Repsol ще използва технология на Google за по-ефективни рафинерии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Repsol ще използва технология на Google за по-ефективни рафинерии

След резкия спад на цените на петрола през 2014 г. енергийните компании бяха принудени да се ориентират към новите технологии, за да повишат ефикасността и приходите си

Repsol ще използва технология на Google за по-ефективни рафинерии

Испанската енергийна компания ще използва инструмента за машинно обучение Cloud ML, за да увеличи производството си

2305 прочитания

След резкия спад на цените на петрола през 2014 г. енергийните компании бяха принудени да се ориентират към новите технологии, за да повишат ефикасността и приходите си

© Reuters


Испанската енергийна компания Repsol се обединява с Google, за да използва технологии и изкуствен интелект за своите рафинерии. Това е един от примерите, в които компании се насочват към Силициевата долина, за да намалят разходите си, пише Financial Times.

След резкия спад на цените на петрола през 2014 г. енергийните компании бяха принудени да се ориентират към новите технологии, за да повишат ефикасността и приходите си. Такива стъпки са от решаващо значение, защото нефтените и газовите гиганти се сблъскват с глобалната тенденция на преминаване към чисти горива. Заради това традиционните играчи на пазара трябва да натрупат средства с цел да бъдат конкурентоспособни.

Repsol + Google = ефективност

Водещата испанска компания ще използва Cloud ML, инструмента за машинно обучение на Google, за да увеличи производството на петролната рафинерия в Тарагона, на източното крайбрежие в Испания, където се произвеждат 120 хил. барела на ден.

Технологията на Google ще бъде използвана за анализиране на стотици променливи, свързани с измерването на налягането, температурата, потоците и скоростта на обработка във всички заводи в рафинерията. Repsol се надява, че това ще увеличи маржовете с 30 цента за барел и планира да използва технологията в петте си рафинерии.

Ползата от технологиите

Енергийните компании са заинтересовани от този тип анализ, за да повишат производителността на рафинериите. Според доклад на консултантската компания McKinsey "доскоро нефтените и газовите компании не са разполагали с необходимите инструменти и възможности, за да използват мощностите си максимално", докато "технологиите за анализ са се развили отдавна, и то с бързи темпове".

Бизнесът на компанията, който включва рафиниране и дистрибуция, е осигурил приходи от 558 млн. евро през първото тримесечие на годината при 663 млн. година по-рано. Според Repsol използването на изкуствен интелект във всички рафинерии може да доведе до допълнителни приходи от 100 млн. евро годишно.

Прогнози

Управляващият директор на компанията Мария Виктория Зингони заяви, че засега технологията е приложена само за около 30 променливи в рафинерията, но ще достигне до 400. "Това е част от много голям проект за подобряване на индустриалните процеси в компанията", казва тя. Енергийните консултанти и анализатори прогнозират, че автоматизацията може да доведе до съкращения на работни места в дългосрочен план. От Repsol обаче смятат, че използваната технология на Google няма да доведе до освобождаване на служители. "Целта е да се улесни работата на служителите. Няма да уволняваме никого. Не става въпрос за заменянето на човека с машина", коментира Зингони.

Испанската енергийна компания Repsol се обединява с Google, за да използва технологии и изкуствен интелект за своите рафинерии. Това е един от примерите, в които компании се насочват към Силициевата долина, за да намалят разходите си, пише Financial Times.

След резкия спад на цените на петрола през 2014 г. енергийните компании бяха принудени да се ориентират към новите технологии, за да повишат ефикасността и приходите си. Такива стъпки са от решаващо значение, защото нефтените и газовите гиганти се сблъскват с глобалната тенденция на преминаване към чисти горива. Заради това традиционните играчи на пазара трябва да натрупат средства с цел да бъдат конкурентоспособни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK