Zara ще използва нови технологии, за да конкурира успешно онлайн търговци
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Zara ще използва нови технологии, за да конкурира успешно онлайн търговци

Надеждите на Inditex са насочени към Zara

Zara ще използва нови технологии, за да конкурира успешно онлайн търговци

Собственикът на Zara - Inditex, се стреми да доминира в променящата се ритейл индустрия

6155 прочитания

Надеждите на Inditex са насочени към Zara

© Reuters


"Изпълняваме пълна интеграция между магазините си и дигитални платформи за пазаруване."

Пабло Исла, изпълнителен директор на Inditex

Най-голямата компания за търговия с облекла - Inditex, която е собственик на брандове като Zara и Massimo Dutti, е изправена пред засилена конкуренция от нови онлайн играчи в сектора като Boohoo.com и Missguided. Продажбите на двете групи се увеличават с по-бързи темпове, като обновяват дигиталните си платформи с нови продукти ежедневно.

В опит да запази доминацията си на пазара Inditex ще разработва нови технологии, ще си партнира с технологични компании и ще състави екип от специалисти за тези проекти, съобщава Reuters. По този начин ръководството на компанията ще установи дали може да се адаптира към променящия се сектор, в който онлайн търговецът Amazon е на път да изпревари Macy’s по продажби на дрехи в САЩ.

В по общ план стратегията би показала дали комбинираният модел от онлайн търговия и търговски вериги ще доведе до успех.

Преход към технологии

През последните месеци редица магазини на Zara се сдобиха с нови технологии, сред които са такива за обогатена реалност и холограми на дрехи. Мениджмънтът на Inditex се надява, че Zara ще конкурира успешно водещи компании за онлайн търговия като Amazon.

В Inditex има поделение за иновации, което се ръководи от специалистите Алехандро Ферер и Дейвид Алаьон, но не са били разкривани подробности около предстоящи проекти. Досега звеното си е сътрудничило с базираната в Калифорния група – Fetch Robotics, за изпълнението на тестове при складирането на стока с роботи. Освен това поделението за иновации си е партнирало с производителя на чипове Intel. От Inditex коментираха, че се ориентират към създаването на ултразвукова технология, която да следи всяко движение в магазините, и на виртуални асистенти, които да помагат на клиентите.

Друга технология е "локализиращ изкуствен интелект". При влизането на клиент в магазин на Inditex той ще получава редица предложения и информация относно разположението на продуктите.

Близки до проектите твърдят, че Inditex вече си партнира с технологичната фирма Jetlore, която използва изкуствен интелект, за да предвижда поведението на потребителите, и с испанския стартъп за съхранение на данни El Arte de Medir. От испанската компания, която има успешен бизнес и в България, отказаха да дадат коментар по темата.

Стратегията на конкурентите

Сега бързо разрастващите се нови играчи в сектора привличат повече клиенти с лесно достъпни варианти за пазаруване. Онлайн веригата Boohoo.com, която е основана в британския град Манчестър през 2006 г., се отличава от конкурентите си, тъй като произвежда малки партиди и предоставя голяма част от продукцията си на няколко известни търговски вериги. Над 50% от продуктите ѝ са произведени във Великобритания.

От друга страна, продукцията на Inditex е в близост до централата ѝ в испанския град Галиция, така че всички продукти да бъдат изпращани бързо до мрежата ѝ от над 7 хил. магазина.

Британският онлайн търговец ASOS управлява стотици предприятия в Европа, като в момента е амбициран да увеличи продукцията си на вътрешния пазар в Обединеното кралство. Групата е доминирала за кратък период в сектора в страната. IDEXY Quotes by TradingView

"Изпълняваме пълна интеграция между магазините си и дигитални платформи за пазаруване."

Пабло Исла, изпълнителен директор на Inditex

Най-голямата компания за търговия с облекла - Inditex, която е собственик на брандове като Zara и Massimo Dutti, е изправена пред засилена конкуренция от нови онлайн играчи в сектора като Boohoo.com и Missguided. Продажбите на двете групи се увеличават с по-бързи темпове, като обновяват дигиталните си платформи с нови продукти ежедневно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK