Българите посещават 11 пъти в месеца супермаркет и 7 пъти хипермаркет

През 2017 г. 39% от оборота на големите търговски вериги идва от промоциите, показва проучване на Nielsen

По-често пазаруване, увеличено търсене на свежи продукти, прилична лоялност към марки. Наличие на повече доходи и готовност да се плати по-висока цена за храни от местни суровини и без нежелани съставки. Удобството при пазаруване става все по-важно, затова ролята на "магазина в съседство" расте. Оформя се категория от нов вид потребители – само на органични храни. Нараства търсенето на продукти в по-малки опаковки, както и на продукти в промоция. Това са някои от основните тенденции при пазаруването в България за 2017 г., показва проучване на Nielsen.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    Споделям напълно изводите от проучването. Поведението ни като клиенти всъщност не се отличава от това в останалите Европейски държави и това не е изненада. Подразни ме единствено споменаването на впечатление, че половината от анкетираните посочвали Кауфланд, като магазин с най-ниски цени. Няма магазин с най-ниски цени, защото това е много общо и силно субективно твърдение. Ниски цени на какво, кога и в края на краищата чрез "убеждението" за такава политика, колко пари общо оставяме на касата в магазина - това е истинската цел на тези играчи. Те стъпват на проучванията от подобен тип, за да изграждат търговските си подходи, като същевременно силно желаят да моделират клиентското ни поведение. Успокоява ме, че реално киентите на въпросната верига много рядко или никога не четат Капитал.

    Нередност?
  • 2
    nikolai_petrov avatar :-|
    FanFan - la tulipe

    Много интересно проучване. Браво!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал