Китайските Wanda Group и Tencent правят обща компания за "умни продажби" на дребно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайските Wanda Group и Tencent правят обща компания за "умни продажби" на дребно

Търговското поделение на Wanda и Tencent ще притежават съответно 51% и 42.48% в новата компания, а Groupon ще държи останалите акции

Китайските Wanda Group и Tencent правят обща компания за "умни продажби" на дребно

В партньорството ще се включи и местното поделение на Groupon

2724 прочитания

Търговското поделение на Wanda и Tencent ще притежават съответно 51% и 42.48% в новата компания, а Groupon ще държи останалите акции

© Reuters


Китайският конгломерат Dalian Wanda Group ще създаде съвместна компания с технологичния гигант Tencent Holdings и местно звено на Groupon Inc. Проектът ще интегрира онлайн и офлайн бизнесите на трите компании, за да си партнират в "умните продажби" на дребно, съобщава Reuters.

Проектът

Търговските поделения на Wanda и Tencent ще притежават съответно 51% и 42.48% в новата компания, а Groupon ще държи останалите акции.

Партньорството има за цел да се възползва от възможностите на трите компании, съобщава в изявление Wanda. Сегашният интернет бизнес на Wanda ще бъде вграден в новата компания, докато Tencent ще осигури онлайн трафик. Бизнесът на Gaopeng за електронно фактуриране също ще бъде интегриран в проекта.

Партньорството ще има за цел да трансформира офлайн присъствието на Wanda в интелигентни търговски центрове, а трафикът ще бъде управляван чрез платформите на Tencent, включително и WeChat. Сътрудничеството ще предостави на Tencent достъп до огромни обеми офлайн трафик и също така ще ускори изпълнението на стратегията й за "интелигентна търговия на дребно".

Пазарът на дребно

Tencent и Alibaba са в агресивна конкуренция за увеличение на пазарния си дял на онлайн пазара. Двете технологични компании, чиято пазарна капитализация е близо 1 трлн. долара, са вложили от началото на миналата година над 10 млрд. долара в придобивания, фокусирани върху търговията.

През януари група, ръководена от Tencent, направи инвестиция от 34 млрд. юана (5.29 млрд. долара) в търговски активи на Wanda, облекчавайки по този начин финансовия стрес за една от най-големите китайски групи.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK