С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 7 юни 2018, 12:13, 4642 прочитания

Дефицитът на пилоти застрашава авиокомпаниите

През следващите 20 години ще има нужда от 637 хил. нови летци, като за същото време трафикът ще се удвои

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Увеличаващият се недостиг на пилоти поставя на изпитание растежа на авиосектора. Самолетите не могат да са достатъчно дълго време във въздуха, високите заплати водят до свиване на печалбите, а синдикатите по целия свят настояват за повече ползи за персонала, пише Reuters.

Рисковете


Авиокомпании като Emirates и австралийската Qantas Airways се стараят да наемат повече пилоти, но в последните месеци това се оказва трудно заради липса на достатъчно добре подготвени. Летците на Ryanair създадоха синдикати в базите на авиокомпанията в Европа, настояващи за по-добри условия на труд, докато във френската компания Air France стачкуват заради ниски заплати. В САЩ пилотите, чиито заплати бяха намалени преди 10 години след фалита на авиокомпании, сега получават значителни повишения на възнагражденията.

Настояването за по-добро заплащане идва точно в момент на повишаване цените на горивата, докато тези на билетите не се променят.

"Напрежението от увеличаващите се разходи няма да спре скоро", заявява Брайън Пиърс, главен икономист от International Air Transport Association (IATA), на годишното й събрание в Сидни. Организацията намали очакванията си за годишната печалба в сектора с 12% именно поради нарастващите разходи за горива и заплати.



Мерките

Прогнозата на IATA е, че през следващите 20 години ще има нужда от 637 хил. нови пилоти, като през този период авиационният трафик ще се удвои. Това е причина фирми като канадската CAE Inc и L3 Technologies да инвестират в повече тренировъчни симулатори и технологии. А Boeing и Airbus също се фокусират върху развитието на техники за обучение. Qantas обяви, че ще вложи 15 млн. долара в училище за пилоти, а Emirates откри въздушната си академия през ноември за 600 кадети.

"Ние имаме социална отговорност", заявява Андрю Дейвид, който ръководи дейността на Qantas в Австралия. Ние можем да продължим да наемаме пилоти от по-малки авиокомпании в страната и от други места, но ние трябва и да даваме, отбелязва той.

Конкуренти

Други авиокомпании гледат към пазара в Китай, където заплатите на чуждестранните пилоти стигат до 314 хил. долара годишно. В държави, където средната заплата е по-ниска, пилотите получават много по-добри заплати от голяма част от населението заради по-добрата си подготовка и владеенето на чужди езици.

Bangkok Airways в Тайланд увеличава заплатите и бонусите, като в същото време наема и чуждестранни летци за международни полети, казва президентът на компанията Путтипонг Прасарттонг-Осот.

Пилотите в Канада също получават големи повишения въпреки по-добрите условия в САЩ, съобщава президентът на Канадската асоциация на пилотите Дан Адамус. "В цял свят се води "война" при наддаването за условията на работа и пилотите отиват там, където заплащането е най-добро", добавя той. Според него около 1000 канадски пилоти работят за чужди авиокомпании като Emirates.

Авиокомпаниите смятат, че най-добрите работодатели в родните им страни като Qantas и British Airways все още не са изправени пред недостиг на квалифицирани кандидати. Главният изпълнителен директор на IAG (собственик на British Airways) Уили Уолш, бивш пилот на Aer Lingus, заяви, че има изключения в сектора, но не вярва, че има недостиг. "Денят, в който ме видите да летя отново, ще знаете, че има недостиг на пилоти", казва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София 5 Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София

Новият собственик вече влезе в ритейла, като придоби и веригата "Хоуммакс"

21 юли 2019, 1965 прочитания

По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ

Цената на акциите на Wells Fargo падна, тази на книжата на Goldman Sachs се повиши, докато инвеститорите се фокусират върху въздействието от решенията на Фед

21 юли 2019, 832 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българска компания разработи безпилотни и антидрон апарати

"Аероксо груп" е регистрирана през миналата година в Бургас и в момента търси финансиране

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.