С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 юни 2018, 12:00, 3246 прочитания

H&M с ниска печалба и през второто тримесечие

Компанията предлага на ниски цени запасите си от дрехи, които не успя да продаде заради климатичните промени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Печалбата на шведската компания H&M не се увеличи и през второто тримесечие на 2018 г. Най-голямата търговска мрежа за продажби на дрехи на дребно в Европа предлага намаления, за да намали натрупаните запаси от дрехи, които не успя да продаде, пише Bloomberg. Въпреки слабите резултати на компанията от началото на годината в България нейното представяне е добро за първото тримесечие. Цялостният доклад за периода декември - май ще излезе в края на този месец, става ясно от сайта на H&M.

Времето е виновно


Нетните приходи за тримесечието са се увеличили с 1.2% до 51.9 млрд. крони (5.9 млрд. долара), като липсва средната оценка на анализаторите. Данните на H&M излизат три дни след като испанската група Inditex (собственик на марката Zara) отчете по-ниски от очакваното продажби през първото тримесечие. Необичайно топлото време в Европа през януари, последвано от застудяването през февруари, принуди шведската компания да намали цените, за да успее да продаде натрупаната стока.

Конкуренция

Магазините трябваше да се борят и с нарастващата конкуренция в онлайн пазаруването, защото клиентите предпочитат да им бъдат доставяни дрехи на адрес, които могат да върнат, ако не им стават. H&M полага много усилия, за да се справи с конкурентите си, след като модните грешки и проблемите с доставките провокираха клиентите да променят поведението си на пазара. Компанията заяви, че е започнала онлайн продажби в Индия и ще си партнира с Alibaba чрез платформата Tmall в Китай.



Състояние

H&M отчете рекордно ниво на натрупаните запаси от дрехи на стойност 4 млрд. долара в края на първото тримесечие въпреки нарастващите маржове. Дружеството съобщи, че в края на май месец разполага с 4801 магазина, което е с 6.7% повече от тези преди година. Акциите паднаха с 2.7% в четвъртък, след като шведският новинарски сайт Breakit съобщи, че председателят Стефан Персон е заявил, че спекулациите да направи компанията частна са "неоснователни".

Добро представяне в България

За разлика от по-слабото представяне на групата в глобален мащаб резултатите й в България се подобряват. Приходите от продажби в страната за първото тримесечие възлизат на 160 млн. крони (30 млн. лв.), което е ръст от 8% спрямо същия период на предходната година. Веригата има 20 магазина на територията на страната в 11 града, а също така българските клиенти могат да пазаруват и онлайн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 79 прочитания

Китайските проблеми на Apple Китайските проблеми на Apple

Коронавирусът е само началото

26 фев 2020, 343 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Технологични компании опитват да блокират нов закон за личните данни в Калифорния

Amazon, Microsoft и Uber твърдят, че той ще наруши бизнес модела им

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10