С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 юни 2018, 12:52, 39056 прочитания

Светът е интернет

Кои са най-актуалните тенденции в онлайн пространството, според доклада на Мери Мийкър за развитието на мрежата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Все повече хора пазаруват в мрежата, вследствие на което цените падат както онлайн, така и във физическите магазини.

Американските технологични компании инвестират най-много в иновации през последните няколко години.

Стигнахме до момент, в който интернет и цифровите технологии са основата на обществото ни. Освен това те са неизменна част от ежедневието на повече от половината население на Земята. Такъв е основният акцент в тазгодишния доклад за развитието и тенденциите в онлайн средата, представен от Мери Мийкър, партньор в американския фонд за рискови инвестиции Kleiner Perkins Caufield Byers. Изследването е сред най-пълноценните в сектора и всяка година е следено под лупа от специалисти и компании.

А последиците за големите компании? Според Мийкър се оказва, че присъствието в дигиталното пространство вече не е приоритет номер едно за тях. Вместо това фокусът се измества върху иновациите, опита на служителите и предвиждането и следенето на тенденциите в интернет, което, оказва се, е ключът към печеленето на повече клиенти. Годишният доклад, публикуван за пръв път през 1995 г., се основава на анализа на данните за дейността в интернет и социалните мрежи на повече от 5000 компании от цял свят. Резултатите показват, че хората купуват по-малко смартфони, но прекарват повече време онлайн. Бизнесите от Китай се разрастват, както и електронната търговия и мобилните плащания. Умната колонка Amazon Echo е хит. И още много, много тенденции. Ето някои от най-интересните изводи и значението им за света на бизнеса:


1. 2017 е първата година, в която продажбите на смартфони нямат увеличение. Тъй като все повече потребители по света вече са притежатели на такива телефони, растежът става все по-трудно постижим. Ръстът в броя на потребителите на смартфони продължава да се забавя, тъй като вече достига своя връх, се казва в доклада. Същото е валидно и за ръста на онлайн потребителите, който е 7% през 2017 г., спрямо 12% година по-рано. След като повече от половината свят вече е онлайн, броят на тези, на които предстои да се включат в мрежата, става все по-малък.

2. Добрата новина е, че хората все пак увеличават времето, което прекарват онлайн. Възрастните американци са прекарали средно 5.9 часа дневно в дигиталните медии през 2017 г. Числото за 2016 г. е 5.6 часа. Приблизително 3.3 от тези часове са прекарани на мобилния телефон, което е и основната причина за цялостния ръст на потреблението на цифрови медии. Според Мийкър ръстът в потреблението им през смартфони се дължи предимно на скоростта, простотата и лекотата на използване на новите устройства. В допълнение - докладът на Мийкър посочва разликата между прекараното време и разходите за реклама. В момента 29% от времето, което потребителят отделя за медии (печатни, радио, телевизионни и мобилни) се случва през мобилни устройства, но търговците разпределят едва 26% от рекламните си бюджети за мобилни иновации. Според Мийкър тази разлика от 3% е равна на пропуснати възможности на стойност 7 млрд. долара.

Освен това функции като мобилни плащания, които стават все по-лесни за изпълнение, както и гласови асистенти, стават все по-актуални. Китай продължава да води останалата част от света по мобилни плащания, като през 2017 г. има над 500 млн. активни потребители на такива услуги.



3. Иновациите са ключови за компаниите. Според Мийкър американските технологични групи са най-агресивните и "напреднали" инвеститори в нововъведенията през последните няколко години. Докладът "Интернет тенденции" посочва гигантите като водещи с програмите си за научноизследователска и развойна дейност. Това може да е една от причините, поради които технологичните компании сега са 25% от пазарната капитализация на всички публични компании в САЩ. Важността на технологичните иновации се разраства във всички отрасли и продуктови категории. Що се отнася до това кои технологии ще бъдат най-приоритетни в предприятията през 2018 г., най-актуални остават мрежовото оборудване, изкуственият интелект и свръхконвергираната инфраструктура.

4. Ученето през целия живот е от решаващо значение в интернет ерата. Днешната работна сила ясно разбира важността на обучението през целия живот, а 33-те милиона потребители в coursera.com доказват това, казва Мийкър. Ръстът им от 30% е показателен, че все повече хора в световен мащаб са заинтересовани да повишат квалификацията си и да продължат образованието си.

"Ученето през целия живот е от решаващо значение за развитието на работната среда и инструментите за това стават все по-добри и по-достъпни", казва Мийкър. Сред най-популярните курсове са тези по машинно обучение и математическо мислене, а най-много са курсистите в Северна Америка, следвани от тези в Азия, Европа, Южна Америка и Африка.

Образователната употреба на съдържание се засилва бързо онлайн, а именно в YouTube, показва докладът на Мийкър. В сайта за видео се гледат над 1 млрд. клипчета дневно, а 70% от зрителите използват платформата, за да намерят решения на проблеми с работата, училището или хобитата си.

Предприятията също разбират ползата от усъвършенстване на работната си сила, каза Мийкър. Тя дава AT&T като най-добър пример в доклада си, като 77% от служителите на компанията активно се занимават с преквалификация в момента. Нещо повече - 61% от повишенията в компанията се получават от служители, които са продължили обучението си. AT&T е отпуснала 1 млрд. долара за тренинги на служители онлайн, работейки с партньори като Coursera, Udacity и различни университети.

5. Електронната търговия продължава да бележи ръст. Важно е обаче да се отбележи, че е-търговията все още е много малка част от общите продажби на дребно, като едва 13% от тях се извършват онлайн. Amazon носи 28% от общите онлайн продажби през 2017 г. Обратно, физическата търговия на дребно продължава да намалява. "Когато мислим за електронната търговия днес, тя най-често е мобилна, интерактивна и персонализирана", казва Мийкър. Освен това, тъй като все повече хора пазаруват в интернет, цените на продуктите и услугите, които купуват, падат както онлайн, така и във физическите магазини, според данни на Adobe. Потребителските стоки са поевтинели с 3% онлайн и 1% офлайн през последните две години и половина. Тейлър Шрайнър, главен анализатор в ADI, посочва две движещи сили зад тези изводи: първо, интернет позволява на търговците на дребно да преминат към по-гъвкава и по-евтина инфраструктура, която да подпомогне доставката на онлайн покупки. В резултат на това те успяват да намалят разходите. Второ, възможностите онлайн са създали по-лесен и сравнително по-евтин начин за търговците на дребно да стимулират продажбите на продукти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Даниел Алексиев, Райфайзенбанк: Удобното банкиране не е задължително по-скъпо Даниел Алексиев, Райфайзенбанк: Удобното банкиране не е задължително по-скъпо

Според експерта по дигитално банкиране България е подходящ пазар за тестване на технологични иновации

26 май 2019, 430 прочитания

Оръжеен търговец инвестира 14 млн. евро в завод за преработка на плодове и зеленчуци 1 Оръжеен търговец инвестира 14 млн. евро в завод за преработка на плодове и зеленчуци

"Балкан агрикалчарал", собственост на иракчанина Муханнед ал-Науаими, вече има фабрика за доматено пюре край Пазарджик

26 май 2019, 691 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Не България в FT, а FT в България

Британската медийна компания ще премести технологичния си екип в София, където след година да работят над 100 души

Скъпа БНТ

Без публичност за финансовото състояние на БНТ конкурсът за генерален директор е безсмислен

ЕС след изборите: Всички във властта

Изходът от вота за Европейски паралмент предвещава коалиция от четирите основни европейски партии

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Златният Кокошка

"Кокошка – експресионист, мигрант и европеец" е едно от централните събития в културния афиш на Виена този сезон

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си