С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 юни 2018, 11:13, 4755 прочитания

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Креси Уеслинг е предприемач и рисков инвеститор, която стартира последната си компания през 2004 г. Тогава тя по случайност се среща с лондонски пожарникари и с изненада научава, че след известно време експлоатация те изхвърлят пожарникарските маркучи, негодни за употреба. От този момент Уеслинг започва да мисли в посока използване на маркучите и превръщането им в нов продукт. "Намирах за красива червената гумена устойчива материя, от която са направени, и знаех, че могат да продължат да се използват още", разказва тя в интервю пред Financial Times. Тя споделя идеята на нейния приятел и впоследствие съосновател на компанията Джеймс Хенрит и заедно стигат до идеята да правят аксесоари от негодните маркучи, подпомагайки пожарникарската и други общности във Великобритания.

[Elvis & Kresse]

Така през 2007 г. основават компанията Elvis&Kresse, а първият изработен от тях продукт са колани, които продават в сайтовете на пожарни и през магазин в Северен Лондон. Година по-късно производството им се разраства и разширяват гамата си от продукти. Започват да произвеждат още чанти, портфейли, тефтери и други, които продават основно онлайн и са позиционирани по-скоро във високия сегмент продукти. Запазват и социалния аспект на бизнеса си, като даряват 50% от печалбата на благотворителни организации. През 2017 г. компанията започва да си партнира с фондацията на британския бранд Burberry с цел да работят в посока решаване на глобалния проблем с кожените отпадъци, като за период от 5 години имат цел да превърнат най-малко 120 тона кожени отрязъци в нови луксозни продукти на Elvis & Kresse.

Съоснователката на компанията Креси Уеслинг беше член на журито на четвъртото издание на надпреварата за социално отговорни бизнеси Chivas Venture с общ награден фонд 1 млн. долара. Разговаряхме с нея за социалното предприемачество и какви качества и умения са нужни, за да развиеш успешен бизнес в силно конкурентна среда.
За създаването на един предприемачески проект са необходими добри бизнес умения, уникална идея и технически познания. Как могат да се развият едновременно у един предприемач?

- Също така трябва да бъдеш и добър комуникатор, лидер и да имаш голям фокус. Има толкова много умения, които се изискват, за да развиеш успешен бизнес, и много малко хора имат всички тях. Целта е да познавате силните си страни и да изградите екип, който да покрие вашите слаби страни. Аз съм само половин предприемач. Без моя съосновател Джеймс Хенрит (Елвис е прякорът му от университета – бел. ред.) нямаше да я има компанията Elvis & Kresse.

Какви тенденции в социалния бизнес наблюдавате? От какви социални иновации се нуждае светът, за да върви напред и да се подобрява?

- Основните тенденции са изключително положителни. Това е активен сегмент от стоките и услугите, който се разраства много бързо. Светът се нуждае от социални и екологични иновации във всяка индустрия, всеки тип организация и във всички общности. Взаимоотношенията на хората с околната среда се нуждаят от цялостна реформа и абсолютно всеки трябва да участва в решаването на проблемите и да подпомага тези, които вече са започнали.

Какъв съвет бихте дали на младите социални предприемачи, които тепърва навлизат на пазара?

- Трябва да знаете всичко за проблема, който се опитвате да разрешите. Какъв е? Къде е? Какви последствия причинява? Кой се е опитал да го реши и защо се е провалил? Кои са вашите естествени съюзници? Какви са личните ви интереси? Трябва да живеете и да дишате с идеята за разрешаване на проблема и в процеса да го анализирате, докато той се променя във времето.

Като съосновател каква е вашата рецепта за създаване на стартъп и развиването му до успешна компания?

- Бъдете верни на вашата мисия, това е причината да сте започнали и затова хората ще ви следват и вярват във вас и уменията ви. Ако направите това правилно, всичко, което остава, е да управлявате бизнеса, което според статистиката е достатъчно трудно - във Великобритания само 40% от компаниите оцеляват през първите 10 години от съществуването си.

Като производител на аксесоари вие сте част от сектор със силна конкуренция. Има ли достатъчно потребители, които са готови да плащат за продукти с кауза, или държат още на познатите популярни марки?

- Конкуренцията в сегмента е добре установена, но може би не е толкова силна, колкото нашата мисия, иновация и ценностите, които следваме. На този пазар, ако можете да се конкурирате на ниво качество, вие вече сте сериозен състезател и претендент, независимо от размера на компанията ви. Безспорно е, че създаването на нова марка в индустрия, която е установена от векове, е сериозна битка. Успяхме да пробием на пазара, защото имахме уникално ДНК на компанията, съставено от 3 основни части: спасяване, трансформация и даряване. Оцелели сме, защото пазарът се измества в полза на наистина добри, прозрачни и даващи бизнеси.

Каква е ролята на жените в социалното предприемачество и иновациите?

- Мога само да говоря от моя личен опит, но смятам, че предприемачеството е изключително либерално и свободно. Няма невидим таван, няма правила, от нас зависи какво е успехът - за нас например това е количеството отпадъци, които събираме и сумата, която даряваме. Пътят обаче не е лесен, има много рискове, няма предпазна мрежа, но не мисля, че за мен е било по-трудно, отколкото за някои от моите мъже колеги. Имах късмет, че бях на възраст и работех в страни като Великобритания и Хонконг, където не е имало негативно възприятие за жените основатели на бизнеси и компании.




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Ценностите зад PR бизнеса Ценностите зад PR бизнеса

Мария Гергова-Бенгтссон, собственичка и управляващ директор на PR агенцията United Partners, пред "Капитал"

8 фев 2019, 3450 прочитания

Ненко Трифонов: Планираме около 1 млн. лева инвестиции в животновъдната ферма 3 Ненко Трифонов: Планираме около 1 млн. лева инвестиции в животновъдната ферма

Носителят на отличието "Млад фермер на 2018" на фондация "Еврика" пред "Капитал"

5 фев 2019, 5608 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

Българският автопазар 2018: Повече дизел и нови коли

Старите автомобили над 20 години продължават да преобладават в българския автопарк, въпреки нарастването на продажбите на нови автомобили

Негарантиран ръст

Депозитите над 200 хил. лв., за които няма държавна гаранция, растат с двуцифрен темп през миналата година

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

30 something

"30" на Симона Костова беше представен на Международния филмов фестивал в Ротердам и в Берлин

Роман от най-балканската страна

Писателят и театрален режисьор Петър Денчев превръща разочарованията в идейна сила за новата си книга

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Жилищата в София ще поскъпват леко, името на водата "Девин" е законно, Samsung представи сгъваем смартфон

Емисия

DAILY @7AM // 22.02.2019 Прочетете