"Самарм" започва производство на бронирани автомобили в Самоков

В предприятието в Самоков вече са произведени първите три бронирани машини

"Самарм" започва производство на бронирани автомобили в Самоков

Новата компания е собственост на "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", а инвестицията е 5 млн. лв.

28530 прочитания

В предприятието в Самоков вече са произведени първите три бронирани машини

© Самел-90


Новосъздадената българска компания "Самарм" започва производство на бронирани бойни машини и автомобили в Самоков. Зад проекта стоят две дружества с опит в отбранителната индустрия - "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", а инвестицията в новата линия е 5 млн. лв. Първите три машини вече са готови, като в завода се произвеждат всички части с изключение на двигателя и шасито. Целта на компанията е да привлече като клиенти българските армия и полиция, но възможностите за износ също не се пренебрегват.

Made in BG

В предприятието в Самоков ще се правят бронирани кабини, които ще се монтират на шаситата. Допълнително ще се прави монтаж и на различно оборудване за комуникации, радиоелектронна борба, електрооптични прибори, въоръжение и т.н. Машините могат да бъдат проектирани и като комуникационни пунктове, мобилни системи за управление на огъня и линейки.

Засега компанията залага на българския пазар, макар че не изключва европейските и други страни като потенциална цел. "Машините могат да се продават навсякъде, тъй като всички имат нужда от тях - полиция, армия, за защита на границите", каза единият от управителите на "Самарм" и изпълнителен директор на "Самел-90", Петър Георгиев, за "Капитал".

На този етап от компанията не уточняват какви ще бъдат цените на различните разновидности на машините. "Мога да кажа, че ще струват с 30 до 50% по-евтино от тези на западните производители", посочи Георгиев. Едно от предимствата, с които компанията разчита да спечели българската армия като купувач, е, че ще може да осигурява постоянна поддръжка и ремонт, което по принцип е скъпа услуга за специализираната техника.

Партньорство

"Самарм" е създадена през август миналата година с 1000 лв. капитал. Собственици с по 50% в нея са "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", като първото дружество осигурява производствените мощности, а второто - ноу-хау за машините.

"Самел-90" е наследник на завода за Комуникационно електронно оборудване за Българската армия в Самоков и произвежда основно радиосмутители срещу взривни устройства както с военно предназначение, така и за охрана. За 2016 г. оборотът на компанията е малко над 57 млн. лв. На нейната площадка се намира цехът на "Самарм".

International Armored Group (IAG) е международна компания, която се занимава с разработка и внедряване на специализирани бронирани бойни машини и автомобили, но е собственост на българин - Йордан Симеонов, който е другият управител на "Самарм". Групата е на пазара от 20 години и има офиси в девет страни, а производствените й мощности са в САЩ, Обединените арабски емирства и Турция. Българското дружество "Интернешънъл арморд груп бг" е регистрирано през 2013 г.

Новосъздадената българска компания "Самарм" започва производство на бронирани бойни машини и автомобили в Самоков. Зад проекта стоят две дружества с опит в отбранителната индустрия - "Самел-90" и "Интернешънъл арморд груп бг", а инвестицията в новата линия е 5 млн. лв. Първите три машини вече са готови, като в завода се произвеждат всички части с изключение на двигателя и шасито. Целта на компанията е да привлече като клиенти българските армия и полиция, но възможностите за износ също не се пренебрегват.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


15 коментара
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    От край време чаках това да се случи. Бронираните машини са идеално производство за БГ защото това са нискосерийни производства. При тях автоматизацията на производството е сравнително ниска (особено в сравнение с класическата автомобилна промишленост, където сериите са големи и производството е в значителна степен роботизирано). При такава ниска степен на автоматизация ниските разходи за труд са коз.

  • 2
    subaru avatar :-|
    subaru

    Бутиково производство, за което винаги ще се намират клиенти. Браво!

  • 3
    frq59528352 avatar :-|
    MilChe

    Хубава, закъсняла идея и поредното българско изпълнение ... на частници създали фирма за хиляда лева капитал с цел да бутнат Локхийд Мартин - добре де, поне да излязат на външния пазар ... успех иначе ама нейсе.

  • 4
    ktulhu avatar :-|
    228

    До коментар [#3] от "MilChe":

    Те са на външния пазар. В конфликтните точки в Близкия изток и Азия техните коли се продават масово, доколкото подобен продукт е масов. Един от основните им клиенти е ООН + агенции и частните охранителни компании. В България масов клиент за подобни автомобили, дори в сегмента 'лукс" няма.

  • 5
    crusible avatar :-|
    crusible

    Доста интересна инициатива! Успех!

  • 6
    gerganabg avatar :-|
    gerganabg

    Браво! Лека полека ще се заформи клъстер :)

  • 7
    bulair avatar :-|
    Булаир

    Поверена и работеща идея: от едните - НЕнатоварени машини и оборудване, а от другите - продукт с пазарен дял (чак пък "ноу-хау"?!).
    ... Ама с този уставен капитал ??? ... Май и те самите много не си вярват.
    ... И в кръга на шегата - "Самарм" ми звучи като Самар-М(модернизиран)

  • 8
    qvb21311044 avatar :-|
    Алф

    Дано да се развие производството. Не съм специалист и погледнах новината от икономическата и страна. Наследник на предишно предприятие, 5 млн. инвестиция - не изглежда на гигант, но по-добре малко ...

  • 9
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    [quote#3:"MilChe"]Хубава, закъсняла идея и поредното българско изпълнение ... на частници създали фирма за хиляда лева капитал с цел да бутнат Локхийд Мартин[/quote]Няма нужда да го бутат. Има място за много играчи. Всъщност, един от средно-големите играчи е израелската Пласан. А това е фирма собственост на един кибуц. Един вид ТКЗС.

    В този сектор ако си добър можеш да пораснеш сравнително бързо - просто защото пазарът е голям, но доста раздробен. Та и малки играчи могат да се вредят.

  • 10
    frq59528352 avatar :-|
    MilChe

    На думи хубаво, продавали на ООН, на агенции и имали място за всички. Да видим. Пак казвам работим със закъснение при това на пазар, в който ако те изтласкат от "железните агнета" и те няма с години .... ма щом има разбирачи, халал ефенди.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход