Panasonic разработва батерии за електроколи без кобалт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Panasonic разработва батерии за електроколи без кобалт

От Tesla заявиха в началото на месеца, че батериите, които използва Модел 3, са постигнали най-висока енергийна плътност чрез "значително намаленото съдържание на кобалт"

Panasonic разработва батерии за електроколи без кобалт

Високата цена на метала кара японската компания да търси нови възможности

4238 прочитания

От Tesla заявиха в началото на месеца, че батериите, които използва Модел 3, са постигнали най-висока енергийна плътност чрез "значително намаленото съдържание на кобалт"

© Reuters


Производителят на батерии за Tesla - японската компания Panasonic, обяви, че разработва автомобилни батерии, които не съдържат кобалт. В основата на решението стои очакваното поскъпване на цената на метала заради голямото му търсене в резултат на развитието на производството на електрически автомобили, пише Reuters.

Планът на компанията

"Вече понижихме количеството на използвания кобалт", заявява пред анализатори Кенджи Тамура, която e начело на отдела, отговарящ за автомобилните батерии. "Целим да спрем изцяло употребата на елемента в близкото бъдеще и работим по въпроса", добавя тя.

Докато полага усилия да намали съдържанието на минерала в батериите си, Panasonic се опитва и да сключва договори с клиенти така, че "компанията да може да понижи рисковете, свързани с повишаването на цените на материалите", казва Йошио Ито, директор, отговарящ за автомобилния бизнес на компанията.

Партньорство с Tesla

Panasonic доставя батерии за модела на Tesla - Model 3. Те се произвеждат в общия за двете компании завод за батерии Gigafactory в Невада. Ито споделя, че заради тясното си сътрудничество с Tesla, Panasonic си е поставила за цел да увеличи производството на батерии, тъй като американската компания има намерение да увеличи продукцията на седана Model 3 до 5 хил. на седмица до края на юни.

От Tesla заявиха в началото на месеца, че батериите, които използва Model 3, са постигнали най-висока енергийна плътност чрез "значително намаленото съдържание на кобалт" и повишеното съдържание на никел. Поддържа се превъзходна термична стабилност, твърдят от компанията.

Бъдещето е в електромобилите

Прогноза на Международната агенция по енергетиката показва, че търсенето на електромобили ще се утрои през следващите 2 години, а това води и до повишената цената на кобалта и лития, чието търсене е възможно да нарасне десетократно. Напредването на технологиите би могло да предотврати това.

Тъй като около 60% от световния кобалт се добива в Демократична република Конго, където все още се използва детски труд, производителите са изправени пред предизвикателството да докажат, че продуктите им са устойчиви. Вероятно е това да стимулира стремежа им към отказа от употребата на кобалт в батериите.

Производителят на батерии за Tesla - японската компания Panasonic, обяви, че разработва автомобилни батерии, които не съдържат кобалт. В основата на решението стои очакваното поскъпване на цената на метала заради голямото му търсене в резултат на развитието на производството на електрически автомобили, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK