Най-големият японски автомобилен производител, Toyota, придобива дял за 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания в Югоизточна Азия Grab, съобщава Reuters. Това е най-голямата инвестиция от автомобилна компания във фирма от сектора досега. Сделката потвърждава тенденцията, че традиционните производители на коли се насочват към партньорства с технологични стартъпи за транспортни услуги, които доминират на бързо разрастващия се пазар на мобилни услуги.
Пазарната оценка на Grab, която е основана през 2012 г., ще премине 10 млрд. долара след инвестицията, твърдят близки до сделката.
Скъпи инвестиции
През 2017 г. китайската група за споделени пътувания Didi Chuxing и японският конгломерат Softbank инвестираха 2 млрд. долара в Grab. Досега стартъпът е събрал общо 5 млрд. долара в няколко рунда на финансиране.
Grab си сътрудничи с Toyota за някои услуги като автомобилно застраховане от август 2017 г. Японската група финансира и друга фирма от бранша – американската Uber, докато основният ѝ конкурент Lyft има финансовата подкрепа на General Motors. От своя страна Softbank, която е инвеститор в Grab и Uber, обяви преди месец, че ще вложи 2.25 млрд. долара в поделението за производство на автономни коли на General Motors – Cruise.
Toyota е направила сделката по време на рунда на финансиране, който започна, след като Grab придоби операциите на Uber в Югоизточна Азия. Според специалистите регионът е ключов за сектора, тъй като постоянните жители там са над 640 милиона.
Ръководството на базираната в Сингапур фирма не пожела да разкрие каква сума планира да събере в този рунд на финансиране. От Grab коментираха, че колите им изпълняват по 6 млн. маршрута дневно, като мобилното им приложение е изтеглено над 100 млн. пъти.
Едни от най-предпочитаните услуги на фирмата са доставката на храна по домовете и мобилните разплащания. Със събраните средства компанията е амбицирана да разшири бизнеса си в региона. Основният конкурент на Grab в региона е индонезийската група Go-Jek, която преди месец обяви, че ще инвестира 500 млн. долара, за да изпълни стратегията си за международна експанзия.
Стратегията на Toyota
"Ще продължим да си сътрудничим с Toyota, за да променим транспортния сектор в Югоизточна Азия", отбелязват от Grab в изявление.
Целта на Toyota е да предлага финансови услуги, застраховане, да поддържа транспортни услуги, които са базирани на събраната информация чрез записващи устройства в коли на Grab.
"Заедно с Grab ще разработим услуги, които да привличат повече клиенти. Ще предлагаме сигурност и безопасност за потребителите в Югоизточна Азия.", коментира изпълнителният директор на Toyota Шигеки Томояма.
Събраната информация от пътуванията на Grab ще помогне на Toyota да създаде мобилни услуги от нова генерация. Целта на компанията е да предлага споделени пътувания, доставки и мобилно пазаруване чрез автономни коли.
Сред големите инвеститори в Grab, която оперира в Тайланд, Сингапур, Мианмар, Филипините, Индонезия, Малайзия, Виетнам и Камбоджа, са японската автомобилна компания Honda, южнокорейската Hyundai и китайската фирма за споделени пътувания Didi Chuxing. TM Quotes by TradingView
Най-големият японски автомобилен производител, Toyota, придобива дял за 1 млрд. долара в компанията за споделени пътувания в Югоизточна Азия Grab, съобщава Reuters. Това е най-голямата инвестиция от автомобилна компания във фирма от сектора досега. Сделката потвърждава тенденцията, че традиционните производители на коли се насочват към партньорства с технологични стартъпи за транспортни услуги, които доминират на бързо разрастващия се пазар на мобилни услуги.
0 коментара