С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 юни 2018, 10:24, 3660 прочитания

Футболът стимулира продажбите на телевизори, бира и чипс

Световното първенство в Русия вече води до повишено потребление на техника, храни и напитки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Част от темата

Русия 2018

Трудната спортна дипломация на Путин

Домакинството на световното първенство по футбол няма да промени имиджа на руския президент в западния свят

На сигурен пристан

Руската икономика няма да усети позитивите от мондиала заради размера си

Кой ще спечели от световното първенство по футбол

Спортът отново осигури на президента Путин международна легитимност в период на изолация

Това лято светът е футбол, а в такива периоди хората гледат телевизия, пият бира и консумират месо (най-вече под формата на барбекю) и други храни. Накратко така могат да бъдат описани потребителските навици по време на големи спортни събития като световни и европейски първенства, олимпиади и др. Те стимулират и търговията на дребно в две основни категории - техника и бързооборотни стоки.

При техниката най-продаваният продукт преди и по време на големите спортни събития основно е един - телевизорите. Всъщност тези устройства са лидери по продажби всяка година. Което си има обяснение - българите са сред най-големите потребители на телевизия в Европа и средно прекарват около 3 ч. на ден в гледане на новини, сериали, спорт и др. Но в лято с големи спортни форуми продажбите на телевизори направо избухват. И се оказва, че българските потребители избират все по-големи екрани.


Пример са продажбите на 55-инчови и 65-инчови телевизори. Според Илия Добрев от верига "Зора" те бележат трицифрен процентен ръст за периода 15 май - 11 юни спрямо същия период на миналата година. Над 300% е растежът при 65-инчовите, докато при 55-инчовите е 200%. Което си има обяснение - през тази година предлагането на 65-инчови устройства е по-значимо, а и те са по-евтини спрямо 2017 г. Тенденцията на подмяна на техниката към по-голям екран е от години - от средно 32-инчови преди 7 години до 49-инчови през миналата, а сега и нагоре. Цената на смарт телевизорите е все по-достъпна, като дори такива с 4К-резолюция могат да бъдат купени за около 1000 лв. Предпочитаната средна цена на българския купувач е между 700 и 1200 лв.

Въпреки очакванията за подем в продажбите и на друга техника - хладилниците, в "Зора" засега не забелязват някаква голяма промяна спрямо миналата година. Според веригата причината е, че повечето купувачи имат отделен определен бюджет за покупка това лято и го влагат основно в телевизори.

Бира, чипс и ядки



Световното първенство по футбол, както и всеки по-голям спортен форум, генерира ръст в продажбите и на много храни и напитки. И в "Лидл България" очакват завишено търсене на основните продукти, обичайни за подобни спортни събития. "Подготвили сме разнообразни предложения, които са различни за всяка седмица от предстоящото първенство. Акцентирали сме на повече и по-разнообразни оферти на бира, чипс, ядки, пица, различни видове хапки, дори грил предложения. За малките фенове има и тематични сладоледи, които носят цветовете на седем национални футболни отбора. Много от продуктите са и със специална опаковка, която футболните фенове лесно ще разпознаят", коментираха от веригата.

Увеличени продажби на бира, ядки, чипс и солети в дните на първенството в Русия очакват и във веригата "Т маркет". Те предвиждат и по-голяма консумация на зелени салати, картофи и олио. Част от производителите на алкохол са подготвили и специални колекции за световното футболно първенство – например на "руска водка", посочиха от веригата. И уточниха, че промоционалната брошура на "Т маркет" съдържа специално селектирани за първенството предложения.

"Бирите, алкохолните и безалкохолните напитки традиционно вдигат продажбите си, но мултинационалните производители правят и специални промоции с награди, за да увеличат продажбите си, а ние като търговци ги подкрепяме", казва Мирослава Георгиева, директор "Маркетинг и реклама" на "Фантастико". Според наблюденията на веригата по време на футболни първенства расте и консумацията на храни от т.нар. топли точки, защото хората предпочитат да не готвят вкъщи. "Увеличават се и продажбите на топки, стикери, комплекти за деца, макар че ние не сме представителни за тази ниша", допълни Мирослава Георгиева.

"Продажбите на бира през горещите летни месеци традиционно се увеличават – един топъл юли или август е приблизително равен на три зимни месеца като обем продажби. По време на големи спортни събития тази зависимост се подсилва", коментират от "Карлсберг България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 910 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 746 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Въпрос на живот и смърт

Спасяването на китайската компания ZTЕ скара американския Конгрес и Белия дом

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10