за потребителите?

Със сигурност клиентите ни ще продължат да ползват сегашните услуги при настоящите условия, като се надяваме нивото на персонализация и лично отношение към всеки един клиент да бъде подобрено. В момента имаме достатъчно атрактивни условия на доста от продуктите ни. Също се радваме на доста стабилен ръст и оборотът ни от последните години го показва. Като клиентска база вървим стабилно, но самите клиенти стават по-ценни, защото всеки един ползва повече услуги – повече мегабайти, повече минути и т.н.

Планирате ли да произвеждате собствено съдържание?

Една от целите на нашата група е точно предлагането на ексклузивно спортно съдържание, както и собствена кино- и видеоселекция. Това продължава да е фокус на усилията ни и съвсем скоро може да очаквате нови услуги в тази сфера.

Планирате ли нови придобивания под новия бранд?

Непрекъснато гледаме дали има нещо ново на пазара, от което да се възползваме. През миналия месец купихме добре представен оператор в Ямбол. Така че такива сделки никога не са спирали да бъдат на фокус. Въпреки всичко големите оператори като нас страдат от някои фактори на пазара. На първо място са пиратските канали, които малките оператори излъчват. Неузаконената инфраструктура в някои градове също спира развитието на оператори като нас. Ние вярваме в консолидацията и във всеки момент, когато видим нещо, което може да закупим, ще го направим, както сме правили и до момента.

Разрастването на този пазар не е лесно. Българският пазар не е голям и развитието на който и да е от играчите минава или през взимането на чужди клиенти, или през това да развиеш своите клиенти през услугите си. Поради тази причина вярваме, че с новия бранд трябва да наблегнем на лоялността на клиентите ни. Колкото повече време потребителят използва нашите услуги, толкова повече ще се подобряват условията за него като съдържание и цена.

Как според вас ще изглежда един телеком в близкото бъдеще?

След пет до десет години телекомите вероятно ще са по-скоро мултимедийни доставчици на цялостни решения. Като цяло вярвам, че те ще играят по-голяма роля в живота на хората и на фирмите, защото ще се грижат за дигитализацията, за която цял свят работи. Ясно е вече, че дори компании, които нямат общо с цифровите технологии, се стремят да се дигитализират – производители на хляб например. Ние сме тук, за да подпомогнем техния процес да е по-разбираем, по-предвидим и да има възможност за бърза и достъпна дигитална връзка.

За нас един оператор на бъдещето е симбиоза между доставчик на свързаност, комбинирано с персонализирано съдържание и с цялостна софтуерна и хардуерна поддръжка.

Интервюто взеха Константин Николов и Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Вкусът се възпитава Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

21 сеп 2018, 463 прочитания

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал 1 Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

21 сеп 2018, 726 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Все по-краткият живот на смартфоните

Големите компании пускат хитови телефони на все по-малки интервали от време, като същевременно цената на устройствата расте

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете