С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 юни 2018, 12:52, 31895 прочитания

Светът е интернет

Кои са най-актуалните тенденции в онлайн пространството, според доклада на Мери Мийкър за развитието на мрежата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Foxconn е обвинена за лоши условия на труд в китайски завод за устройства за Amazon

Тайванската компания обяви намерението си да разследва случая, докладван от China Labor Watch

12 юни 2018

Европа изостава с дигиталната трансформация

Водят компаниите в Азия, следваните от тези в Северна и Южна Америка, показва проучване на PwC

9 юни 2018

Неугасващият IT мотор на Уолстрийт

Финансовите резултати на водещите технологични компании в САЩ, известни като FAANG, разсеяха притесненията на инвеститорите

11 май 2018

Tencent настига Alibaba на пазара за мобилни разплащания в Китай

Възходът на финансовите услуги на Tencent се дължи на контролираната от нея социална мрежа - WeChat

8 апр 2018
Все повече хора пазаруват в мрежата, вследствие на което цените падат както онлайн, така и във физическите магазини.

Американските технологични компании инвестират най-много в иновации през последните няколко години.

Стигнахме до момент, в който интернет и цифровите технологии са основата на обществото ни. Освен това те са неизменна част от ежедневието на повече от половината население на Земята. Такъв е основният акцент в тазгодишния доклад за развитието и тенденциите в онлайн средата, представен от Мери Мийкър, партньор в американския фонд за рискови инвестиции Kleiner Perkins Caufield Byers. Изследването е сред най-пълноценните в сектора и всяка година е следено под лупа от специалисти и компании.

А последиците за големите компании? Според Мийкър се оказва, че присъствието в дигиталното пространство вече не е приоритет номер едно за тях. Вместо това фокусът се измества върху иновациите, опита на служителите и предвиждането и следенето на тенденциите в интернет, което, оказва се, е ключът към печеленето на повече клиенти. Годишният доклад, публикуван за пръв път през 1995 г., се основава на анализа на данните за дейността в интернет и социалните мрежи на повече от 5000 компании от цял свят. Резултатите показват, че хората купуват по-малко смартфони, но прекарват повече време онлайн. Бизнесите от Китай се разрастват, както и електронната търговия и мобилните плащания. Умната колонка Amazon Echo е хит. И още много, много тенденции. Ето някои от най-интересните изводи и значението им за света на бизнеса:

1. 2017 е първата година, в която продажбите на смартфони нямат увеличение. Тъй като все повече потребители по света вече са притежатели на такива телефони, растежът става все по-трудно постижим. Ръстът в броя на потребителите на смартфони продължава да се забавя, тъй като вече достига своя връх, се казва в доклада. Същото е валидно и за ръста на онлайн потребителите, който е 7% през 2017 г., спрямо 12% година по-рано. След като повече от половината свят вече е онлайн, броят на тези, на които предстои да се включат в мрежата, става все по-малък.

2. Добрата новина е, че хората все пак увеличават времето, което прекарват онлайн. Възрастните американци са прекарали средно 5.9 часа дневно в дигиталните медии през 2017 г. Числото за 2016 г. е 5.6 часа. Приблизително 3.3 от тези часове са прекарани на мобилния телефон, което е и основната причина за цялостния ръст на потреблението на цифрови медии. Според Мийкър ръстът в потреблението им през смартфони се дължи предимно на скоростта, простотата и лекотата на използване на новите устройства. В допълнение - докладът на Мийкър посочва разликата между прекараното време и разходите за реклама. В момента 29% от времето, което потребителят отделя за медии (печатни, радио, телевизионни и мобилни) се случва през мобилни устройства, но търговците разпределят едва 26% от рекламните си бюджети за мобилни иновации. Според Мийкър тази разлика от 3% е равна на пропуснати възможности на стойност 7 млрд. долара.

Освен това функции като мобилни плащания, които стават все по-лесни за изпълнение, както и гласови асистенти, стават все по-актуални. Китай продължава да води останалата част от света по мобилни плащания, като през 2017 г. има над 500 млн. активни потребители на такива услуги.



