Google инвестира 550 млн. долара в компанията за електронна търговия JD
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google инвестира 550 млн. долара в компанията за електронна търговия JD

Reuters

Google инвестира 550 млн. долара в компанията за електронна търговия JD

Това е част от стратегическо партньорство с китайската фирма, за да може да се развие на нови пазари

3062 прочитания

Reuters

© Reuters


Технологичният гигант Google обяви, че ще инвестира повече от половин милиард долара във втория най-голям играч в Китай на пазара на електронна търговия – JD.com. Като част от стратегическо сътрудничество Google ще вложи 550 млн. долара и ще получи повече от 27 млн. клас А обикновени акции.

Двете технологични компании заявиха, че биха работили заедно, за да развият ритейл бизнеса, да подобрят персонализацията на пазаруването и да преодолеят проблемите на много пазари, включително Югоизточна Азия, пише Reuters.

Стратегическо партньорство

От своя страна JD.com заяви, че планира да направи селекция на артикули за продажба в САЩ и Европа чрез Google Shopping – услуга, която позволява на потребителите да търсят продукти на сайтове за електронна търговия и да сравняват цените между различните продавачи.

Когато ритейлърите влязат в партньорство с Google, това дава видимост на продуктите им и прави по-удобно за потребителите да ги купуват онлайн. За технологичния гигант услугата за пазаруване е важна, защото по този начин партньорите му ще могат да се конкурират успешно с Аmazon.

Партньорството би дало възможност за JD.com да продава на клиенти извън Китай, особено във време, когато търговското напрежение между Пекин и Вашингтон е високо.

Изпълнителният директор на JD.com Ричард Лиу наскоро сподели пред CNBC, че евентуална търговска война ще повлияе негативно на много американски марки. Поради тази несигурност плановете на компанията за разширение в САЩ са замразени.

Борбата е безмилостно жестока

Китайската компания агресивно се конкурира с Alibaba на Джак Ма. И двете компании са инвестирали много в технологии, ритейл и логистика, за да спечелят клиенти. JD.com например в момента тества услуги на доставка с дронове, за да достигне селските райони на Китай, докато разходите им останат сравнително ниски.

Компанията също така си партнира и с друг голям конкурент на Alibaba – Tencent, който е лидер в сферата на социалните мрежи, дигитални плащания и гейминга. Благодарение на сътрудничеството клиентите на JD.com могат да купуват стоки от платформата през приложението на Tencent - WeChat.

JD.com е обединила усилия и с ритейл гиганта Walmart – американската компания е открила малък високотехнологичен супермаркет в Китай, където потребителите могат да плащат със смартфони, използвайки платформата JD Daojia, която е на JD.com


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK