С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 юни 2018, 15:35, 5244 прочитания

IKEA инвестира 300 000 евро в обновяване на част от магазина в София

През септември веригата ще пусне мобилно приложение за клиентите си в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският офис на IKEA инвестира 300 000 евро в обновяване на 6000 кв. метра от магазина в София. Става въпрос за осем тематични отдела в търговската част - готвене, за трапезата, текстил за дома и за спалнята, килими, баня, организиране на дома и осветление. Нов облик имат и касите, IKEA бистро, магазинът за шведски храни и зоната за обслужване на клиенти. Това е първото толкова голямо обновяване на магазина след откриването му през 2011 г.

"Преобразуването бе направено след проучване на глобално и на местно ниво за клиентски потоци и потребителски очаквания. Крайната цел е да направим пазаруването по-удобно, да предоставим по-цялостни продуктови решения", обобщи Никос Ифантидис, управител на IKEA за България, на пресконференция.


Миналата година през август българският клон направи своето традиционно проучване за удовлетвореност от продуктите, обслужването и цялостното преживяване в магазините на веригата. "Напълно доволни от посещението си в обектите на IKEA в страната са 83% от посетителите. Това е увеличение с 2 пр. пункта спрямо предишната каталожна година. От една страна, ръстът означава, че наистина се представяме добре, но, от друга страна, виждаме потенциал за развитие при останалите 17% от посетителите", каза тогава Никос Ифантидис. Очевидно сегашното преобразуване на магазина в София е продължение на усилията на компанията за увеличаване на доволните клиенти.

Ново логистично решение

От август логистичното обслужване за клиентите на центровете за продажба във Варна и Бургас, както и онлайн доставките на IKEA в страната ще бъдат поети от българския клон на "Карго-партнер" (Cargo-partner). Доставчикът на логистичната услуга е избран след тръжна процедура.



Cargo-partner е с централа във Виена, създадена е през 1983 г. и е представена в 33 държави с над 120 офиса. Фирмата в България е учредена през 2003 г., а тази година откри iLogistics Center до летище София, в който инвестира 15.3 млн. евро. Капацитетът на новата логистична база е 22 000 палетоместа, разположени на над 16 500 кв.м складова площ, като българската IKEA ще наеме само част от тях.

"Досега компанията извършваше сама логистичните операции, сега поверява тази дейност на свой партньор. Това ще доведе неминуемо до повишаване на разходите, но това са необходими разходи, тъй като бизнесът не може да се развива без тях", коментира за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

"Очакванията са, че с новия логистичен партньор ще бъде оптимизирано събирането, опаковането и обработването на поръчките и ще бъде прецизирана стоковата наличност", обобщи Никос Ифантидис.

Друга новост за веригата е, че през септември ще пусне мобилно приложение за клиентите си в България, което ще улесни пазаруването "без моливче и хартия".

За устойчив живот

Преди дни шведската корпорация представи новата си глобална стратегия "За хората и планетата". Част от ангажиментите в нея включват премахване на всички пластмасови продукти за еднократна употреба от гамата на IKEA в световен мащаб до 2020 г., проектиране на всички продукти на бранда така, че да се използват само възобновяеми и рециклирани материали до 2030 г., и разширяване на гамата соларни решения за дома до 2025 г.

Отскоро IKEA работи и със SPARK - паркингът на магазина вече е зона за споделяне на електромобили. "С това партньорство искаме да дадем възможност на повече хора с градски начин на живот да отнесат по-големите покупки вкъщи по най-щадящ природата начин, дори да нямат собствен автомобил", обобщи Йоана Цонева.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

16 дек 2019, 408 прочитания

Nespresso отвори първия си магазин в България 5 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 4726 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Jaguar Land Rover ще премести производството на Discovery в Словакия

Компанията измества изцяло производството на модела от Бирмингам в началото на следващата година

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Зеленият вятър на промяната

Брюксел предлага най-мащабната реформа след въвеждането на еврото, за да стане ЕС въглеродно неутрален до 2050 г.

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10