С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 юни 2018, 10:46, 3199 прочитания

Magna и BJEV ще произвеждат съвместно нов вид електромобили в Китай

Компаниите създават два нови джойнт венчъра, като производството на елекрически коли ще започне преди 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заводът, който Magna и BJEV ще използват, има капацитет да произвежда до 180 хил. коли годишно.
Най-големият производител на автомобилни части в Северна Америка – канадската компания Magna, ще произвежда и сглобява нова генерация електрически коли в Китай. От ръководството на Magna съобщиха, че ще създадат две нови съвместни дружества с Beijing Electric Vehicle (BJEV), който е собственост на китайската държавна автомобилна компания BAIC. Споразумението, което предвижда съвместното производство на новия модел елекромобили "смарт премиум" да започне преди 2020 г., беше подписано на официална церемония в столицата на източнокитайската провинция Дзянсу – Нанджинг.

Продукцията ще се изпълнява във вече съществуващо предприятие в Зенджианг. Заводът има капацитета да произвежда 180 хил. автомобила годишно, уточниха от Magna, която развива успешен бизнес и в България.


Надежди и амбиции

Изпълнителният директор на Magna Дон Уолкър отбеляза, че за първи път ще произвеждат и сглобяват автомобили извън предприятието си в австрийския град Грац. "Това е уникална възможност за Magna, особено когато имаме потенциала да произвеждаме автомобили с електрическа или хибридна технология", коментира Уолкър. Той добави, че са въодушевени от факта, че ще оперират на автомобилния пазар в Китай, тъй като възможностите в страната са големи.

Magna има опит в подобни операции, тъй като е сключвала договори за съвместно производство с BMW и Jaguar Land Rover в завода си в Грац.



Президентът на BAIC Су Хей коментира по време на церемонията, че от стратегическа гледна точка основаването на два джойнт венчъра предвещава успехи и за двете компании, като по този начин ще разширят бизнеса си в Китай. Хей обясни, че стратегията им ще бъде базирана на споделена платформа, като ще сглобяват и произвеждат съвместно нов модел "премиум смарт" електромобили. "По този начин ще допринесем за развитието на индустрията за чиста енергия до следващо ниво", каза той.

BJEV планира да се листне на фондовата борса до 2 месеца, обяви Хей в началото на юни в интервю за Bloomberg.

Пазар на бъдещето

През април 2018 г. от Magna и BAIC обявиха, че планират да произвеждат нова генерация смарт електромобили на пазара в Китай. Специалистите в бранша предвиждат, че двете нови съвместни дружества ще пуснат на пазара редица нови модели електрически коли. Към момента Китай е най-големият пазар на електрически коли в света, като повечето прогнози показват, че до 2020 г. над 5 млн. електромобила ще бъдат в движение по пътищата в страната.

Съвместните дружества с местни партньори не са рядкост в Китай. Няколко големи автомобилни компании като Volkswagen и Ford си партнират с местни играчи в сектора, за да сглобяват и продават електрически коли. Важно е да се отбележи, че китайското правителство поставя задължителен минимален праг за произведени електромобили годишно за всички автомобилни групи в страната.

Китай изпревари САЩ и се превърна в най-големия пазар на електрически коли през 2015 г., тъй като производителите на автомобили в азиатската страна получават държавни субсидии и правителството въведе забрани, свързани с отделянето на вредни емисии във въздуха.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 5 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 4446 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 753 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Leanplum придоби българския стартъп Connecto.ai

Фирмата предлага автоматизирано обслужване на клиенти онлайн чрез чатботове

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10