С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 15 юни 2018, 10:24, 3489 прочитания

Футболът стимулира продажбите на телевизори, бира и чипс

Световното първенство в Русия вече води до повишено потребление на техника, храни и напитки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Част от темата

Русия 2018

Кой ще спечели от световното първенство по футбол

Спортът отново осигури на президента Путин международна легитимност в период на изолация

На сигурен пристан

Руската икономика няма да усети позитивите от мондиала заради размера си

Трудната спортна дипломация на Путин

Домакинството на световното първенство по футбол няма да промени имиджа на руския президент в западния свят

Това лято светът е футбол, а в такива периоди хората гледат телевизия, пият бира и консумират месо (най-вече под формата на барбекю) и други храни. Накратко така могат да бъдат описани потребителските навици по време на големи спортни събития като световни и европейски първенства, олимпиади и др. Те стимулират и търговията на дребно в две основни категории - техника и бързооборотни стоки.

При техниката най-продаваният продукт преди и по време на големите спортни събития основно е един - телевизорите. Всъщност тези устройства са лидери по продажби всяка година. Което си има обяснение - българите са сред най-големите потребители на телевизия в Европа и средно прекарват около 3 ч. на ден в гледане на новини, сериали, спорт и др. Но в лято с големи спортни форуми продажбите на телевизори направо избухват. И се оказва, че българските потребители избират все по-големи екрани.


Пример са продажбите на 55-инчови и 65-инчови телевизори. Според Илия Добрев от верига "Зора" те бележат трицифрен процентен ръст за периода 15 май - 11 юни спрямо същия период на миналата година. Над 300% е растежът при 65-инчовите, докато при 55-инчовите е 200%. Което си има обяснение - през тази година предлагането на 65-инчови устройства е по-значимо, а и те са по-евтини спрямо 2017 г. Тенденцията на подмяна на техниката към по-голям екран е от години - от средно 32-инчови преди 7 години до 49-инчови през миналата, а сега и нагоре. Цената на смарт телевизорите е все по-достъпна, като дори такива с 4К-резолюция могат да бъдат купени за около 1000 лв. Предпочитаната средна цена на българския купувач е между 700 и 1200 лв.

Въпреки очакванията за подем в продажбите и на друга техника - хладилниците, в "Зора" засега не забелязват някаква голяма промяна спрямо миналата година. Според веригата причината е, че повечето купувачи имат отделен определен бюджет за покупка това лято и го влагат основно в телевизори.

Бира, чипс и ядки



Световното първенство по футбол, както и всеки по-голям спортен форум, генерира ръст в продажбите и на много храни и напитки. И в "Лидл България" очакват завишено търсене на основните продукти, обичайни за подобни спортни събития. "Подготвили сме разнообразни предложения, които са различни за всяка седмица от предстоящото първенство. Акцентирали сме на повече и по-разнообразни оферти на бира, чипс, ядки, пица, различни видове хапки, дори грил предложения. За малките фенове има и тематични сладоледи, които носят цветовете на седем национални футболни отбора. Много от продуктите са и със специална опаковка, която футболните фенове лесно ще разпознаят", коментираха от веригата.

Увеличени продажби на бира, ядки, чипс и солети в дните на първенството в Русия очакват и във веригата "Т маркет". Те предвиждат и по-голяма консумация на зелени салати, картофи и олио. Част от производителите на алкохол са подготвили и специални колекции за световното футболно първенство – например на "руска водка", посочиха от веригата. И уточниха, че промоционалната брошура на "Т маркет" съдържа специално селектирани за първенството предложения.

"Бирите, алкохолните и безалкохолните напитки традиционно вдигат продажбите си, но мултинационалните производители правят и специални промоции с награди, за да увеличат продажбите си, а ние като търговци ги подкрепяме", казва Мирослава Георгиева, директор "Маркетинг и реклама" на "Фантастико". Според наблюденията на веригата по време на футболни първенства расте и консумацията на храни от т.нар. топли точки, защото хората предпочитат да не готвят вкъщи. "Увеличават се и продажбите на топки, стикери, комплекти за деца, макар че ние не сме представителни за тази ниша", допълни Мирослава Георгиева.

"Продажбите на бира през горещите летни месеци традиционно се увеличават – един топъл юли или август е приблизително равен на три зимни месеца като обем продажби. По време на големи спортни събития тази зависимост се подсилва", коментират от "Карлсберг България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1100 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1906 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Въпрос на живот и смърт

Спасяването на китайската компания ZTЕ скара американския Конгрес и Белия дом

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците