Китайска компания може да купи производителя на автотапицерии "Граммер"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайска компания може да купи производителя на автотапицерии "Граммер"

В българската фабрика се произвеждат калъфки за седалки, подлакътници и подглавници за автомобилни гиганти като BMW, Volkswagen, Daimler и Jaguar

Китайска компания може да купи производителя на автотапицерии "Граммер"

Ningbo Jifeng преговаря да придобие контрол над германския собственик на завода в село Трудовец

9711 прочитания

В българската фабрика се произвеждат калъфки за седалки, подлакътници и подглавници за автомобилни гиганти като BMW, Volkswagen, Daimler и Jaguar

© Надежда Чипева


Заводът за автомобилни тапицерии "Граммер" в ботевградското село Трудовец може да стане китайска собственост като част от сделка за германската компания майка. Дружества на Ningbo Jifeng Auto Parts, която в момента държи около 25% от Grammer, водят преговори за придобиване на контрол. Предложената цена е 60 евро на акция, което оценява компанията на около 750 млн. евро, съобщи Bloomberg. В информация на сайта си от Grammer потвърждават, че се водят преговори, но уточняват, че на този етап не е сигурно, че те ще приключат успешно.

Неокончателно

Офертата от 60 евро на акция е със 17% по-висока от цената на книжата при затваряне на търговията в понеделник. Отделно от това потенциалният купувач предлага да изплати и по 1.25 евро дивидент на акция, съобщиха от германската компания. По информация на Bloomberg Ningbo Jifeng, чиито книжа се търгуват на борсата в Шанхай, не участва директно в преговорите. "На този етап не е сигурно дали преговорите ще завършат успешно и дали ще бъде направена оферта за придобиване", се посочва в съобщението на Grammer.

Grammer продаде миноритарен дял на Ningbo Jifeng през 2017 г. в опит да се защити от изкупуването на акции от страна на босненската фамилия Хастор. По данни на Bloomberg чрез дружества със специална инвестиционна цел семейството е вторият по големина акционер в Grammer с общ дял от 19%.

Компанията

Grammer произвежда различни интериорни детайли за автомобили, камиони, автобуси и влакове и работи в 19 страни. Приходите й за 2017 г. са в размер на 1.8 млрд. евро, а нетната печалба е 32.4 млн. евро.

В България германската група работи от повече от две десетилетия. През 1997 г. тя купи някогашната фабрика "Възход" в село Трудовец, където се правеха автобусни и карни седалки и се шиеха тапицерии за автобусите "Чавдар". Сега там се произвеждат калъфки за седалки, подлакътници и подглавници за автомобилни гиганти като BMW, Volkswagen, Daimler и Jaguar. За 2016 г. "Граммер" отчита 98.5 млн. лв. приходи и 5.5 млн. лв. печалба. В компанията работят над 1000 души.

Заводът за автомобилни тапицерии "Граммер" в ботевградското село Трудовец може да стане китайска собственост като част от сделка за германската компания майка. Дружества на Ningbo Jifeng Auto Parts, която в момента държи около 25% от Grammer, водят преговори за придобиване на контрол. Предложената цена е 60 евро на акция, което оценява компанията на около 750 млн. евро, съобщи Bloomberg. В информация на сайта си от Grammer потвърждават, че се водят преговори, но уточняват, че на този етап не е сигурно, че те ще приключат успешно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    1i avatar :-|
    Густав

    32млн печалба при 1.8 млрд приходи не е атрактивна цифра, особено за фирма от автомобилния сектор, където инвеститорите вече няколко години очакват цикличен спад. Според мен китайската оферта е твърде добра за да се отхвърли. Въпросът е дали фирмата е въобще на тезгяха, след като преди това са отказали на босненците.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK