Морският low cost десант
Нискотарифните полети до летищата в Бургас и Варна се увеличават драстично и това ще отвори нова ниша за индивидуален туризъм
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
- Нискотарифните полети до летищата в Бургас и Варна се увеличават драстично.- Това ще отвори нова ниша за индивидуален туризъм, от която би спечелил основно малкият и средният бизнес.
- Предстои още много работа за удължаването на сезона в морските общини.
хил. пътници ще превози Rayanair до Бургас.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
12 коментара
При положение че цела Европа е вдигнала ръце от нискотарифните туристи, не знам защо им се радвате толкова. Добре е от сега да се вземат мерки, за да се предотвратят негативните последици. Най-важна стъпка е забраната за отдаване под наем на апартаменти от жилищни кооперации във Варна и Бургас чрез платформи като Аирбнб. Има достатъчно курорти и хотели в непосредствена близост до тия градове, нека се настаняват там, така ще се осигури заетост за персонала и извън сезона, а не да се навират по къщите на хората. Имам предвид който е дошъл за градски туризъм, другите са ясни.
Сезонът може да се удължи като се въведат задължителни изисквания за хотелите. Например, да са отворени минимум 7-8 месеца в годината, да разполагат с отопляеми външни и/или вътрешни басейни, да имат паркинги и др. удобства. Така по естествен път ще се отсеят евтините хотели и ще бъдат принудени да затворят. България нема полза от евтин туризъм, той води до къс сезон, нископлатена работна ръка и изтичане на кадри към чужбина. Требва да се строят само 5-звездни хотели, а старите, най-евтините и разположените на самия плаж да се затварят и бутат, за да се отвори пространство за алеи и паркове. Хотелите в зимните курорти пък требва да работят по 12 месеца и да развиват целогодишен туризъм и заетост.
Крайно време беше летищата на Варна и Бургас да се разработят, така щото да не пътуваме половин България от Букурещ! Жалко само, че залагат предимно на нискобюджетните компании, които за мен си остават измекярски - лошо обслужване, закъснения, загубени багажи без компенсация, теснотия и мръсотия в салона на самолета, и най-вече - ненормалнно високите цени от май до октомври. Та къде, казвате е т.нар. "low cost" ? Вероятно ще прозвуча като хейтър, но това са моите преки впечатления от тези авиокомпании (особено от Wizz) и никога няма да започна да ги възхвалявам!
Иначе съм съгласна с логиката на статията за разнообразяване на туристопотока, и следователно, отваряне на другите туристически ниши, различни от пиянския all inclusive и организираните стаднни чартърни екскурзии.
И е крайно време ДДС за хотелите да стане 20%. Защо тая индустрия да е привилегирована, като не може да осигури целогодишна заетост и нормални заплати за служителите? Да се научат да работят с по-висока добавена стойност или да фалират и да дойдат други, които ще са по-кадърни.
По-добре късно, отколкото още по-късно, перефразирайки поговорката. Резистентността и конфликтът на интереси на групата ТИМ, притежаваща концесиите за двете морски летища и националнит ни превозвач най-накрая бе преодоляна от самия пазар! Сега няма връщане назад! ТИМ не успяха да се възползват от предимството си и сами да направят това, което Уиз и Райън, а може би скоро и други вече правят в България. Дългоочакваните нискотарифни полети до Варна и отчасти до Бургас, включително и от София, не се случваха само по "политически" причини. Но този филм вече е в историята. Срещу природата не можеш да се бориш - в случая срещу пазарът и здравият разум.
Според мен митът, че някой преди е пречил на нискотарифните да дойдат на бг пазара е пълна глупост. Те си тръгнаха по време на кризата и след като се стабилизира пазара, се върнаха. Това няма общо с конспирациите, които се нищят по форуми.
Много е хубаво, че се намери подходящ инвеститор за варненското летище. Дай Боже по-скоро същото да се случи и със софийското, че държавните търтеи ме вбесяват.
А между другото, Чиче, сбъркана ти е логиката - за справка, потърси си сам какво се случи в Пловдив с Райън Еър, хем общината им даде практически безплатно да правят каквото искат с летището... Когато едно летище е оборотно, за това не е достатъчно само нискотарифки да летят до там, все пак не само социалнослаби и хипита са авиопътници. Можеш да разгледаш и статията в Капитал "Ефектът WOW-cost"...
До коментар [#4] от "owr34566661":
Такъв експерт! Да не сте таксиджия?
Ей, ако отворите фирма ще станете милиардер! Ще "опраите" България за триста дни!
До коментар [#4] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Според мен ако някой е пречил, това е Химимпорт. Иначе се вижда, че Бургас е двукратно по-популярен от Тимград. За останалото съм съгласен.
До коментар [#9] от "fcap123":
Химимпорт си е ТИМ. И да, пречи за всичко при развитието на град Варна. ТИМ си е заплюл всички капии и не дава достъп на други големи инвеститори да се развиват в района. Понеже акъла им е само до туризма и жилищни комплекси, то друго и не се развива във Варна. Примери: Алея първа, стадион Варна, пристанищата, Елпром и много други.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.