С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 5 юни 2018, 11:29, 1967 прочитания

Високата цена на петрола ще удари печалбите на авиоиндустрията

Годишната печалба в сектора ще се понижи до 33.8 млрд. долара, прогнозират от асоциацията за въздушен транспорт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Високата цена на петрола ще окаже негативно въздействие върху авиолиниите, които отчитат слаби финансови резултати и работят на загуба."
Уили Уолш, изпълнителен директор на IAG
Водещи авиокомпании прогнозират спад на печалбите в сектора през 2018 г. заради поскъпването на петрола, повишението на лихвите нараства и нарасналото геополитическо напрежение. Авиопревозвачите предупреждават, че това ще създаде риск за дейността им, съобщава Reuters.

Какви са очакванията


Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), която представлява 280 авиолинии, прогнозира, че годишната печалба в индустрията ще е 33.8 млрд долара, което е с 12% по-ниско от предходната прогноза за печалба от 38.4 млрд. От международната асоциация подчертават, че очакват средната доходност от пътник да се увеличи с 3.2% тази година. Това ще бъде първото увеличение в тази категория от 2011 г., като тенденцията се дължи на ръста на световната икономика.


Александре де Джуняк, главен директор на IATA, определи 2018 г. като "тежка", но по думите му компаниите в сектора са оперирали успешно. Това заяви той по време на годишната конференция на асоциацията, като добави, че голяма част от спада на печалбата е предизвикан от високата цена на петрола.

Очакванията на организацията са средната цена на петрола през 2018 г. да достигне до 70 долара на барел, докато през 2017 г. тя е била 54.9 долара. В момента е около 75 долара, като наскоро премина за кратко и 80 за барел за сорт брент.



Притеснения от геополитическата обстановка

Печалбите на авиокомпаниите биха покрили високите капиталови разходи в индустрията за 4 поредна година, ако групите в сектора продължават да привличат инвестиции за изпълнението на полети до нови дестинации и изграждането на инфраструктура. Въпреки това ситуацията в сектора е напрегната, отбелязват от IATA.

Джуняк предупреди, че вероятно превозвачите ще бъдат ударени от ефекта на "властите, които водят протекционистка политика", без да посочи конкретно кои правителства визира.

"Не отчитаме сериозен спад на пътниците или на товара заради търговското напрежение, но ако това продължи – ще има негативни последствия за бизнеса", каза Джуняк.

В момента САЩ и Китай се заплашват с въвеждането на мита върху стоки на стойност 150 млрд. долара, а междувременно от Европейския съюз (ЕС) се обявиха против митата на Вашингтон върху алуминия и стоманата. Освен това Великобритания планира да прекрати членството си в ЕС, което поражда определени рискове за групите в бранша.

Мнения на фигури от бранша

IATA призовава правителствата да увеличават инвестициите си в инфраструктурни проекти, но са категорични, че приватизацията на летища е неефективна. Алън Джойс, изпълнителен директор на австралийската авиокомпания Qantas, критикува програмата на властите в страната за приватизация на летищата, като коментира, че "цялата авиационна индустрия наблюдава отблизо лошия пример".

Въпреки че в позицията на IATA се посочва, че цената на петрола оказва негативно въздействие върху индустрията, представителите на асоциацията отказаха да назоват колко и кои фирми са застрашени от фалит.

Председателят на IATA Гон Чун Понг, който е и изпълнителен директор на Singapore Airlines, смята, че цената на петрола не е определяща и всичко е в ръцете на авиолиниите.

Изпълнителният директор на латвийския превозвач Air Baltic Мартин Гаус коментира, че ръстът на цената на петрола не е катастрофален, като добави, че не е "достигнато нивото, което не би им позволило да работят на печалба". Според него "предстоят интересни времена".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уникредит Булбанк продаде портфейл лоши заеми за 50 млн. евро Уникредит Булбанк продаде портфейл лоши заеми за 50 млн. евро

Купувачи са специализираните компании за събиране на вземания APS Holding и Balbec Capital

21 ное 2019, 193 прочитания

Boeing е получила близо 300 млн. долара допълнително за разработването на космическа капсула Boeing е получила близо 300 млн. долара допълнително за разработването на космическа капсула

Според одита на генералния инспектор на NASA финансовата инжекция към компанията е била "ненужна"

21 ное 2019, 177 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Софтуерната компания Gravitech променя системата си заради GDPR

Българската компания за софтуер за връзка с клиентите добавя нови функции към системата си заради новия европейски регламент

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10