"Самарм" започва производство на бронирани автомобили в Самоков
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Самарм" започва производство на бронирани автомобили в Самоков

В предприятието в Самоков вече са произведени първите три бронирани машини

"Самарм" започва производство на бронирани автомобили в Самоков

Новата компания е собственост на "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", а инвестицията е 5 млн. лв.

23101 прочитания

В предприятието в Самоков вече са произведени първите три бронирани машини

© Самел-90


Новосъздадената българска компания "Самарм" започва производство на бронирани бойни машини и автомобили в Самоков. Зад проекта стоят две дружества с опит в отбранителната индустрия - "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", а инвестицията в новата линия е 5 млн. лв. Първите три машини вече са готови, като в завода се произвеждат всички части с изключение на двигателя и шасито. Целта на компанията е да привлече като клиенти българските армия и полиция, но възможностите за износ също не се пренебрегват.

Made in BG

В предприятието в Самоков ще се правят бронирани кабини, които ще се монтират на шаситата. Допълнително ще се прави монтаж и на различно оборудване за комуникации, радиоелектронна борба, електрооптични прибори, въоръжение и т.н. Машините могат да бъдат проектирани и като комуникационни пунктове, мобилни системи за управление на огъня и линейки.

Засега компанията залага на българския пазар, макар че не изключва европейските и други страни като потенциална цел. "Машините могат да се продават навсякъде, тъй като всички имат нужда от тях - полиция, армия, за защита на границите", каза единият от управителите на "Самарм" и изпълнителен директор на "Самел-90", Петър Георгиев, за "Капитал".

На този етап от компанията не уточняват какви ще бъдат цените на различните разновидности на машините. "Мога да кажа, че ще струват с 30 до 50% по-евтино от тези на западните производители", посочи Георгиев. Едно от предимствата, с които компанията разчита да спечели българската армия като купувач, е, че ще може да осигурява постоянна поддръжка и ремонт, което по принцип е скъпа услуга за специализираната техника.

Партньорство

"Самарм" е създадена през август миналата година с 1000 лв. капитал. Собственици с по 50% в нея са "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", като първото дружество осигурява производствените мощности, а второто - ноу-хау за машините.

"Самел-90" е наследник на завода за Комуникационно електронно оборудване за Българската армия в Самоков и произвежда основно радиосмутители срещу взривни устройства както с военно предназначение, така и за охрана. За 2016 г. оборотът на компанията е малко над 57 млн. лв. На нейната площадка се намира цехът на "Самарм".

International Armored Group (IAG) е международна компания, която се занимава с разработка и внедряване на специализирани бронирани бойни машини и автомобили, но е собственост на българин - Йордан Симеонов, който е другият управител на "Самарм". Групата е на пазара от 20 години и има офиси в девет страни, а производствените й мощности са в САЩ, Обединените арабски емирства и Турция. Българското дружество "Интернешънъл арморд груп бг" е регистрирано през 2013 г.

Новосъздадената българска компания "Самарм" започва производство на бронирани бойни машини и автомобили в Самоков. Зад проекта стоят две дружества с опит в отбранителната индустрия - "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", а инвестицията в новата линия е 5 млн. лв. Първите три машини вече са готови, като в завода се произвеждат всички части с изключение на двигателя и шасито. Целта на компанията е да привлече като клиенти българските армия и полиция, но възможностите за износ също не се пренебрегват.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    От край време чаках това да се случи. Бронираните машини са идеално производство за БГ защото това са нискосерийни производства. При тях автоматизацията на производството е сравнително ниска (особено в сравнение с класическата автомобилна промишленост, където сериите са големи и производството е в значителна степен роботизирано). При такава ниска степен на автоматизация ниските разходи за труд са коз.

  • 2
    subaru avatar :-|
    subaru

    Бутиково производство, за което винаги ще се намират клиенти. Браво!

  • 3
    frq59528352 avatar :-|
    MilChe

    Хубава, закъсняла идея и поредното българско изпълнение ... на частници създали фирма за хиляда лева капитал с цел да бутнат Локхийд Мартин - добре де, поне да излязат на външния пазар ... успех иначе ама нейсе.

  • 4
    ktulhu avatar :-|
    228

    До коментар [#3] от "MilChe":

    Те са на външния пазар. В конфликтните точки в Близкия изток и Азия техните коли се продават масово, доколкото подобен продукт е масов. Един от основните им клиенти е ООН + агенции и частните охранителни компании. В България масов клиент за подобни автомобили, дори в сегмента 'лукс" няма.

  • 5
    crusible avatar :-|
    crusible

    Доста интересна инициатива! Успех!

  • 6
    gerganabg avatar :-|
    gerganabg

    Браво! Лека полека ще се заформи клъстер :)

  • 7
    bulair avatar :-|
    Булаир

    Поверена и работеща идея: от едните - НЕнатоварени машини и оборудване, а от другите - продукт с пазарен дял (чак пък "ноу-хау"?!).
    ... Ама с този уставен капитал ??? ... Май и те самите много не си вярват.
    ... И в кръга на шегата - "Самарм" ми звучи като Самар-М(модернизиран)

  • 8
    qvb21311044 avatar :-|
    Алф

    Дано да се развие производството. Не съм специалист и погледнах новината от икономическата и страна. Наследник на предишно предприятие, 5 млн. инвестиция - не изглежда на гигант, но по-добре малко ...

  • 9
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    [quote#3:"MilChe"]Хубава, закъсняла идея и поредното българско изпълнение ... на частници създали фирма за хиляда лева капитал с цел да бутнат Локхийд Мартин[/quote]Няма нужда да го бутат. Има място за много играчи. Всъщност, един от средно-големите играчи е израелската Пласан. А това е фирма собственост на един кибуц. Един вид ТКЗС.

    В този сектор ако си добър можеш да пораснеш сравнително бързо - просто защото пазарът е голям, но доста раздробен. Та и малки играчи могат да се вредят.

  • 10
    frq59528352 avatar :-|
    MilChe

    На думи хубаво, продавали на ООН, на агенции и имали място за всички. Да видим. Пак казвам работим със закъснение при това на пазар, в който ако те изтласкат от "железните агнета" и те няма с години .... ма щом има разбирачи, халал ефенди.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK