С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 юни 2018, 11:13, 2672 прочитания

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Саморегулиращи се диоптрични очила в помощ на бедни общности

Очилата на белгийската Adaptive eyeworks струват 7 евро и премахват нуждата от лекар за нагласянето им

21 юни 2018

Бизнеси за 1 милион долара

Пет компании от Холандия, Великобритания, САЩ, Испания и Малайзия стиганаха до финала на конкурса Chivas Venture

8 юни 2018

Върти ми се една муха

NASEKOMO превръща органичните отпадъци в храна за ларви, които са алтернативен източник на протеини за животни

19 яну 2018
Креси Уеслинг е предприемач и рисков инвеститор, която стартира последната си компания през 2004 г. Тогава тя по случайност се среща с лондонски пожарникари и с изненада научава, че след известно време експлоатация те изхвърлят пожарникарските маркучи, негодни за употреба. От този момент Уеслинг започва да мисли в посока използване на маркучите и превръщането им в нов продукт. "Намирах за красива червената гумена устойчива материя, от която са направени, и знаех, че могат да продължат да се използват още", разказва тя в интервю пред Financial Times. Тя споделя идеята на нейния приятел и впоследствие съосновател на компанията Джеймс Хенрит и заедно стигат до идеята да правят аксесоари от негодните маркучи, подпомагайки пожарникарската и други общности във Великобритания.

[Elvis & Kresse]

Така през 2007 г. основават компанията Elvis&Kresse, а първият изработен от тях продукт са колани, които продават в сайтовете на пожарни и през магазин в Северен Лондон. Година по-късно производството им се разраства и разширяват гамата си от продукти. Започват да произвеждат още чанти, портфейли, тефтери и други, които продават основно онлайн и са позиционирани по-скоро във високия сегмент продукти. Запазват и социалния аспект на бизнеса си, като даряват 50% от печалбата на благотворителни организации. През 2017 г. компанията започва да си партнира с фондацията на британския бранд Burberry с цел да работят в посока решаване на глобалния проблем с кожените отпадъци, като за период от 5 години имат цел да превърнат най-малко 120 тона кожени отрязъци в нови луксозни продукти на Elvis & Kresse.

Съоснователката на компанията Креси Уеслинг беше член на журито на четвъртото издание на надпреварата за социално отговорни бизнеси Chivas Venture с общ награден фонд 1 млн. долара. Разговаряхме с нея за социалното предприемачество и какви качества и умения са нужни, за да развиеш успешен бизнес в силно конкурентна среда.
За създаването на един предприемачески проект са необходими добри бизнес умения, уникална идея и технически познания. Как могат да се развият едновременно у един предприемач?

- Също така трябва да бъдеш и добър комуникатор, лидер и да имаш голям фокус. Има толкова много умения, които се изискват, за да развиеш успешен бизнес, и много малко хора имат всички тях. Целта е да познавате силните си страни и да изградите екип, който да покрие вашите слаби страни. Аз съм само половин предприемач. Без моя съосновател Джеймс Хенрит (Елвис е прякорът му от университета – бел. ред.) нямаше да я има компанията Elvis & Kresse.

Какви тенденции в социалния бизнес наблюдавате? От какви социални иновации се нуждае светът, за да върви напред и да се подобрява?

- Основните тенденции са изключително положителни. Това е активен сегмент от стоките и услугите, който се разраства много бързо. Светът се нуждае от социални и екологични иновации във всяка индустрия, всеки тип организация и във всички общности. Взаимоотношенията на хората с околната среда се нуждаят от цялостна реформа и абсолютно всеки трябва да участва в решаването на проблемите и да подпомага тези, които вече са започнали.

Какъв съвет бихте дали на младите социални предприемачи, които тепърва навлизат на пазара?

- Трябва да знаете всичко за проблема, който се опитвате да разрешите. Какъв е? Къде е? Какви последствия причинява? Кой се е опитал да го реши и защо се е провалил? Кои са вашите естествени съюзници? Какви са личните ви интереси? Трябва да живеете и да дишате с идеята за разрешаване на проблема и в процеса да го анализирате, докато той се променя във времето.

Като съосновател каква е вашата рецепта за създаване на стартъп и развиването му до успешна компания?

- Бъдете верни на вашата мисия, това е причината да сте започнали и затова хората ще ви следват и вярват във вас и уменията ви. Ако направите това правилно, всичко, което остава, е да управлявате бизнеса, което според статистиката е достатъчно трудно - във Великобритания само 40% от компаниите оцеляват през първите 10 години от съществуването си.

Като производител на аксесоари вие сте част от сектор със силна конкуренция. Има ли достатъчно потребители, които са готови да плащат за продукти с кауза, или държат още на познатите популярни марки?

- Конкуренцията в сегмента е добре установена, но може би не е толкова силна, колкото нашата мисия, иновация и ценностите, които следваме. На този пазар, ако можете да се конкурирате на ниво качество, вие вече сте сериозен състезател и претендент, независимо от размера на компанията ви. Безспорно е, че създаването на нова марка в индустрия, която е установена от векове, е сериозна битка. Успяхме да пробием на пазара, защото имахме уникално ДНК на компанията, съставено от 3 основни части: спасяване, трансформация и даряване. Оцелели сме, защото пазарът се измества в полза на наистина добри, прозрачни и даващи бизнеси.

Каква е ролята на жените в социалното предприемачество и иновациите?

- Мога само да говоря от моя личен опит, но смятам, че предприемачеството е изключително либерално и свободно. Няма невидим таван, няма правила, от нас зависи какво е успехът - за нас например това е количеството отпадъци, които събираме и сумата, която даряваме. Пътят обаче не е лесен, има много рискове, няма предпазна мрежа, но не мисля, че за мен е било по-трудно, отколкото за някои от моите мъже колеги. Имах късмет, че бях на възраст и работех в страни като Великобритания и Хонконг, където не е имало негативно възприятие за жените основатели на бизнеси и компании.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да превърнеш детската страст в кариера Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

20 юли 2018, 4994 прочитания

Лидер на глобално и местно ниво Лидер на глобално и местно ниво

Генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел пред "Капитал"

15 юни 2018, 2087 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (23 - 29 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

Метрото: А сега накъде?

Столицата е напът да фиксира плановете за нови метролинии със закон, но според експерти и активисти решението е твърде прибързано

Чанта за слушане

Българската компания Kloshar bags изработва чанти и раници с вградени грамофонни плочи

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Естествен романс

Олафур Елиасон в Китай

Жак Перети: Бизнесът ще спаси света

Разследващият журналист, който работи за медии като BBC, The Independent, The Guardian, Wired, Huffington Post, пред "Капитал"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Третият варненски мол се довършва с кредит за 22 млн. евро, десетият магазин Jumbo ще е в "Илиянци", НАП с промени за касовите апарати

Емисия

DAILY @7AM // 23.07.2018 Прочетете