С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 2 юни 2018, 11:36, 5225 прочитания

Adidas печели с 12:10 срещу Nike в екипирането на отборите за световното по футбол

Германската компания обаче не очаква голям финансов ефект от първенството заради застоя на руската икономика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Състезанието между Adidas и Nike кой ще облече повече отбори на започващото световно първенство по футбол в Русия завърши с победа на германската компания. Adidas, която е и официален спонсор на турнира, обаче очаква само ограничен финансов ефект, отчасти защото турнирът се провежда в Русия, чиято икономика е в застой, пише Reuters.

"Световното първенство в Русия дава по-слаби финансови възможности в сравнение с турнира преди четири години в Бразилия", каза изпълнителният директор на компанията Каспер Рорстед миналия месец.


Кой по колко

От последното световно през 2014 г. в Бразилия, продажбите на германския производител на спортни облекла Adidas, особено сферата на футбола, растат. Използвайки този успех, компанията успя да изпревари и най-големия си конкурент Nike и в продажбите на баскетболни екипи и обувки за бягане на американския пазар. Въпреки това футболът остава много важен за имиджа на германския бранд, който е един от главните спонсори на световните първенства от 1970 г. и поднови договора си до 2030 г. Миналата седмица компанията също така обяви, че разшири партньорството си с UEFA Champions League до 2021 г.

След като Nike облече повече отбори в Бразилия през 2014 г., Adidas си върна лидерството, като отговаря за екипировката на 12 от 32-те отбора на първенството, включително тези на Германия и Испания, както и на домакина Русия. Nike, навлезе сериозно във футбола след световното през 1994 г. в САЩ, когато екипират 10 отбора, включително големи имена като Бразилия, Франция и Англия. А през 2014 г. за първи път повече отбори носят екипи на Nike вместо Аdidas.



Проблемът при обувките

По-проблемната част за компаниите е при футболните обувки. Това отборите да носят фланелките на известни брандове е важно, но за производителите, по-важно е кой играч чий обувки носи. Още повече, че звездите на футбола имат лични договори – като например, Кристиано Роналдо играе с Nike, а Лионел Меси – с Adidas. Следвайки наложените санкции от САЩ на Иран, Nike обявиха, че няма да спонсорират иранския отбор, следователно всички играчи на Иран ще носят екипи с емблемата на Adidas.

Другият германски производител – Puma, остава много по-назад в надпреварата. Компанията ще облече само четири по-малки отбора след като големият им представител през 2014 г. – Италия, се провали на баражите и няма да участва в Русия.

Според Пирал Дадхания, анализатор от RBC Capital Markets предстоящото световно първенство може да увеличи приходите на Adidas с 3% до 4%, доста по-малко от минали състезания. Главният фактор за това е, че икономиката на домакина Русия, е в застой.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 473 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 483 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кока-кола" откри втория си най-голям развоен ИТ център в София

Системата на компанията продължава с устойчивите си инвестиции в България с откриването на Coca-Cola HBC Tech Innovation Lab

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми