Toyota влага 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания Grab
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota влага 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания Grab

Пазарната стойност на Grab вече достига 10 млрд. долара

Toyota влага 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания Grab

Това е най-голямата инвестиция от автомобилна компания в сектора досега

2818 прочитания

Пазарната стойност на Grab вече достига 10 млрд. долара

© Reuters


Целта на Grab е да доминира на пазара на споделени пътувания в Югоизточна Азия.

Най-големият японски автомобилен производител, Toyota, придобива дял за 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания в Югоизточна Азия Grab, съобщава Reuters. Това е най-голямата инвестиция от автомобилна компания във фирма от сектора досега. Сделката потвърждава тенденцията, че традиционните производители на коли се насочват към партньорства с технологични стартъпи за транспортни услуги, които доминират на бързо разрастващия се пазар на мобилни услуги.

Пазарната оценка на Grab, която е основана през 2012 г., ще премине 10 млрд. долара след инвестицията, твърдят близки до сделката.

Скъпи инвестиции

През 2017 г. китайската група за споделени пътувания Didi Chuxing и японският конгломерат Softbank инвестираха 2 млрд. долара в Grab. Досега стартъпът е събрал общо 5 млрд. долара в няколко рунда на финансиране.

Grab си сътрудничи с Toyota за някои услуги като автомобилно застраховане от август 2017 г. Японската група финансира и друга фирма от бранша – американската Uber, докато основният ѝ конкурент Lyft има финансовата подкрепа на General Motors. От своя страна Softbank, която е инвеститор в Grab и Uber, обяви преди месец, че ще вложи 2.25 млрд. долара в поделението за производство на автономни коли на General Motors – Cruise.

Toyota е направила сделката по време на рунда на финансиране, който започна, след като Grab придоби операциите на Uber в Югоизточна Азия. Според специалистите регионът е ключов за сектора, тъй като постоянните жители там са над 640 милиона.

Ръководството на базираната в Сингапур фирма не пожела да разкрие каква сума планира да събере в този рунд на финансиране. От Grab коментираха, че колите им изпълняват по 6 млн. маршрута дневно, като мобилното им приложение е изтеглено над 100 млн. пъти.

Едни от най-предпочитаните услуги на фирмата са доставката на храна по домовете и мобилните разплащания. Със събраните средства компанията е амбицирана да разшири бизнеса си в региона. Основният конкурент на Grab в региона е индонезийската група Go-Jek, която преди месец обяви, че ще инвестира 500 млн. долара, за да изпълни стратегията си за международна експанзия.

Стратегията на Toyota

"Ще продължим да си сътрудничим с Toyota, за да променим транспортния сектор в Югоизточна Азия", отбелязват от Grab в изявление.

Целта на Toyota е да предлага финансови услуги, застраховане, да поддържа транспортни услуги, които са базирани на събраната информация чрез записващи устройства в коли на Grab.

"Заедно с Grab ще разработим услуги, които да привличат повече клиенти. Ще предлагаме сигурност и безопасност за потребителите в Югоизточна Азия.", коментира изпълнителният директор на Toyota Шигеки Томояма.

Събраната информация от пътуванията на Grab ще помогне на Toyota да създаде мобилни услуги от нова генерация. Целта на компанията е да предлага споделени пътувания, доставки и мобилно пазаруване чрез автономни коли.

Сред големите инвеститори в Grab, която оперира в Тайланд, Сингапур, Мианмар, Филипините, Индонезия, Малайзия, Виетнам и Камбоджа, са японската автомобилна компания Honda, южнокорейската Hyundai и китайската фирма за споделени пътувания Didi Chuxing. TM Quotes by TradingView

Целта на Grab е да доминира на пазара на споделени пътувания в Югоизточна Азия.

Най-големият японски автомобилен производител, Toyota, придобива дял за 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания в Югоизточна Азия Grab, съобщава Reuters. Това е най-голямата инвестиция от автомобилна компания във фирма от сектора досега. Сделката потвърждава тенденцията, че традиционните производители на коли се насочват към партньорства с технологични стартъпи за транспортни услуги, които доминират на бързо разрастващия се пазар на мобилни услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK