Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 юни 2018, 11:38, 5745 прочитания

Проект за рециклиране на стари тениски спечели "Иновация в действие"

В четвъртия конкурс на "Солвей Соди" и "Аурубис България" бяха раздадени две трети награди

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Идея за рециклиране на стари тениски в прежда беше отличена с голямата награда в четвъртото издание на инициативата "Иновация в действие", която се организира от "Солвей Соди" и основния й партньор "Аурубис България". С проекта си "Плети с тениска" Мария Юрукова спечели участие в лятната програма на Solvay Brussels School of Economics and Management в Брюксел през 2018 г.

Настолна игра с български фолклорни мотиви се класира на второ място, а за първи път в историята на конкурса третото място си поделиха два проекта – за мотивация и обучение на човешки ресурси чрез технологии за виртуална реалност и за интерактивен мобилен музей.


"Четири години помагаме на младите хора да развиват знанията и уменията си в областта на предприемачеството и иновациите. Вярваме, че тези иноватори ще са факторът, който ще движи обществото напред", каза Спирос Номикос, изпълнителен директор на "Солвей Соди". "Талантливите млади хора, които подкрепяме сега, са утрешните иноватори и предприемачи на България", коментира и Анелия Димова, ръководител "Човешки ресурси Югоизточна Европа" в "Аурубис България".

Победителите

Класираният на първо място проект "Плети с тениска" цели да намали текстилните отпадъци. В рамките му Мария Юрукова събира стари тениски, които преработва в прежда, като използва забравена традиционна технология. От преждата тя прави интериорни аксесоари за дома и офиса като пуфове, възглавници и т.н.



Втората награда отиде при Неделина Паянева за настолната й игра с мотиви от български митове, традиции и фолклор, която освен забавен има и образователен характер. Играта може да се играе от 4 до 6 човека, като всеки играч заема ролята на змей, кукер, самодива или блатник. Паянева печели магистратура по иновации, предприемачество и финанси от Висшето училище по застраховане и финанси и The Business Institute.

Новите технологии са в основата на двата проекта, които спечелиха третата награда – курс по иновационен мениджмънт, организиран от The Business Institute. Първият проект е на Стефан Григоров, който е разработил технология за обучение на новопостъпили служители в дадена компания в неформална обстановка посредством виртуална реалност. Така те възприемат основни умения, свързани с компанията, както и с позицията си.

Втората трета награда е за екипа на Калоян Николов, Любомира Костова и Иван Стоянов и проекта им 3D Culture. Той представлява интерактивен мобилен музей, в който изложбите се представят чрез миксирана и виртуална реалност. Така на практика музеят отива при хората – в публични пространства, училища и т.н.

Другите финалисти

Сред финалистите бяха и още два проекта – 3D Masters на Даниел Липчев и "Целият свят в една стая" на Ярослав Девицкий. Проектът на Липчев е насочен към деца в институции и цели да подобри условията на живот там, както и да даде на младежите комбинация от житейски и професионални умения. Чрез него на институциите се предоставят 3D принтери, след което децата се обучават да работят с тях и да намират пазар на производството си онлайн и на различни събития, като печалбата се реинвестира обратно в институцията.

Проектът на Девицкий отново е насочен към деца – между 6 и 12 години, и цели да ги запознае с богатството на култури, традиции и начин на живот по света, като по този начин ги научи на толерантност. Той предвижда създаване на интерактивна стая, която всеки месец е обзаведена според специфичните характеристики на дадена държава, и провеждане на различни занимания, които са характерни за нея.

За инициативата

"Иновация в действие" е инициатива на "Солвей Соди", която се организира от 2012 г. През 2016 г. към нея се присъедини и "Аурубис България" като основен партньор. Инициативата има две фази – академия, където участниците се учат да създават и развиват финансово устойчиви проекти, и състезателна част. За обучението могат да кандидатстват студенти и младежи, завършили през последните пет години. От тях за академията се избират 100 души. В състезателната част могат да участват и младежи, които не са преминали обучението. От началото на инициативата досега през академията са преминали над 400 млади хора с интерес към иновациите. В последния кръг участие са взели над 170 млади хора от България и чужбина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 681 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 1405 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Поколението Y е най-мощната потребителска сила

Младите имат различно поведение на пазара, затова компаниите и технологиите се променят спрямо тях

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10