С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 13 юни 2018, 15:07, 4362 прочитания

Как готвените от Тръмп мита върху вноса на автомобили от Европа ще засегнат сектора

Политикaтa на американския президент "Америка на първо място" може да доведат до значителни проблеми на индустрията в САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
25 500 долара е средната цена на внесен от Европа в САЩ автомобил.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп обмисля да въведе тарифни ограничения върху вноса на автомобили в страната с намерението да окаже влияние на германските производители, които според него вредят на местни компании като General Motors и Ford, съобщава Financial Times.

Tова е поредният ход на Тръмп, който се стреми да "възстанови международния търговски баланс", и повдига въпроси сред производителите на автомобили относно това дали трябва да произвеждат повече превозни средства в САЩ, за да избегнат тарифите.


Намеренията

Намеренията на Тръмп обаче имат много сериозен пропуск – много от международните автомобилни производители, към които ще бъдат насочени тарифите, вече разполагат с големи заводи в САЩ, което означава, че тарифите, имащи за цел да стимулират местното производство, са не само ненужни, но и непродуктивни.

"Мога да изброя дълъг списък от автомобилни компании, които оперират в САЩ и не са американски, но са създали огромен брой работни места", каза Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на френския автомобилен производител Groupe PSA - собственик на Peugeot, който говори в ролята си на председател на европейската асоциация на производителите на автомобили ACEA.



Таварес предупреди, че налагането на тарифи "рискува реакция" от други региони, което би могло да предизвика по-широка търговска война и да доведе до по-скъпи автомобили и по-малко избор на потребителите.

Последиците

Консултантската компания Trade Partnership Worldwide изчислява, че мито от 25% върху вноса на автомобили и части би създало 92 хил. нови работи места в сектора на автомобилното производство, но ще доведе до загубата на 250 хил. работни места в останалата част от икономиката.

Основният аргумент на Тръмп – че САЩ зависят от вноса на автомобили, е правилен. През изминалата година в страната са внесени 8.27 млн. автомобили, но са изнесени едва 1.98 млн.

Въпреки това Мексико и Канада, които имат неограничен достъп до американския пазар посредством Северноамериканското споразумение за свободна търговия (НАФТА), чиито условия Тръмп също се опитва да промени, са най-големите вносители на превозни средства – за 2017 г. са внесли 4.27 млн. автомобила. Средната цена на внесен автомобил в САЩ възлиза на 25 500 долара, а тази на изнесен – 33 300 долара.

Налагането на мита може да принуди автомобилните компании да започнат да произвеждат колите, които продават в САЩ, в американските си заводи. Най-големият износител по стойност през миналата година от САЩ е заводът на BMW в Спартанберг, Южна Каролина, който прави всички спортни автомобили модел Х5. От тях 70% са били изнесени.

Всякакви тарифи за вносните автомобили "ще бъдат наистина лоши и ще имат последици", каза изпълнителният директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон миналата седмица.

Изпълнителният директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе изрази загриженост във връзка с необходимостта от отчитане на американския износ на компанията при определяне на тарифите. Въпреки че продава някои европейски автомобили на пазара, групата е нетен износител от САЩ.

Реакцията

Фактът, че големите производители са се съгласили на тези условия, показва, че международните автомобилни групи ще се справят с правилата, за да имат достъп до големи, печеливши пазари.

САЩ са вторият по големина световен пазар на автомобили след Китай и въпреки спада тази година остава много печеливш за доста производители.

Но в речта си в Канада миналата седмица Джо Хинрихс, производствен директор на Ford, подчерта, че производителите гледат на продукцията в световен мащаб.

"Ние не се конкурираме регионално", каза той. "Ние продаваме на регионално ниво, но се конкурираме глобално. Несъответствията, непредвидени или планирани, на промени в политиките и практиките, могат да бъдат значителни."

Мартин Даум, главен изпълнителен директор на Daimler Trucks, най-големият производител на товарни автомобили в света, посочи протекционизма като най-голямото предизвикателство, пред което е изправена компанията. "Свободната търговия е от съществено значение", каза той.

Опасността, която крият тарифите, е, че вместо да убедят производителите да засилят операциите си в САЩ, това може да ги накара да се насочат и към чужбина.

Серджо Маркионе също призова за спокойствие в сектора, преди да бъдат взети окончателни решения. Той каза, че "рационалните хора ще намерят справедливи решения на съществуващите различия в мненията".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

Страхът от срива на лирата кара турците все повече да спестяват в долари Страхът от срива на лирата кара турците все повече да спестяват в долари

Домакинствата и бизнесът държат рекордните 176 млрд. долара в чуждестранна валута

25 мар 2019, 206 прочитания

Италия се присъедини към китайския "Нов път на коприната" въпреки разделението в правителството 1 Италия се присъедини към китайския "Нов път на коприната" въпреки разделението в правителството

Мечтата на Пекин да свърже целия свят с китайска инфраструктура е една стъпка по-близо до реалността

24 мар 2019, 1054 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Еврокомисията предложи над 23 млрд. евро за отбрана и сигурност

118 млн. евро са предвидени за спрените реактори в България и Словакия

Уикенд в Матера

Бързо и лесно пътуване до древното градче, което заедно с Пловдив споделя титлата Европейска столица на културата 2019

Заплахата от крайнодесен терор

В целия свят сме изправени пред надигащата се идеология на омразата, насочена срещу малцинствата, прославяща насилието и процъфтяваща в социалните медии

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Уикенд в Матера

Бързо и лесно пътуване до древното градче, което заедно с Пловдив споделя титлата Европейска столица на културата 2019

Книга: Стефан Цвайг и Максим Горки - "Писма"

Изданието събира кореспонденцията между двамата писатели в периода 1923 – 1936 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Fitch подобри рейтинга на България, КЗК скоростно разреши на Домусчиев да купи "Нова тв"

Емисия

DAILY @7AM // 25.03.2019 Прочетете