С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 13 юни 2018, 17:26, 4311 прочитания

Българите посещават 11 пъти в месеца супермаркет и 7 пъти хипермаркет

През 2017 г. 39% от оборота на големите търговски вериги идва от промоциите, показва проучване на Nielsen

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Tesco създава търговска верига с отстъпки във Великобритания

Jack’s трябва да се конкурира с германските гиганти Aldi и Lidl

20 сеп 2018

"Кауфланд България" пуска собствена марка и за детски дрехи

Това е поредната линия разработени продукти на германската верига в страната

11 сеп 2018

Най-големите вериги: Нов растеж

Средно продажбите на търговците на дребно за втора поредна година растат с 10%, а печалбите - с 24%

27 авг 2018

Софийската "СММ Комерс" планира да изгради кланица в Горна Оряховица

Инвестицията надхвърля два милиона евро и ще създаде 50 нови работни места

22 авг 2018

САЩ опитали да провалят Резолюция на СЗО за насърчаване на естественото кърмене

Американски делегати заплашили иницииралата документа Еквадор с търговски санкции, разказва New York Times

11 юли 2018

"Билла България" с програма за намаляване на пестицидите в плодовете и зеленчуците

Контролът върху изследванията е поверен на SGS – Швейцария, и "Глобал 2000" - Австрия

5 юни 2018

"Кауфланд" вече предлага собствена марка за козметика

bevola съдържа повече от 100 дерматологично тествани продукта

29 май 2018

В Mall Rousse бе открит нов хипермаркет

Инвестицията в търговския обект "Едеа" е 5 млн. лв., а новооткритите работни места – 120

16 май 2018
По-често пазаруване, увеличено търсене на свежи продукти, прилична лоялност към марки. Наличие на повече доходи и готовност да се плати по-висока цена за храни от местни суровини и без нежелани съставки. Удобството при пазаруване става все по-важно, затова ролята на "магазина в съседство" расте. Оформя се категория от нов вид потребители – само на органични храни. Нараства търсенето на продукти в по-малки опаковки, както и на продукти в промоция. Това са някои от основните тенденции при пазаруването в България за 2017 г., показва проучване на Nielsen.

Колко често и къде

Българите обичат да ходят в магазина – те посещават 11 пъти в месеца супермаркет и 7 пъти хипермаркет. Единствено поляците ни изпреварват по честота на посещение на търговски обекти.
Времето за визита в магазините обаче се съкращава от 20 на 10 минути, отчита традиционно представително проучване на Nielsen във всички европейски държави, проведено сред градското население на възраст 18 - 65 години.

Седемдесет и пет процента от българските потребители пазаруват основно веднъж седмично, след което приблизително половината отскачат допълнително до магазина всеки ден, а останалите го правят два-три пъти в седмицата.

Това, което влияе върху избора на магазин за пазаруване, е предлагането на свежи продукти (месо, риба, млечни, но без особени пристрастия към прясно изпечения хляб), както и на козметика. Категориите, които са с най-малко значение при избора на търговски обект, са напитки, плодови сокове, пакетирани захарни и солени изделия.



За 50% от анкетираните "Кауфланд" е магазинът с най-ниските цени в България, показва проучването.

Само 2% от запитаните са заявили, че в последния месец са пазарували хранителни стоки и продукти за дома онлайн. Единствено Португалия е по-назад от България по този показател. А 65% от анкетираните декларират, че нямат намерение да обмислят пазаруване по интернет.

Какви разходи

Според проучването 57% от запитаните българи пазаруват по списък, но само половината от тях го изпълняват, а една четвърт изобщо не планират какво ще купят.

Месечният деклариран разход за бързооборотни стоки за 2017 г. е 271 евро на домакинство в страната, което е ръст от 7% спрямо 2016 г. Потреблението на свежи продукти достига 50%, докато в Румъния например е 66%, а в Норвегия – 33%, показват тенденциите при пазаруването, отчетени от анализаторската компания.

Според изследванията 66% от българските потребители твърдят, че ще платят повече за по-високо качество, а 58% - че ще платят повече, за да спестят време.

Какви продукти

В страната ръстът на продажбите в стойност изпреварва този в обем, показват данните на Nielsen. Най-голям скок отбелязват месните продукти, киселото и прясното мляко, бутилираната минерална вода.

Забързаният начин на живот и засиленото търсене на здравословни храни намират пресечна точка в растящите продажби на мюсли и протеинови барчета, показват данните. Увеличаващото се потребление на бира в кен също се свързва с нуждата от все повече удобства. Високомаслените млечни продукти получават реабилитация. Продуктите за грижа за лицето също се радват на засилен интерес, като и при тях покупките в малки опаковки се увеличават. Сред силно ценово чувствителните нехранителни стоки са перилните препарати и омекотителите.

Според глобално проучване на компанията над 15% от продажбите на световно ниво са на продукти без животински съставки. В България веган тенденцията също става по-отчетлива – с 62% растат покупките на растително мляко например.

Потреблението на продукти под собствени марки на веригите (private labels) в страната е символично - 2.3% (в Словения е 28.7%, в Румъния – 8%). Тези стоки са предпочитани заради по-ниската им цена, но търпят развитие – стават все по-скъпи, съдържат все повече здравословни съставки от местни източници, показват изследванията на Nielsen.

Колко по-евтино

Продуктите, чиято цена купувачите знаят, са хляб и мляко, месо и салата, кафе. Цената на останалите категории по-скоро не им е позната.

През 2017 г. 39% от оборота на големите търговски вериги е минал през промоционални активности за различни стоки. Средното намаление по време на промоция е 20%, показват данните за тенденциите при пазаруване в България.

Потребителите откликват на по-ниските цени, но дори при кампания се доверяват на брандове, които познават. Според проучванията клиентът би си купил на промоция своята предпочитана марка за козметика, кафе, бебешки продукти.

Според глобално проучване на Nielsen разходите на фирмите за промоции са на второ място след производствените. Едва 33% от инвестираните в тези кампании средства обаче имат положителна възвръщаемост и успяват да върнат чрез оборота вложените средства. Нещо повече – колкото по-дълго един продукт е на промоция, толкова повече спада ефективността от нея. В 28% от случаите нито търговецът, нито производителят имат полза от промоцията, положителен ефект от нея и за двете страни има само при 16%. Когато един продукт твърде често е на промоция, той до известна степен се обезценява, обобщават експертите. Според тях алтернатива на промоционалните стратегии е оптимизацията на асортимента чрез нови продукти, опаковки, разфасовки, дизайн и др.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

24 октомври 2018 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

Прочетете и това

За какво даряват компаниите 1 За какво даряват компаниите

През последните 5 години корпоративното дарителство е в низходящ тренд, сочи доклад на Българския дарителски форум

19 окт 2018, 902 прочитания

Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова

Официалният франчайз представител на Textura, Imaginarium, Duka и The Body Shop за България ще говори за това какво искат клиентите от поколението Millennials

19 окт 2018, 404 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германската BHTC разширява производството си в Божурище

Капацитетът на завода за автомобилни климатични системи ще нарасне почти два пъти

Превъоръжаването на армията взе първата си жертва

Ключова фигура по поръчката за бронирани машини тихомълком е отстранена от военното министерство

Запали една високотехнологична

Електронните цигари Juul се оценяват на 15 млрд. долара и стават все по-популярни сред тийнейджърите в САЩ

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Колко е важно да бъдеш самотен

Британският писател Иън Макюън за спорните диагнози на настоящето

Албания в Демос версия

Гръцкият фотограф Джон Демос за революционните промени в Албания между 1990-1991 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.10.2018 Прочетете