Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 юни 2018, 11:36, 5449 прочитания

Adidas печели с 12:10 срещу Nike в екипирането на отборите за световното по футбол

Германската компания обаче не очаква голям финансов ефект от първенството заради застоя на руската икономика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Състезанието между Adidas и Nike кой ще облече повече отбори на започващото световно първенство по футбол в Русия завърши с победа на германската компания. Adidas, която е и официален спонсор на турнира, обаче очаква само ограничен финансов ефект, отчасти защото турнирът се провежда в Русия, чиято икономика е в застой, пише Reuters.

"Световното първенство в Русия дава по-слаби финансови възможности в сравнение с турнира преди четири години в Бразилия", каза изпълнителният директор на компанията Каспер Рорстед миналия месец.


Кой по колко

От последното световно през 2014 г. в Бразилия, продажбите на германския производител на спортни облекла Adidas, особено сферата на футбола, растат. Използвайки този успех, компанията успя да изпревари и най-големия си конкурент Nike и в продажбите на баскетболни екипи и обувки за бягане на американския пазар. Въпреки това футболът остава много важен за имиджа на германския бранд, който е един от главните спонсори на световните първенства от 1970 г. и поднови договора си до 2030 г. Миналата седмица компанията също така обяви, че разшири партньорството си с UEFA Champions League до 2021 г.

След като Nike облече повече отбори в Бразилия през 2014 г., Adidas си върна лидерството, като отговаря за екипировката на 12 от 32-те отбора на първенството, включително тези на Германия и Испания, както и на домакина Русия. Nike, навлезе сериозно във футбола след световното през 1994 г. в САЩ, когато екипират 10 отбора, включително големи имена като Бразилия, Франция и Англия. А през 2014 г. за първи път повече отбори носят екипи на Nike вместо Аdidas.



Проблемът при обувките

По-проблемната част за компаниите е при футболните обувки. Това отборите да носят фланелките на известни брандове е важно, но за производителите, по-важно е кой играч чий обувки носи. Още повече, че звездите на футбола имат лични договори – като например, Кристиано Роналдо играе с Nike, а Лионел Меси – с Adidas. Следвайки наложените санкции от САЩ на Иран, Nike обявиха, че няма да спонсорират иранския отбор, следователно всички играчи на Иран ще носят екипи с емблемата на Adidas.

Другият германски производител – Puma, остава много по-назад в надпреварата. Компанията ще облече само четири по-малки отбора след като големият им представител през 2014 г. – Италия, се провали на баражите и няма да участва в Русия.

Според Пирал Дадхания, анализатор от RBC Capital Markets предстоящото световно първенство може да увеличи приходите на Adidas с 3% до 4%, доста по-малко от минали състезания. Главният фактор за това е, че икономиката на домакина Русия, е в застой.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 923 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 701 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кока-кола" откри втория си най-голям развоен ИТ център в София

Системата на компанията продължава с устойчивите си инвестиции в България с откриването на Coca-Cola HBC Tech Innovation Lab

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10