С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 юни 2018, 9:39, 2669 прочитания

Toyota влага 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания Grab

Това е най-голямата инвестиция от автомобилна компания в сектора досега

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Целта на Grab е да доминира на пазара на споделени пътувания в Югоизточна Азия.
Най-големият японски автомобилен производител, Toyota, придобива дял за 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания в Югоизточна Азия Grab, съобщава Reuters. Това е най-голямата инвестиция от автомобилна компания във фирма от сектора досега. Сделката потвърждава тенденцията, че традиционните производители на коли се насочват към партньорства с технологични стартъпи за транспортни услуги, които доминират на бързо разрастващия се пазар на мобилни услуги.

Пазарната оценка на Grab, която е основана през 2012 г., ще премине 10 млрд. долара след инвестицията, твърдят близки до сделката.


Скъпи инвестиции

През 2017 г. китайската група за споделени пътувания Didi Chuxing и японският конгломерат Softbank инвестираха 2 млрд. долара в Grab. Досега стартъпът е събрал общо 5 млрд. долара в няколко рунда на финансиране.

Grab си сътрудничи с Toyota за някои услуги като автомобилно застраховане от август 2017 г. Японската група финансира и друга фирма от бранша – американската Uber, докато основният ѝ конкурент Lyft има финансовата подкрепа на General Motors. От своя страна Softbank, която е инвеститор в Grab и Uber, обяви преди месец, че ще вложи 2.25 млрд. долара в поделението за производство на автономни коли на General Motors – Cruise.



Toyota е направила сделката по време на рунда на финансиране, който започна, след като Grab придоби операциите на Uber в Югоизточна Азия. Според специалистите регионът е ключов за сектора, тъй като постоянните жители там са над 640 милиона.

Ръководството на базираната в Сингапур фирма не пожела да разкрие каква сума планира да събере в този рунд на финансиране. От Grab коментираха, че колите им изпълняват по 6 млн. маршрута дневно, като мобилното им приложение е изтеглено над 100 млн. пъти.

Едни от най-предпочитаните услуги на фирмата са доставката на храна по домовете и мобилните разплащания. Със събраните средства компанията е амбицирана да разшири бизнеса си в региона. Основният конкурент на Grab в региона е индонезийската група Go-Jek, която преди месец обяви, че ще инвестира 500 млн. долара, за да изпълни стратегията си за международна експанзия.

Стратегията на Toyota

"Ще продължим да си сътрудничим с Toyota, за да променим транспортния сектор в Югоизточна Азия", отбелязват от Grab в изявление.

Целта на Toyota е да предлага финансови услуги, застраховане, да поддържа транспортни услуги, които са базирани на събраната информация чрез записващи устройства в коли на Grab.

"Заедно с Grab ще разработим услуги, които да привличат повече клиенти. Ще предлагаме сигурност и безопасност за потребителите в Югоизточна Азия.", коментира изпълнителният директор на Toyota Шигеки Томояма.

Събраната информация от пътуванията на Grab ще помогне на Toyota да създаде мобилни услуги от нова генерация. Целта на компанията е да предлага споделени пътувания, доставки и мобилно пазаруване чрез автономни коли.

Сред големите инвеститори в Grab, която оперира в Тайланд, Сингапур, Мианмар, Филипините, Индонезия, Малайзия, Виетнам и Камбоджа, са японската автомобилна компания Honda, южнокорейската Hyundai и китайската фирма за споделени пътувания Didi Chuxing.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 782 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 641 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвестиционните банки са се съвзели въпреки стриктните следкризисни мерки

Според финансовите институции действащите закони са основна причина за ниската възвръщаемост

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10