С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 юни 2018, 11:36, 5380 прочитания

Adidas печели с 12:10 срещу Nike в екипирането на отборите за световното по футбол

Германската компания обаче не очаква голям финансов ефект от първенството заради застоя на руската икономика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Състезанието между Adidas и Nike кой ще облече повече отбори на започващото световно първенство по футбол в Русия завърши с победа на германската компания. Adidas, която е и официален спонсор на турнира, обаче очаква само ограничен финансов ефект, отчасти защото турнирът се провежда в Русия, чиято икономика е в застой, пише Reuters.

"Световното първенство в Русия дава по-слаби финансови възможности в сравнение с турнира преди четири години в Бразилия", каза изпълнителният директор на компанията Каспер Рорстед миналия месец.


Кой по колко

От последното световно през 2014 г. в Бразилия, продажбите на германския производител на спортни облекла Adidas, особено сферата на футбола, растат. Използвайки този успех, компанията успя да изпревари и най-големия си конкурент Nike и в продажбите на баскетболни екипи и обувки за бягане на американския пазар. Въпреки това футболът остава много важен за имиджа на германския бранд, който е един от главните спонсори на световните първенства от 1970 г. и поднови договора си до 2030 г. Миналата седмица компанията също така обяви, че разшири партньорството си с UEFA Champions League до 2021 г.

След като Nike облече повече отбори в Бразилия през 2014 г., Adidas си върна лидерството, като отговаря за екипировката на 12 от 32-те отбора на първенството, включително тези на Германия и Испания, както и на домакина Русия. Nike, навлезе сериозно във футбола след световното през 1994 г. в САЩ, когато екипират 10 отбора, включително големи имена като Бразилия, Франция и Англия. А през 2014 г. за първи път повече отбори носят екипи на Nike вместо Аdidas.



Проблемът при обувките

По-проблемната част за компаниите е при футболните обувки. Това отборите да носят фланелките на известни брандове е важно, но за производителите, по-важно е кой играч чий обувки носи. Още повече, че звездите на футбола имат лични договори – като например, Кристиано Роналдо играе с Nike, а Лионел Меси – с Adidas. Следвайки наложените санкции от САЩ на Иран, Nike обявиха, че няма да спонсорират иранския отбор, следователно всички играчи на Иран ще носят екипи с емблемата на Adidas.

Другият германски производител – Puma, остава много по-назад в надпреварата. Компанията ще облече само четири по-малки отбора след като големият им представител през 2014 г. – Италия, се провали на баражите и няма да участва в Русия.

Според Пирал Дадхания, анализатор от RBC Capital Markets предстоящото световно първенство може да увеличи приходите на Adidas с 3% до 4%, доста по-малко от минали състезания. Главният фактор за това е, че икономиката на домакина Русия, е в застой.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 473 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 999 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кока-кола" откри втория си най-голям развоен ИТ център в София

Системата на компанията продължава с устойчивите си инвестиции в България с откриването на Coca-Cola HBC Tech Innovation Lab

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10