С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 юни 2018, 10:31, 3587 прочитания

Airbus поема контрола над самолетната програма CSeries на Bombardier от 1 юли

Европейският производител планира да свие разходите и да увеличи продажбите на самолети от CSeries

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският производител на самолети Airbus ще приключи сделката за придобиване на мажоритарен дял в програмата за производство и търговия на самолети CSeries на канадската компания Bombardier на 1 юли, обявиха от двете компании. Очаква се Airbus да започне изпълнението на мащабна стратегия за свиване на разходите и подобряване на финансовите резултати на програмата, съобщава Reuters.

Сред основните цели е увеличаването на поръчките


През октомври 2017 г. Bombardier сключи споразумение с Airbus за продажбата на 50.1% в самолетната ѝ програма CSeries, тъй като бизнесът ѝ изпитваше трудности, продажбите бяха ниски и продукцията беше слаба. Важно е да се отбележи, че сделката не беше в традиционния ѝ вид, тъй като европейският производител не плати нищо на канадската група.

След приключването на сделката Airbus ще може да предлага на авиокомпании самолети от CSeries, които ще се търгуват на по-ниска цена, тъй като европейският производител ще използва части от своята продукция за сглобяването на машините. Освен това екипът от поделението по продажби в Airbus ще започне специални кампании за представяне на машините на няколко големи авиопревозвача, сред които мексиканската Grupo AeroMexico и Ethiopian Airlines.

Надеждите на Bombardier



Изпълнителният директор на Bombardier Алейн Беламеър очаква успешното финализиране на сделката. Той предвижда, че продажбите на самолети от програмата ще се увеличат, докато разходите ще се свият благодарение на авторитета и богатия опит на Airbus с доставчиците. Всички условия на регулаторите са изпълнени, отбелязват от двете страни.

Bombardier вече ще притежава 30.1% в самолетната програма, докато делът на финансовата компания Investissement Quebec ще е 19%. Местните власти на канадската провинция Квебек придобиха 49% в CSeries чрез Investissement Quebec за 1 млрд. долара през 2015 г.

Споразумението беше публично обявено миналата година, докато канадската компания беше изправена пред редица трудности, включително и търговски спор с aмериканския производител на самолети Boeing. През март тази година ръководството на Boeing информира, че няма да се изправи пред Търговската комисия в САЩ. Това сложи край на спора и поради това Bombardier ще може да продава самолети от програмата CSeries на пазара в САЩ, без да е задължена да плаща глоби. От своя страна Boeing води преговори за купуването на бразилския конкурент Embraer.

Цената на акциите на Airbus се понижи с 1% в петък на борсата в Париж, като пазарната стойност на самолетния производител достигна 77 млрд. евро (91 млрд. долара).
За самолетната програма CSeries
Bombardier започна програмата през 2008 г., като инвестира над 6 млрд. долара за нейното създаване. Финансирането спомогна за сглобяването на обновени модели с по-ефективни двигатели, по-големи прозорци и по-широки средни седалки. Самолетите от продукцията са оборудвани с между 108 и 160 пътнически места, което е повече от средния брой в другите машини на Bombardier.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 686 прочитания

Галактиките IaaS и Smart Server Галактиките IaaS и Smart Server

Или защо облачните услуги са неизбежни за бъдещето на всяка компания

15 ное 2019, 646 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 2388 прочитания

15 ное 2019, 1879 прочитания

15 ное 2019, 1690 прочитания

15 ное 2019, 1362 прочитания

15 ное 2019, 1356 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Проект за рециклиране на стари тениски спечели "Иновация в действие"

В четвъртия конкурс на "Солвей Соди" и "Аурубис България" бяха раздадени две трети награди

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10