С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 юни 2018, 12:15, 3544 прочитания

Малките търговци в Индия се обединяват срещу сделката между Walmart и Flipkart

Според тях навлизането на американската ритейл компания на пазара ще навреди на бизнеса им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бавно, но упорито противниците на сделката между Walmart и онлайн търговеца Flipkart за 16 млрд. долара образуваха опозиционно обединение на пазара в Индия. През миналата седмица около 30 асоциации, представляващи дребни търговци в различни индийски градове, се срещнаха, за да обсъдят последствията от придобиването на индийската компания за електронна търговия от американския ритейл гигант, пише Quartz.

Сделката позволява на най-големия търговец на дребно в света достъп до пазар за електронна търговия, който Morgan Stanley оценява на близо 200 млрд. долара.


Опасенията
Говорител на Walmart:
"Ние вярваме, че индийските търговци са настроени положително към нас. Помагаме им да развиват бизнеса си чрез най-добрите практики в бранша. Бизнесът ни с тях продължава да расте с добър темп, което означава, че и техният расте. С нетърпение очакваме да работим още по-отблизо с тях в близкото бъдеще. Като компания, работеща в Индия в продължение на много години, Walmart е създала важни партньорства с няколко заинтересовани страни."


"Обсъдихме какви мерки можем да предприемем, за да гарантираме, че Walmart няма да навлезе и в търговията ни с физически магазини", казва Ам Викирамараджа, президент на Tamil Nadu Vanigar Sangakalin Peramaippu, търговска асоциация от южната част на Индия.

Асоциациите на търговците, в които участват представители от милиони индийски малки компании, решиха да проведат тридневна конференция в Ню Делхи в края на юли, за да изразят недоволството си", твърди Викирамараджа, чиято асоциация се състои от над 2.1 млн. търговци от щата Тамил Наду.



Няколко министри в кабинета на Нарендра Моди ще бъдат поканени на събитието.

Конфедерацията на всички индийски търговци (CAIT), представляваща над 70 млн. дребни търговци, вече е подала петиция за недоверие до Комисията за защита на конкуренцията в Индия (CCI) заради сделката Warmart - Flipkart. Няколко други търговски организации съобщиха, че планират национална стачка за 2 юли.

Страхът на "малките"

Малките търговци в Индия смятат, че Walmart има "скрити намерения" след придобиването на Flipkart. През последното десетилетие американските компании не успяха "да завладеят" страната, защото Индия не позволява директни чуждестранни инвестиции в ритейл търговията. След сделката за придобиването обаче тя може да се развие и да се отворят нови физически магазини, допускат те.

Това би могло да принуди милиони малки играчи да се оттеглят от бизнеса.

"Ню Йорк е един от най-големите градове в Америка, но местната власт не разреши на Walmart да отвори там магазини, защото малките предприятия ще бъдат засегнати. Представете си тогава какво ще стане, ако една страна като Индия, която зависи от нейните около 21 млн. търговци и фермери, приеме това. Тези хора няма да има от какво да живеят", казва Викхирамараджа. Наистина въпреки упоритите си усилия Walmart не успя да получи разрешение да отвори магазини в Ню Йорк.

Според президента на търговската асоциация навлизането на американската компания в Индия ще разтърси бизнес системата, особено чрез огромната си логистична мрежа. "Чрез световната си мрежа за доставки и инфраструктурата си за съхранение и достъп до капитал Walmart ще може да намали разходите за потребителски стоки в Индия и по този начин да засегне приходите на дребните търговци."

Близо до целта

Търговците твърдят, че Walmart навлиза в офлайн търговията на дребно в продължение на почти една година и скоро ще има контрол над ценни данни за потребителските предпочитания, производствените възможности на индийските доставчици и производители, количеството стока от различни категории, продавани в различни държави, и т.н.

"По този начин те ще имат възможност директно да се свързват с производителите и да работят с тях", каза Викхирамараджа. Повечето индийски търговци не разполагат с необходимите средства за достъп до такива подробни данни, а това ги поставя в неблагоприятно положение.

Анализатори в индустрията обаче смятат, че притесненията на търговците са неоснователни и погрешни, защото не тълкуват правилно плана на Walmart.

"Говорих с представителя на компанията няколко пъти и оттам казват, че концепцията им е съсредоточена върху споделената стойност и ще инвестират в малките магазини", споделя Санчит Вир Годжия, главен анализатор и изпълнителен директор в Greyhound Research. "Асоциацията се доверява на слухове, а не на факти, a истината е, че Walmart ще използва малкия бизнес като част от плана си", добавя той
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1580 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 778 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Telenor продава сръбската си банка на чешката PPF Group

Чешката компания се договори по-рано през годината да придобие бизнеса на норвежкия телеком в България и "Нова броудкастинг груп"

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10