Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 юни 2018, 10:40, 5442 прочитания

Zara ще използва нови технологии, за да конкурира успешно онлайн търговци

Собственикът на Zara - Inditex, се стреми да доминира в променящата се ритейл индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Изпълняваме пълна интеграция между магазините си и дигитални платформи за пазаруване."
Пабло Исла, изпълнителен директор на Inditex
Най-голямата компания за търговия с облекла - Inditex, която е собственик на брандове като Zara и Massimo Dutti, е изправена пред засилена конкуренция от нови онлайн играчи в сектора като Boohoo.com и Missguided. Продажбите на двете групи се увеличават с по-бързи темпове, като обновяват дигиталните си платформи с нови продукти ежедневно.

В опит да запази доминацията си на пазара Inditex ще разработва нови технологии, ще си партнира с технологични компании и ще състави екип от специалисти за тези проекти, съобщава Reuters. По този начин ръководството на компанията ще установи дали може да се адаптира към променящия се сектор, в който онлайн търговецът Amazon е на път да изпревари Macy’s по продажби на дрехи в САЩ.


В по общ план стратегията би показала дали комбинираният модел от онлайн търговия и търговски вериги ще доведе до успех.

Преход към технологии

През последните месеци редица магазини на Zara се сдобиха с нови технологии, сред които са такива за обогатена реалност и холограми на дрехи. Мениджмънтът на Inditex се надява, че Zara ще конкурира успешно водещи компании за онлайн търговия като Amazon.



В Inditex има поделение за иновации, което се ръководи от специалистите Алехандро Ферер и Дейвид Алаьон, но не са били разкривани подробности около предстоящи проекти. Досега звеното си е сътрудничило с базираната в Калифорния група – Fetch Robotics, за изпълнението на тестове при складирането на стока с роботи. Освен това поделението за иновации си е партнирало с производителя на чипове Intel. От Inditex коментираха, че се ориентират към създаването на ултразвукова технология, която да следи всяко движение в магазините, и на виртуални асистенти, които да помагат на клиентите.

Друга технология е "локализиращ изкуствен интелект". При влизането на клиент в магазин на Inditex той ще получава редица предложения и информация относно разположението на продуктите.

Близки до проектите твърдят, че Inditex вече си партнира с технологичната фирма Jetlore, която използва изкуствен интелект, за да предвижда поведението на потребителите, и с испанския стартъп за съхранение на данни El Arte de Medir. От испанската компания, която има успешен бизнес и в България, отказаха да дадат коментар по темата.

Стратегията на конкурентите

Сега бързо разрастващите се нови играчи в сектора привличат повече клиенти с лесно достъпни варианти за пазаруване. Онлайн веригата Boohoo.com, която е основана в британския град Манчестър през 2006 г., се отличава от конкурентите си, тъй като произвежда малки партиди и предоставя голяма част от продукцията си на няколко известни търговски вериги. Над 50% от продуктите ѝ са произведени във Великобритания.

От друга страна, продукцията на Inditex е в близост до централата ѝ в испанския град Галиция, така че всички продукти да бъдат изпращани бързо до мрежата ѝ от над 7 хил. магазина.

Британският онлайн търговец ASOS управлява стотици предприятия в Европа, като в момента е амбициран да увеличи продукцията си на вътрешния пазар в Обединеното кралство. Групата е доминирала за кратък период в сектора в страната.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 468 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 677 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Енергоремонт - Гълъбово" инвестира 3 млн. лева в нова монтажна база и оборудване

Компанията планира да утрои производствения си капацитет

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10