С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 10 юни 2018, 12:00, 5520 прочитания

Поколението Y е най-мощната потребителска сила

Младите имат различно поведение на пазара, затова компаниите и технологиите се променят спрямо тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Прогноза за очаквания доход според поколенията (в трлн. долара)

Увеличаване

Настъпва дългоочакваният момент за милениълите, в който те ще са основният фактор за развитието на света. Компаниите посрещат това със страх, след като са създали марките си за бейби бумърите. Техните потомци, наричани преди ехо бумъри, вече са пораснали тийнейджъри или студенти. Американският изследователски център Pew Research Cente дефинира поколението Y като 73 млн. граждани на възраст между 22 и 37 години.

Силата е в младите


"Не ги смятаме за специални или различни вече. За нас те сърцевината на нашия бизнес", казва Алан Хоп, изпълнителен директор по разкрасяващите процедури и личните услуги в международната кооперация Unilever. 43% от милениълите не са белокожи, а тези от Азия са много повече от тези в Европа и САЩ. Въпреки политиката, водена от Китай, спрямо ограничението в броя на децата младите хора там са 400 млн., което е с 5 пъти повече от тези в Америка и повече от цялото население на САЩ. Morgan Stanley изчислява, че 410-те млн. тийнейджъри в Индия ще похарчат 330 млрд. долара годишно до 2020 г.

Милениълите достигнаха възрастта, която банките определят като "най-важна за икономическата активност", когато се формират семейства, раждат се деца и парите се харчат, за да може човек да се установи на определено място. Симон Исакс, съосновател на Fatherly, информационен сайт за онлайн търговия за родителите на милениълите, посочва семейното къмпингуване като едно от най-печелившите занимания, които предлага компанията. "Много печелим от това. Те обичат да купуват хубави семейни палатки и да споделят видео от екскурзиите си". Светът се променя. Това се вижда от отражението на технологиите върху живота на милениълите и върху техните навици.

Влияние върху компаниите




Миналата година Nestle купи Blue Bottle chain и през май подписа сделка на стойност 7.1 млрд. долара със Starbucks, за да подпомогне своите марки Nescafe и Nespresso. Този тип маркетинг обаче води до напрежение. Растежът намалява и инвеститорите са недоволни. "Милениълите се интересуват от не толкова големи марки. Предпочитат местните", казва инвеститорът Нелсън Пелтс.

Тази генерация е невероятно скептична относно управляващите и големите корпорации. Boston Consulting Group изчислява, че между 2011 и 2016 г. големите американски компании са загубили 22 млрд. долара от продажби в сравнение с по-малките брандове.

"Не можем да променим нещата", споделя 31-годишната Ела Кийран, директор в рекламния гигант WPP, като споделя опасенията си, че нейната генерация не може да направи нищо. "Ако нямаш много пари, не се чувстваш сякаш ще можеш да се справиш. Сега, когато имам семейство, се радвам на това, че бебешката храна е по-добра благодарение на хората, които преди 5 години са заявили, че дадена марка не им говори нищо. Но тези хора имат къщи, докато ние имаме малко по-добър шампоан", добавя тя.


Бъдещето на милениълите

Ела Кийрън, която е глобален изпълнителен директор, е женена за предприемач, но все още изплаща наем за къщата си. Британският тинк-танк Resolution Foundation прави откритието, че песимистите са повече от оптимистично настроените млади хора в страната, когато отговарят на въпроса дали според тях ще имат по-добро бъдеще от това на родителите си. По-големите милениъли са почнали работа в ранните години на новия век и много от тях са спрели да работят след кризата през 2008 г.

Те също така са засегнати от бързото поскъпване на жилищата.

Основните етапи от живота като напускането на дома, намирането на работа, сключването на брак и раждането на деца се отместват - 45% от американците на възраст между 18 и 34 години са направили всичките тези четири неща през 1995 г., но през 2015 г. така са постъпили само 24%. Това се дължи на недоверието както в организациите, така и в отделните индивиди. Проучване на Pew през 2014 г. установява, че едва 19% от милениълите вярват на другите, докато при бумърите процентът е 40% и 31% от X генерацията, родена между 1965 г. и 1980 г.


Поведението на новата генерация

Доверието на милениълите в институциите също е ниско. Малкълм Харис, автор на книгата "Децата в днешно време", споделя, че "състезанието е основна характеристика на съществуването, затова трябва да си глупак, за да вярваш на хората". Той обяснява и интереса към органичната храна: "ти искаш да си част от кръга на производството, което няма за цел да направи 1% богати хора още по-богати".

Това, че младите имат доверие в малките, средни и независими предприятия, се дължи на това как те търсят информация. Технологиите и социалните мрежи фрагментираха начина, по който се приема информация. Милениълите не си пускат радио, но 37% от тях слушат поне по един подкаст седмично. Новите компании достигат до поколението Y благодарение на социалните мрежи, които допълнително ускоряват фрагментацията.

Бизнесът за разкрасяващи продукти и процедури е пример за това. Приходите на малките фирми в този бранш са нараснали с 16% между 2008 и 2016 г. според консултантската компания McKinsey. Данните показват, че милениълите се ориентират към тези компании благодарение на Instagram, като глобалните приходи на индустрията за красота са 250 млрд. долара. Тийнейджърите показват, че разбират от лайфстайл, като употребяват продукти и после се снимат, за да ги видят приятелите им в социалните мрежи.


Различните млади

В Азия, където милениълите са най-много, се наблюдава по-различно мислене. Населението там използва продуктите, които се употребяват и на Запад, но не споделят тяхната несигурност. Те смятат, че живеят много по-добър живот от този на родителите си. Това важи особено за Китай, където бейби бумърите са преживели маоизма и културната революция през 60-те и 70-те години на миналия век. Милениълите в Китай, повечето от които са единствено дете в семейството си, се държат различно." Те са оптимистично настроени за бъдещето и са готови да харчат колкото трябва", казва Джеси Киан, изпълнителен директор в KPMG. Компанията McKinsey пък ги описва като "уверени, независими и решени да консумират". Световната банка изчислява, че приходите на милениълите в Китай ще надминат тези на живеещите в САЩ до 2035 г.

Отношение към технологиите и медиите


Класации показват също така как младото поколение потребява медийни услуги много по-различно от другите генерации. "То има нужда от постоянни продукти, иновации, нещо ново в Instagram", казва Хелен Бранд, анализатор в UBS, изследващ луксозните марки. "Преди няколко години изглеждаше, че милениълите не могат да си позволят лукс", добавя той. Банката обаче изчислява, че 50% от продажбите на Gucci и 65% oт тези на Yves Saint Laurent са благодарение на младите.

Това говори за нарастващата икономическа сила, която младите имат. Техните общи годишни доходи ще бъдат 4 трлн. долара до 2030 г. според Световната банка.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили

Двете фирми инвестират 4 млрд. долара, за да развият технологията до 2022 г.

24 сеп 2019, 167 прочитания

Водите на Михалково са национална ценност Водите на Михалково са национална ценност

Димитър Дългъчев – изпълнителен директор на "Михалково" АД

24 сеп 2019, 316 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volvo се цели към двойно повече продажби до 2025 г.

Компанията ще разчита на електро- и автономни автомобили, както и разширяване на абонаментните услуги

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит