General Motors и Fiat Chrysler се конкурират при самоуправляващите се коли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors и Fiat Chrysler се конкурират при самоуправляващите се коли

GM беше критикуван, когато купи Cruise, заради опасения, че цената от 1 млрд. долара е прекалено висока за подобен стартъп

General Motors и Fiat Chrysler се конкурират при самоуправляващите се коли

Двете компании обявиха сделки, които ще им помогнат за развитието на технологията

1979 прочитания

GM беше критикуван, когато купи Cruise, заради опасения, че цената от 1 млрд. долара е прекалено висока за подобен стартъп

© Reuters


Конкуренцията между американските автомобилни компании при самоуправляващите се коли се ускорява, след като General Motors и Fiat Chrysler обявиха големи сделки през миналата седмица. Японската SoftBank ще вложи 2.25 млрд. долара в поделението за автономни коли на GM - Cruise, което е една от най-големите еднократни инвестиции в тази технология, пише BBC.

Компанията на Google – Waymo, ще купи 62 хил. минивана на Fiat Chrysler за своята база от автономни автомобили. А главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи сподели, че компанията може да работи с Waymo по развитието на автономната технология.

Партньорството на General Motors

След обявяването на сделката със SoftBank акциите на GM скочиха с над 10%, най-големият еднодневен ръст от връщането на компанията на Уолстрийт след фалита на компанията през 2009 г. SoftBank ще придобие 19.6% в Cruise. GM беше критикуван, когато купи Cruise, заради опасения, че цената от 1 млрд. долара е прекалено висока за подобен стартъп. След сделката SoftBank оценката на Cruise вече е 11.5 млрд. долара.

След потвърждението на сделката Джоусеф Спак, анализатор от RBC Capital Markets, отбелязва, че GM вече има значима позиция в развитието на технологията за самоуправляващите се превозни средства.

Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара сподели, че автономният модел е планиран да бъде пуснат на пазара през 2019 г., но след сделката със SoftBank ще се стремят да изградят сътрудничества с други фирми, свързани със японския инвеститор. SoftBank е акционер в компании са споделени пътувания като Uber, Didi, Ola и Grab.

Амбициите на Fiat Chrysler

Третият най-голям автомобилен производител в САЩ - Fiat Chrysler, също започва да се фокусира върху технологията за самоуправляващи се автомобили. Компанията ще достави 62 хил. броя от минивана си Pacifica на Waymo.

"Стратегическите партньорства като това с Waymo ще ни помагат за развиването на тази нова технология", споделя главният директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе.

Друг потенциален партньор за Waymo е и Uber. Само месеци делят подписването на сделката, споделя Дара Косровшахи. През април Uber прекъсна тестовете си след инцидент в Аризона, при който беше убита жена. За Косровшахи въвеждането на новата технология ще е от голяма помощ за избягването на подобни инциденти в бъдеще.

Конкуренцията между американските автомобилни компании при самоуправляващите се коли се ускорява, след като General Motors и Fiat Chrysler обявиха големи сделки през миналата седмица. Японската SoftBank ще вложи 2.25 млрд. долара в поделението за автономни коли на GM - Cruise, което е една от най-големите еднократни инвестиции в тази технология, пише BBC.

Компанията на Google – Waymo, ще купи 62 хил. минивана на Fiat Chrysler за своята база от автономни автомобили. А главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи сподели, че компанията може да работи с Waymo по развитието на автономната технология.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK