С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 юни 2018, 10:30, 1972 прочитания

Repsol ще използва технология на Google за по-ефективни рафинерии

Испанската енергийна компания ще използва инструмента за машинно обучение Cloud ML, за да увеличи производството си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Испанската енергийна компания Repsol се обединява с Google, за да използва технологии и изкуствен интелект за своите рафинерии. Това е един от примерите, в които компании се насочват към Силициевата долина, за да намалят разходите си, пише Financial Times.

След резкия спад на цените на петрола през 2014 г. енергийните компании бяха принудени да се ориентират към новите технологии, за да повишат ефикасността и приходите си. Такива стъпки са от решаващо значение, защото нефтените и газовите гиганти се сблъскват с глобалната тенденция на преминаване към чисти горива. Заради това традиционните играчи на пазара трябва да натрупат средства с цел да бъдат конкурентоспособни.


Repsol + Google = ефективност

Водещата испанска компания ще използва Cloud ML, инструмента за машинно обучение на Google, за да увеличи производството на петролната рафинерия в Тарагона, на източното крайбрежие в Испания, където се произвеждат 120 хил. барела на ден.

Технологията на Google ще бъде използвана за анализиране на стотици променливи, свързани с измерването на налягането, температурата, потоците и скоростта на обработка във всички заводи в рафинерията. Repsol се надява, че това ще увеличи маржовете с 30 цента за барел и планира да използва технологията в петте си рафинерии.



Ползата от технологиите

Енергийните компании са заинтересовани от този тип анализ, за да повишат производителността на рафинериите. Според доклад на консултантската компания McKinsey "доскоро нефтените и газовите компании не са разполагали с необходимите инструменти и възможности, за да използват мощностите си максимално", докато "технологиите за анализ са се развили отдавна, и то с бързи темпове".

Бизнесът на компанията, който включва рафиниране и дистрибуция, е осигурил приходи от 558 млн. евро през първото тримесечие на годината при 663 млн. година по-рано. Според Repsol използването на изкуствен интелект във всички рафинерии може да доведе до допълнителни приходи от 100 млн. евро годишно.


Прогнози

Управляващият директор на компанията Мария Виктория Зингони заяви, че засега технологията е приложена само за около 30 променливи в рафинерията, но ще достигне до 400. "Това е част от много голям проект за подобряване на индустриалните процеси в компанията", казва тя. Енергийните консултанти и анализатори прогнозират, че автоматизацията може да доведе до съкращения на работни места в дългосрочен план. От Repsol обаче смятат, че използваната технология на Google няма да доведе до освобождаване на служители. "Целта е да се улесни работата на служителите. Няма да уволняваме никого. Не става въпрос за заменянето на човека с машина", коментира Зингони.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 651 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 756 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Високата цена на петрола ще удари печалбите на авиоиндустрията

Годишната печалба в сектора ще се понижи до 33.8 млрд. долара, прогнозират от асоциацията за въздушен транспорт

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