Tesla ще съкрати 9% от служителите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla ще съкрати 9% от служителите си

В писмото до служителите си Илън Мъск напомня, че Ford и Tesla са единствените американски автопроизводители, които никога не са обявявали фалит

Tesla ще съкрати 9% от служителите си

Илън Мъск обяви, че промяната е нужна, за да може компанията да постигне годишна печалба

3945 прочитания

В писмото до служителите си Илън Мъск напомня, че Ford и Tesla са единствените американски автопроизводители, които никога не са обявявали фалит

© Aaron Bernstein


Създателят и изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск обяви, че компанията ще съкрати значителна част от работната си ръка. Това се дължи на факта, че от създаването й компанията не е регистрирала годишна печалба, което за Мъск е ключова стъпка към устойчивото развитие към "чиста енергия", пише Reuters. Решението идва в момент, в който компанията се стреми да свие разходите си, без да заплаши ключовото увеличение на производството на Model 3.

Мерките

От началото на 2018 г. към Tesla са се присъединили около 8000 души, като в момента общият брой служители е почти 46 хил. Сега ще бъдат освободени 4100, което е близо 9% от персонала. Според данни от HIS Markit за последната година от компанията са изплатили 2.1 млрд. долара за заплати.

В туит, включващ снимки на имейл, който твърди, че е изтекъл в медиите, Мъск отбелязва, че съкращенията са част от опростяването на управленската структура на Tesla, което обеща миналия месец.

"Като част от тези усилия и заради необходимостта за свиване на разходите и насочване към рентабилността взехме трудното решение да съкратим близо 9% от нашите колеги в компанията", гласи имейлът.

Освободените ще са само хора от административните отдели. "Така до края на следващия месец Tesla ще може да достигне целта си от 5000 произведени Модел 3 на седмица", казва Мъск.

Трудности пред Tesla

Най-мащабното освобождаване на служители в историята на компанията е доказателство за натиска над Мъск да спре да губи пари и да започне да печели. Досега компанията е отчела обща загуба от 5.4 млрд. долара.

За последната четвърт на 2017 г. Tesla успя да произведе 2425 броя Model3, а за първата четвърт на тази година - 9766. Въпреки големия скок в производството - до 2020 на седмица, обемът остава доста под обещаните от Мъск 5000.

Мъск сподели в писмото, че решението е трудно, но нужно, за да се ускорят темповете на производство. "Трябва да е ясно, че Tesla ще продължи да наема талантливи кадри на ключови позиции."

Още през юни Мъск обяви, че компанията ще се стреми на намали бюрокрацията и да намали броя на управителите, за да се ускори производството. Това доведе и до масово напускане на компанията от лидерите на ключови отдели като "Международни продажби", "Производствено инженерство" и "Автопилот".

Създателят и изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск обяви, че компанията ще съкрати значителна част от работната си ръка. Това се дължи на факта, че от създаването й компанията не е регистрирала годишна печалба, което за Мъск е ключова стъпка към устойчивото развитие към "чиста енергия", пише Reuters. Решението идва в момент, в който компанията се стреми да свие разходите си, без да заплаши ключовото увеличение на производството на Model 3.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Само това няма да е достатъчно. Ще се види какво ще постигнат. Щом прибегнаха към уволнения може и да са близко до поставените цели.

  • 2
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Където има раздута администрация производството куца. Във фирмата, в която аз работя има 150 служители и 5 човека HR - какво толкова има да управляват, не знам. Знам само, че производството ни куца, явно и при Мъск има подобни проблеми, с друг мащаб естествено.

    Стискам му палци да успее с реорганизацията, явно поетата посока е правилна!

  • 3
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    Във всички случаи, 46 хил души е впечатляващо!
    Подобни решения, макар и тежки са неизбежни по стръмният път на успеха. Допускам също, че голяма част от производствените процеси така или иначе са роботизирани.

  • 4
    1i avatar :-|
    Густав

    От 9000 коли на тримесечие до 5000 на седмица има огромна разлика. Традиционните автомобилни производители го правят това от десетилетия и имат Ноу Хау то, а Тесла искат да прескочат години еволюция. Не че не е възможно, но няма да стане утре. Правенето на коли не е като сглобяване на Лего, въпреки че някои хора така си го представят.

  • 5
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Дръжката дръжката..
    На Тслата дръжката
    Как влезе мъжката...

    Айн Ранд му шепне на Мъск от отвъдното.. глей себе си и медийния ти комфорт...
    Тия .. 50 000 .. душИ.... теслата.. Голем ли ти е.. двигатела?
    Кога ще се захване с еректилна дисфункция и преждевременна еякулация? Гигафабрика може да напрай.. И представете си Капитал и Ройтерс с кви статии ше рекламират..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK