С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 юни 2018, 14:00, 3973 прочитания

Panasonic разработва батерии за електроколи без кобалт

Високата цена на метала кара японската компания да търси нови възможности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на батерии за Tesla - японската компания Panasonic, обяви, че разработва автомобилни батерии, които не съдържат кобалт. В основата на решението стои очакваното поскъпване на цената на метала заради голямото му търсене в резултат на развитието на производството на електрически автомобили, пише Reuters.

Планът на компанията


"Вече понижихме количеството на използвания кобалт", заявява пред анализатори Кенджи Тамура, която e начело на отдела, отговарящ за автомобилните батерии. "Целим да спрем изцяло употребата на елемента в близкото бъдеще и работим по въпроса", добавя тя.
Докато полага усилия да намали съдържанието на минерала в батериите си, Panasonic се опитва и да сключва договори с клиенти така, че "компанията да може да понижи рисковете, свързани с повишаването на цените на материалите", казва Йошио Ито, директор, отговарящ за автомобилния бизнес на компанията.

Партньорство с Tesla

Panasonic доставя батерии за модела на Tesla - Model 3. Те се произвеждат в общия за двете компании завод за батерии Gigafactory в Невада. Ито споделя, че заради тясното си сътрудничество с Tesla, Panasonic си е поставила за цел да увеличи производството на батерии, тъй като американската компания има намерение да увеличи продукцията на седана Model 3 до 5 хил. на седмица до края на юни.



От Tesla заявиха в началото на месеца, че батериите, които използва Model 3, са постигнали най-висока енергийна плътност чрез "значително намаленото съдържание на кобалт" и повишеното съдържание на никел. Поддържа се превъзходна термична стабилност, твърдят от компанията.


Бъдещето е в електромобилите

Прогноза на Международната агенция по енергетиката показва, че търсенето на електромобили ще се утрои през следващите 2 години, а това води и до повишената цената на кобалта и лития, чието търсене е възможно да нарасне десетократно. Напредването на технологиите би могло да предотврати това.

Тъй като около 60% от световния кобалт се добива в Демократична република Конго, където все още се използва детски труд, производителите са изправени пред предизвикателството да докажат, че продуктите им са устойчиви. Вероятно е това да стимулира стремежа им към отказа от употребата на кобалт в батериите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания

От първото тримесечие на 2021 г. потребителите ще могат да превеждат средства между банкови сметки в рамките на секунди

27 яну 2020, 1425 прочитания

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 1143 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пет компании са проявили интерес към мажоритарния дял на Hellenic Petroleum

Предстои подаването на обвързващи оферти за 50.1% от акциите на гръцкото дружество

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10