3. Иновациите са ключови за компаниите. Според Мийкър американските технологични групи са най-агресивните и "напреднали" инвеститори в нововъведенията през последните няколко години. Докладът "Интернет тенденции" посочва гигантите като водещи с програмите си за научноизследователска и развойна дейност. Това може да е една от причините, поради които технологичните компании сега са 25% от пазарната капитализация на всички публични компании в САЩ. Важността на технологичните иновации се разраства във всички отрасли и продуктови категории. Що се отнася до това кои технологии ще бъдат най-приоритетни в предприятията през 2018 г., най-актуални остават мрежовото оборудване, изкуственият интелект и свръхконвергираната инфраструктура.

4. Ученето през целия живот е от решаващо значение в интернет ерата. Днешната работна сила ясно разбира важността на обучението през целия живот, а 33-те милиона потребители в coursera.com доказват това, казва Мийкър. Ръстът им от 30% е показателен, че все повече хора в световен мащаб са заинтересовани да повишат квалификацията си и да продължат образованието си.

"Ученето през целия живот е от решаващо значение за развитието на работната среда и инструментите за това стават все по-добри и по-достъпни", казва Мийкър. Сред най-популярните курсове са тези по машинно обучение и математическо мислене, а най-много са курсистите в Северна Америка, следвани от тези в Азия, Европа, Южна Америка и Африка.

Образователната употреба на съдържание се засилва бързо онлайн, а именно в YouTube, показва докладът на Мийкър. В сайта за видео се гледат над 1 млрд. клипчета дневно, а 70% от зрителите използват платформата, за да намерят решения на проблеми с работата, училището или хобитата си.

Предприятията също разбират ползата от усъвършенстване на работната си сила, каза Мийкър. Тя дава AT&T като най-добър пример в доклада си, като 77% от служителите на компанията активно се занимават с преквалификация в момента. Нещо повече - 61% от повишенията в компанията се получават от служители, които са продължили обучението си. AT&T е отпуснала 1 млрд. долара за тренинги на служители онлайн, работейки с партньори като Coursera, Udacity и различни университети.

5. Електронната търговия продължава да бележи ръст. Важно е обаче да се отбележи, че е-търговията все още е много малка част от общите продажби на дребно, като едва 13% от тях се извършват онлайн. Amazon носи 28% от общите онлайн продажби през 2017 г. Обратно, физическата търговия на дребно продължава да намалява. "Когато мислим за електронната търговия днес, тя най-често е мобилна, интерактивна и персонализирана", казва Мийкър. Освен това, тъй като все повече хора пазаруват в интернет, цените на продуктите и услугите, които купуват, падат както онлайн, така и във физическите магазини, според данни на Adobe. Потребителските стоки са поевтинели с 3% онлайн и 1% офлайн през последните две години и половина. Тейлър Шрайнър, главен анализатор в ADI, посочва две движещи сили зад тези изводи: първо, интернет позволява на търговците на дребно да преминат към по-гъвкава и по-евтина инфраструктура, която да подпомогне доставката на онлайн покупки. В резултат на това те успяват да намалят разходите. Второ, възможностите онлайн са създали по-лесен и сравнително по-евтин начин за търговците на дребно да стимулират продажбите на продукти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

24 октомври 2018 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

Прочетете и това

За какво даряват компаниите 1 За какво даряват компаниите

През последните 5 години корпоративното дарителство е в низходящ тренд, сочи доклад на Българския дарителски форум

19 окт 2018, 902 прочитания

Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова

Официалният франчайз представител на Textura, Imaginarium, Duka и The Body Shop за България ще говори за това какво искат клиентите от поколението Millennials

19 окт 2018, 404 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Не България в FT, а FT в България

Британската медийна компания ще премести технологичния си екип в София, където след година да работят над 100 души

Отпускът на раздора

Решение на Съда на ЕС в Люксембург отвори дебат дали трябва да се дава платен годишен отпуск за времето на майчинство

За какво даряват компаниите

През последните 5 години корпоративното дарителство е в низходящ тренд, сочи доклад на Българския дарителски форум

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Албания - балканска приказка

Красота и изненада отвъд клишетата на 600 км от София

Албания в Демос версия

Гръцкият фотограф Джон Демос за революционните промени в Албания между 1990-1991 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.10.2018 Прочетете