Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 юни 2018, 10:40, 5755 прочитания

Zara ще използва нови технологии, за да конкурира успешно онлайн търговци

Собственикът на Zara - Inditex, се стреми да доминира в променящата се ритейл индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Изпълняваме пълна интеграция между магазините си и дигитални платформи за пазаруване."
Пабло Исла, изпълнителен директор на Inditex
Най-голямата компания за търговия с облекла - Inditex, която е собственик на брандове като Zara и Massimo Dutti, е изправена пред засилена конкуренция от нови онлайн играчи в сектора като Boohoo.com и Missguided. Продажбите на двете групи се увеличават с по-бързи темпове, като обновяват дигиталните си платформи с нови продукти ежедневно.

В опит да запази доминацията си на пазара Inditex ще разработва нови технологии, ще си партнира с технологични компании и ще състави екип от специалисти за тези проекти, съобщава Reuters. По този начин ръководството на компанията ще установи дали може да се адаптира към променящия се сектор, в който онлайн търговецът Amazon е на път да изпревари Macy’s по продажби на дрехи в САЩ.


В по общ план стратегията би показала дали комбинираният модел от онлайн търговия и търговски вериги ще доведе до успех.

Преход към технологии

През последните месеци редица магазини на Zara се сдобиха с нови технологии, сред които са такива за обогатена реалност и холограми на дрехи. Мениджмънтът на Inditex се надява, че Zara ще конкурира успешно водещи компании за онлайн търговия като Amazon.



В Inditex има поделение за иновации, което се ръководи от специалистите Алехандро Ферер и Дейвид Алаьон, но не са били разкривани подробности около предстоящи проекти. Досега звеното си е сътрудничило с базираната в Калифорния група – Fetch Robotics, за изпълнението на тестове при складирането на стока с роботи. Освен това поделението за иновации си е партнирало с производителя на чипове Intel. От Inditex коментираха, че се ориентират към създаването на ултразвукова технология, която да следи всяко движение в магазините, и на виртуални асистенти, които да помагат на клиентите.

Друга технология е "локализиращ изкуствен интелект". При влизането на клиент в магазин на Inditex той ще получава редица предложения и информация относно разположението на продуктите.

Близки до проектите твърдят, че Inditex вече си партнира с технологичната фирма Jetlore, която използва изкуствен интелект, за да предвижда поведението на потребителите, и с испанския стартъп за съхранение на данни El Arte de Medir. От испанската компания, която има успешен бизнес и в България, отказаха да дадат коментар по темата.

Стратегията на конкурентите

Сега бързо разрастващите се нови играчи в сектора привличат повече клиенти с лесно достъпни варианти за пазаруване. Онлайн веригата Boohoo.com, която е основана в британския град Манчестър през 2006 г., се отличава от конкурентите си, тъй като произвежда малки партиди и предоставя голяма част от продукцията си на няколко известни търговски вериги. Над 50% от продуктите ѝ са произведени във Великобритания.

От друга страна, продукцията на Inditex е в близост до централата ѝ в испанския град Галиция, така че всички продукти да бъдат изпращани бързо до мрежата ѝ от над 7 хил. магазина.

Британският онлайн търговец ASOS управлява стотици предприятия в Европа, като в момента е амбициран да увеличи продукцията си на вътрешния пазар в Обединеното кралство. Групата е доминирала за кратък период в сектора в страната.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 858 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 2049 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Енергоремонт - Гълъбово" инвестира 3 млн. лева в нова монтажна база и оборудване

Компанията планира да утрои производствения си капацитет

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10