С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 юни 2018, 11:13, 4622 прочитания

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Креси Уеслинг е предприемач и рисков инвеститор, която стартира последната си компания през 2004 г. Тогава тя по случайност се среща с лондонски пожарникари и с изненада научава, че след известно време експлоатация те изхвърлят пожарникарските маркучи, негодни за употреба. От този момент Уеслинг започва да мисли в посока използване на маркучите и превръщането им в нов продукт. "Намирах за красива червената гумена устойчива материя, от която са направени, и знаех, че могат да продължат да се използват още", разказва тя в интервю пред Financial Times. Тя споделя идеята на нейния приятел и впоследствие съосновател на компанията Джеймс Хенрит и заедно стигат до идеята да правят аксесоари от негодните маркучи, подпомагайки пожарникарската и други общности във Великобритания.

[Elvis & Kresse]

Така през 2007 г. основават компанията Elvis&Kresse, а първият изработен от тях продукт са колани, които продават в сайтовете на пожарни и през магазин в Северен Лондон. Година по-късно производството им се разраства и разширяват гамата си от продукти. Започват да произвеждат още чанти, портфейли, тефтери и други, които продават основно онлайн и са позиционирани по-скоро във високия сегмент продукти. Запазват и социалния аспект на бизнеса си, като даряват 50% от печалбата на благотворителни организации. През 2017 г. компанията започва да си партнира с фондацията на британския бранд Burberry с цел да работят в посока решаване на глобалния проблем с кожените отпадъци, като за период от 5 години имат цел да превърнат най-малко 120 тона кожени отрязъци в нови луксозни продукти на Elvis & Kresse.

Съоснователката на компанията Креси Уеслинг беше член на журито на четвъртото издание на надпреварата за социално отговорни бизнеси Chivas Venture с общ награден фонд 1 млн. долара. Разговаряхме с нея за социалното предприемачество и какви качества и умения са нужни, за да развиеш успешен бизнес в силно конкурентна среда.
За създаването на един предприемачески проект са необходими добри бизнес умения, уникална идея и технически познания. Как могат да се развият едновременно у един предприемач?

- Също така трябва да бъдеш и добър комуникатор, лидер и да имаш голям фокус. Има толкова много умения, които се изискват, за да развиеш успешен бизнес, и много малко хора имат всички тях. Целта е да познавате силните си страни и да изградите екип, който да покрие вашите слаби страни. Аз съм само половин предприемач. Без моя съосновател Джеймс Хенрит (Елвис е прякорът му от университета – бел. ред.) нямаше да я има компанията Elvis & Kresse.

Какви тенденции в социалния бизнес наблюдавате? От какви социални иновации се нуждае светът, за да върви напред и да се подобрява?

- Основните тенденции са изключително положителни. Това е активен сегмент от стоките и услугите, който се разраства много бързо. Светът се нуждае от социални и екологични иновации във всяка индустрия, всеки тип организация и във всички общности. Взаимоотношенията на хората с околната среда се нуждаят от цялостна реформа и абсолютно всеки трябва да участва в решаването на проблемите и да подпомага тези, които вече са започнали.

Какъв съвет бихте дали на младите социални предприемачи, които тепърва навлизат на пазара?

- Трябва да знаете всичко за проблема, който се опитвате да разрешите. Какъв е? Къде е? Какви последствия причинява? Кой се е опитал да го реши и защо се е провалил? Кои са вашите естествени съюзници? Какви са личните ви интереси? Трябва да живеете и да дишате с идеята за разрешаване на проблема и в процеса да го анализирате, докато той се променя във времето.

Като съосновател каква е вашата рецепта за създаване на стартъп и развиването му до успешна компания?

- Бъдете верни на вашата мисия, това е причината да сте започнали и затова хората ще ви следват и вярват във вас и уменията ви. Ако направите това правилно, всичко, което остава, е да управлявате бизнеса, което според статистиката е достатъчно трудно - във Великобритания само 40% от компаниите оцеляват през първите 10 години от съществуването си.

Като производител на аксесоари вие сте част от сектор със силна конкуренция. Има ли достатъчно потребители, които са готови да плащат за продукти с кауза, или държат още на познатите популярни марки?

- Конкуренцията в сегмента е добре установена, но може би не е толкова силна, колкото нашата мисия, иновация и ценностите, които следваме. На този пазар, ако можете да се конкурирате на ниво качество, вие вече сте сериозен състезател и претендент, независимо от размера на компанията ви. Безспорно е, че създаването на нова марка в индустрия, която е установена от векове, е сериозна битка. Успяхме да пробием на пазара, защото имахме уникално ДНК на компанията, съставено от 3 основни части: спасяване, трансформация и даряване. Оцелели сме, защото пазарът се измества в полза на наистина добри, прозрачни и даващи бизнеси.

Каква е ролята на жените в социалното предприемачество и иновациите?

- Мога само да говоря от моя личен опит, но смятам, че предприемачеството е изключително либерално и свободно. Няма невидим таван, няма правила, от нас зависи какво е успехът - за нас например това е количеството отпадъци, които събираме и сумата, която даряваме. Пътят обаче не е лесен, има много рискове, няма предпазна мрежа, но не мисля, че за мен е било по-трудно, отколкото за някои от моите мъже колеги. Имах късмет, че бях на възраст и работех в страни като Великобритания и Хонконг, където не е имало негативно възприятие за жените основатели на бизнеси и компании.




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България

Унгарският предприемач се интересува от бизнес извън банковия и в България

16 яну 2019, 2714 прочитания

Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения

Главният оперативен директор на Viber пред "Капитал"

15 яну 2019, 1828 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

Краят на "Булгартабак"

За седем години контролираният от Делян Пеевски холдинг затвори всички производства, а държавата не вижда проблем

Как се делят 134 млрд. долара

След 25 години брак семейство Безос се развежда. Какво означава това за Amazon?

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Аз (вече) не пия

Как и защо се променя отношението към алкохола по света и у нас

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.01.2019 Прочетете