H&M с ниска печалба и през второто тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

H&M с ниска печалба и през второто тримесечие

Компанията отчете рекордно ниво на натрупаните запаси от дрехи на стойност 4 млрд. долара в края на първото тримесечие въпреки нарастващите маржове

H&M с ниска печалба и през второто тримесечие

Компанията предлага на ниски цени запасите си от дрехи, които не успя да продаде заради климатичните промени

3466 прочитания

Компанията отчете рекордно ниво на натрупаните запаси от дрехи на стойност 4 млрд. долара в края на първото тримесечие въпреки нарастващите маржове

© Reuters


Печалбата на шведската компания H&M не се увеличи и през второто тримесечие на 2018 г. Най-голямата търговска мрежа за продажби на дрехи на дребно в Европа предлага намаления, за да намали натрупаните запаси от дрехи, които не успя да продаде, пише Bloomberg. Въпреки слабите резултати на компанията от началото на годината в България нейното представяне е добро за първото тримесечие. Цялостният доклад за периода декември - май ще излезе в края на този месец, става ясно от сайта на H&M.

Времето е виновно

Нетните приходи за тримесечието са се увеличили с 1.2% до 51.9 млрд. крони (5.9 млрд. долара), като липсва средната оценка на анализаторите. Данните на H&M излизат три дни след като испанската група Inditex (собственик на марката Zara) отчете по-ниски от очакваното продажби през първото тримесечие. Необичайно топлото време в Европа през януари, последвано от застудяването през февруари, принуди шведската компания да намали цените, за да успее да продаде натрупаната стока.

Конкуренция

Магазините трябваше да се борят и с нарастващата конкуренция в онлайн пазаруването, защото клиентите предпочитат да им бъдат доставяни дрехи на адрес, които могат да върнат, ако не им стават. H&M полага много усилия, за да се справи с конкурентите си, след като модните грешки и проблемите с доставките провокираха клиентите да променят поведението си на пазара. Компанията заяви, че е започнала онлайн продажби в Индия и ще си партнира с Alibaba чрез платформата Tmall в Китай.

Състояние

H&M отчете рекордно ниво на натрупаните запаси от дрехи на стойност 4 млрд. долара в края на първото тримесечие въпреки нарастващите маржове. Дружеството съобщи, че в края на май месец разполага с 4801 магазина, което е с 6.7% повече от тези преди година. Акциите паднаха с 2.7% в четвъртък, след като шведският новинарски сайт Breakit съобщи, че председателят Стефан Персон е заявил, че спекулациите да направи компанията частна са "неоснователни".

Добро представяне в България

За разлика от по-слабото представяне на групата в глобален мащаб резултатите й в България се подобряват. Приходите от продажби в страната за първото тримесечие възлизат на 160 млн. крони (30 млн. лв.), което е ръст от 8% спрямо същия период на предходната година. Веригата има 20 магазина на територията на страната в 11 града, а също така българските клиенти могат да пазаруват и онлайн.

Печалбата на шведската компания H&M не се увеличи и през второто тримесечие на 2018 г. Най-голямата търговска мрежа за продажби на дрехи на дребно в Европа предлага намаления, за да намали натрупаните запаси от дрехи, които не успя да продаде, пише Bloomberg. Въпреки слабите резултати на компанията от началото на годината в България нейното представяне е добро за първото тримесечие. Цялостният доклад за периода декември - май ще излезе в края на този месец, става ясно от сайта на H&M.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    marchgrey avatar :-|
    marchgrey

    Обслужването в някои български клонове (напр. този в Благоевград) е под всякаква критика и на сверлинни години от това в магазините в Западна Европа. С такова махленско отношение към клиента, не знам на какви резултати се надяват.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK