Кои сектори ще спечелят най-много от световното първенство по футбол в Русия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кои сектори ще спечелят най-много от световното първенство по футбол в Русия

Заради турнира в Русия глобалните рекламни приходи се очаква да нараснат с 2.4 млрд. долара

Кои сектори ще спечелят най-много от световното първенство по футбол в Русия

Производителите на бира, спортно облекло и хазартният бизнес са сред най-печелившите

3894 прочитания

Заради турнира в Русия глобалните рекламни приходи се очаква да нараснат с 2.4 млрд. долара

© Reuters


Световното първенство по футбол предоставя възможност на множество компании да спечелят от бизнеса си и затова играчите на пазара, които се занимават с продажбата на напитки (най-често бира), с хазарт или спортни облекла, имат възможност да натрупат значителни печалби, пише Reuters. Най-голямото спортно събитие на годината може да подпомогне компаниите да достигнат до нови клиенти и да представят нови продукти.

Инвестиции

Тазгодишният турнир ще увеличи рекламните средства в глобален мащаб с 2.4 млрд. долара, прогнозират от маркетинговата агенция Zenith. "Световното първенство предлага на производителите уникалната възможност да достигнат до потребители, които са емоционално свързани със събитието", казва Джонатан Бърнард, директор в Zenith.

Очаква се първенството да събере пред екрана 3.5 млрд. души от целия свят.

Инвестиционните банки изпращат на клиентите си анализи за първенството, в които се преценява кои акции ще са печеливши. В това има известна доза несигурност, затова трябва да се подхожда внимателно. Брокерите осъзнават, че и самите инвеститори ще бъдат заети да гледат мачовете, като така поддържат по-малък обем на търговия.

Проучванията, включително тези на Европейската централна банка, показват, че търгуваните акции бележат спад рязко след гол или други ключови моменти по време на световното първенство. Според сравнителен анализ бразилският борсов индекс Bovespa е достигнал 2-годишно дъно по време на последната световно първенство в Бразилия през 2014 г., пише Reuters.

Да заложим на бирата

Сигурно е, че бирата ще се пие в големи количества, без значение дали ще е при победа или загуба на любимия отбор. Акциите на производителите на бира обикновено достигат до 2-3% увеличение в страните, домакини по време на Световната купа, заключват анализатори от Morgan Stanley. Carlsberg, която е пазарен лидер в Русия, и производителят на Budweiser - ABInBev, който е и глобален спонсор, изглежда ще спечелят най-много от турнира.

ABInBev заяви, че очаква първенството да доведе до нарастване на годишните й продажби в Бразилия и Аржентина с 0.5% до 1%.

"Мислим, че най-добрият финал, който ще бъде максимално печеливш за ABInBev, е този между Бразилия и Мексико", пише анализатор от Morgan Stanley.

Увеличеното потребление на бира около събитието вероятно ще позволи на акциите на Heineken и ABinBev, които са силно предпочитани в Латинска Америка, да надминат тези на конкурентите по време на световното първенство през 2014 г. в Бразилия.

Във Великобритания най-голямата ритейл компания в алкохолната индустрия - Greene King, се очертава "победител", въпреки че не се очертава младият отбор на Англия да постигне голям успех. Morgan Stanley е установила, че ръстът на продажбите на веригата е скочил с 3.5% по време на европейското първенство през 2016 г., когато отборът претърпя разочароваща загуба от Исландия.

Световното първенство също обикновено носи печалба на хазартните компании, като британските букмейкъри като GVC или Paddy Power Betfair предвиждат добри залози, особено ако Англия се представи добре.

"Силното представяне на Англия ще поддържа интереса и надеждата на британците, а колкото повече напредва националният отбор, толкова повече хора ще заложат със сърцата си, а не с разума си", казва Лайт Калаф, старши анализатор от Hargreaves.

По дрехите ги посрещаме

Най-големите марки за спортно облекло ще се конкурират с Nike, който облича 10 отбора на първенството, включително Бразилия, Франция и Англия.

Чи Чан от Hermes Investment Management предпочита да залага на конкурента на Nike - Adidas, който влага огромни суми, за да запази водещата си позиция. По време на първенството в Бразилия през 2014 г. Nike беше избрана от повече отбори, но Adidas се върна в играта, като тази година отговаря за облеклото на 12 от общо 32 участващи отбори, включително Германия, Испания и Русия.

Очаквайте в петъчния брой на седмичния "Капитал" специална тема на броя за бизнес ефектите от първенството и как Путин ще се опита да го използва за политическа реабилитация.

Световното първенство по футбол предоставя възможност на множество компании да спечелят от бизнеса си и затова играчите на пазара, които се занимават с продажбата на напитки (най-често бира), с хазарт или спортни облекла, имат възможност да натрупат значителни печалби, пише Reuters. Най-голямото спортно събитие на годината може да подпомогне компаниите да достигнат до нови клиенти и да представят нови продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK