С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 юни 2018, 11:13, 4908 прочитания

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Креси Уеслинг е предприемач и рисков инвеститор, която стартира последната си компания през 2004 г. Тогава тя по случайност се среща с лондонски пожарникари и с изненада научава, че след известно време експлоатация те изхвърлят пожарникарските маркучи, негодни за употреба. От този момент Уеслинг започва да мисли в посока използване на маркучите и превръщането им в нов продукт. "Намирах за красива червената гумена устойчива материя, от която са направени, и знаех, че могат да продължат да се използват още", разказва тя в интервю пред Financial Times. Тя споделя идеята на нейния приятел и впоследствие съосновател на компанията Джеймс Хенрит и заедно стигат до идеята да правят аксесоари от негодните маркучи, подпомагайки пожарникарската и други общности във Великобритания.

[Elvis & Kresse]

Така през 2007 г. основават компанията Elvis&Kresse, а първият изработен от тях продукт са колани, които продават в сайтовете на пожарни и през магазин в Северен Лондон. Година по-късно производството им се разраства и разширяват гамата си от продукти. Започват да произвеждат още чанти, портфейли, тефтери и други, които продават основно онлайн и са позиционирани по-скоро във високия сегмент продукти. Запазват и социалния аспект на бизнеса си, като даряват 50% от печалбата на благотворителни организации. През 2017 г. компанията започва да си партнира с фондацията на британския бранд Burberry с цел да работят в посока решаване на глобалния проблем с кожените отпадъци, като за период от 5 години имат цел да превърнат най-малко 120 тона кожени отрязъци в нови луксозни продукти на Elvis & Kresse.

Съоснователката на компанията Креси Уеслинг беше член на журито на четвъртото издание на надпреварата за социално отговорни бизнеси Chivas Venture с общ награден фонд 1 млн. долара. Разговаряхме с нея за социалното предприемачество и какви качества и умения са нужни, за да развиеш успешен бизнес в силно конкурентна среда.
За създаването на един предприемачески проект са необходими добри бизнес умения, уникална идея и технически познания. Как могат да се развият едновременно у един предприемач?

- Също така трябва да бъдеш и добър комуникатор, лидер и да имаш голям фокус. Има толкова много умения, които се изискват, за да развиеш успешен бизнес, и много малко хора имат всички тях. Целта е да познавате силните си страни и да изградите екип, който да покрие вашите слаби страни. Аз съм само половин предприемач. Без моя съосновател Джеймс Хенрит (Елвис е прякорът му от университета – бел. ред.) нямаше да я има компанията Elvis & Kresse.

Какви тенденции в социалния бизнес наблюдавате? От какви социални иновации се нуждае светът, за да върви напред и да се подобрява?

- Основните тенденции са изключително положителни. Това е активен сегмент от стоките и услугите, който се разраства много бързо. Светът се нуждае от социални и екологични иновации във всяка индустрия, всеки тип организация и във всички общности. Взаимоотношенията на хората с околната среда се нуждаят от цялостна реформа и абсолютно всеки трябва да участва в решаването на проблемите и да подпомага тези, които вече са започнали.

Какъв съвет бихте дали на младите социални предприемачи, които тепърва навлизат на пазара?

- Трябва да знаете всичко за проблема, който се опитвате да разрешите. Какъв е? Къде е? Какви последствия причинява? Кой се е опитал да го реши и защо се е провалил? Кои са вашите естествени съюзници? Какви са личните ви интереси? Трябва да живеете и да дишате с идеята за разрешаване на проблема и в процеса да го анализирате, докато той се променя във времето.

Като съосновател каква е вашата рецепта за създаване на стартъп и развиването му до успешна компания?

- Бъдете верни на вашата мисия, това е причината да сте започнали и затова хората ще ви следват и вярват във вас и уменията ви. Ако направите това правилно, всичко, което остава, е да управлявате бизнеса, което според статистиката е достатъчно трудно - във Великобритания само 40% от компаниите оцеляват през първите 10 години от съществуването си.

Като производител на аксесоари вие сте част от сектор със силна конкуренция. Има ли достатъчно потребители, които са готови да плащат за продукти с кауза, или държат още на познатите популярни марки?

- Конкуренцията в сегмента е добре установена, но може би не е толкова силна, колкото нашата мисия, иновация и ценностите, които следваме. На този пазар, ако можете да се конкурирате на ниво качество, вие вече сте сериозен състезател и претендент, независимо от размера на компанията ви. Безспорно е, че създаването на нова марка в индустрия, която е установена от векове, е сериозна битка. Успяхме да пробием на пазара, защото имахме уникално ДНК на компанията, съставено от 3 основни части: спасяване, трансформация и даряване. Оцелели сме, защото пазарът се измества в полза на наистина добри, прозрачни и даващи бизнеси.

Каква е ролята на жените в социалното предприемачество и иновациите?

- Мога само да говоря от моя личен опит, но смятам, че предприемачеството е изключително либерално и свободно. Няма невидим таван, няма правила, от нас зависи какво е успехът - за нас например това е количеството отпадъци, които събираме и сумата, която даряваме. Пътят обаче не е лесен, има много рискове, няма предпазна мрежа, но не мисля, че за мен е било по-трудно, отколкото за някои от моите мъже колеги. Имах късмет, че бях на възраст и работех в страни като Великобритания и Хонконг, където не е имало негативно възприятие за жените основатели на бизнеси и компании.




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Burton, или изкуството да сърфираш по снега Burton, или изкуството да сърфираш по снега

Дона Карпентър, изпълнителен директор на Burton, пред "Капитал"

19 апр 2019, 2044 прочитания

Фил Дейвис: По-добри сме като фокусирана компания, а не да се опитваме да правим всичко Фил Дейвис: По-добри сме като фокусирана компания, а не да се опитваме да правим всичко

Главният директор продажби и президент на Hybrid IT в Hewlett Packard Enterprise, пред "Капитал"

12 апр 2019, 2855 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

Фотоистория: Катедралата "Нотр Дам" – емблемата на Париж

Строителството започва през 1163 г. и завършва през 1345 г., като сградата се смята за шедьовър на готическата архитектура

Ковачки се сбогува с Общинска банка

Фирмите на енергийния магнат оттеглиха исковете си срещу решението на БНБ от 2011 г., с което им беше отнет контрола

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Изложба "Галактика"

Историята на над сто години научна фантастика показва Kunsthal Rotterdam

Милано (сърце) дизайн

Акцентите и тенденциите от най-важната среща на световния дизайн Salone del Mobile 2019