Те ги спират, ние ги пускаме

Очакваните мерки срещу стари дизелови автомобили в европейски градове ще доведат до по-голям внос на стари коли в България

43% от всички коли по българските пътища са дизелови според данните на КАТ за месец май 2018 г., спрямо 39.4% през 2016 г.
43% от всички коли по българските пътища са дизелови според данните на КАТ за месец май 2018 г., спрямо 39.4% през 2016 г.
43% от всички коли по българските пътища са дизелови според данните на КАТ за месец май 2018 г., спрямо 39.4% през 2016 г.    ©  Надежда Чипева
43% от всички коли по българските пътища са дизелови според данните на КАТ за месец май 2018 г., спрямо 39.4% през 2016 г.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Подготвяните забрани на по-стари дизелови автомобили в редица европейски градове нарастват лавинообразно. За България това означава само едно - още по-голям поток от коли втора ръка, станали неизползваеми в Европа.

Причината е, че страната, която и сега се явява гробище за много от старите возила на гражданите от Запад, ще остане извън европейските мерки срещу дизела, въпреки че борбата със замърсяването на въздуха беше обявена като един от основните приоритети на правителството.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    borkar avatar :-|
    borkar
    • - 3
    • + 5

    Втора статия за дизела и нито дума за това, което реално намалява трафика и собствеността на лични МПС - платено паркиране навсякъде, към настоящия момент на двойни цени и на стикери, и на час - само това ще окаже влияние на снимки като първата! И електронни процедури за всичко около платеното паркиране!

    Нередност?
  • 2
    bobyys avatar :-|
    Димитър Мачев
    • + 2

    До коментар [#1] от "borkar":

    И по 200лв. за всяка пусната бюлетина, и всеки собственик да плаща наем на общината. Да не забравя, срещу надпис " ГАРАЖ НЕ ПАРКИРАЙ " задължително такса за парко - място, което, разбира се като нищо може да се случи....

    Нередност?
  • 3
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 2
    • + 1

    Абе, я направо забрана на автомобилите, бе! Какви са тия глезотии да ми се возите насам-натам. Айде, обратно към пешеходството и велосипедите. Коли, самолети, кораби... лигавщини, дето само пречат и цапат.

    P.S. И мен не мекефи положинието в София и затова се изнасям от там. Тези, които остават, явно ги кефи създалата се ситуация в града, така че изобщо не виждам за какво е реването против дизелите.

    Нередност?
  • 4
    jazzi avatar :-|
    jazzi
    • + 3

    До коментар [#1] от "borkar":

    Паджеро, Патрол, Крузър, Диско/Рейндж...2005-2009, 100-200К км, скоро и на цени от под 7К евро...т.е. на около 10% от стойността си като нови. Вероятно ти не би си купил, но колко хора в страната биха, при положение, че това е значително по-малко от годишна заплата?! Може и да не ги търкалят толкова често из града, но екологията, данъците и таксите няма да попречат на вноса и продажбите, а само ясната перспектива и въвеждането на пълни забрани и навлизането на нови технологии.

    Нередност?
  • 5
    bobyys avatar :-|
    Димитър Мачев
    • + 2

    Защо ли не се закупят газ - анализатори и анализатори за плътност на Асфалта с една обществена Поръчка....

    Нередност?
  • 6
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Очаквам градовете да се превърнат в гробища за кочини, след като монтьорите вдигнат лекинко цените с по 20-30 процента.

    Наздраве!

    Нередност?
  • 7
    b_stavrev avatar :-(
    Boris
    • - 1
    • + 2

    Реална алтернатива на автомобила е работещ градски транспорт... той се подобрява, но не адекватно. В момента градския транспорт изобщо не представлява алтернатива на личния автомобил (освен ако не си до метро..) В същото време софийска община прави всичко възможно да построи инсинератор за боклука в центъра на града и да бълва още боклук..
    Софийска мобилност дето прибират пари от зоните и глобите и така нататък... къде отиват тия пари? Нещо подобрява ли се в условията за паркиране, пътуване или екологичната ситуация? Надали.
    Иначе безспорно трябва да се ограничи достъпа до евтини стари автомобили, особено при предстоящата вълна от останали излишни в западна Европа.

    Нередност?
  • 8
    aslkflasfka avatar :-|
    aslkflasfka

    Парадоксално или не, ефектът ще е подмладяване на възрастта на автопарка. Ако се придружи с крути мерки срещу премахване на катализаторите, може и да се случи дори подобрение на въздуха.

    Не е нужно дори платено паркиране. Ако се накупят скоби и се сложат на всеки автомобил, паркирал по тротоара, ще удвоят бюджета на София, а нахалните шофьори ще почнат да се изнасят към други по-айляшки градове.

    Нередност?
  • 9
    aslkflasfka avatar :-|
    aslkflasfka

    До коментар [#7] от "Boris":

    Не представлява, защото автомобилистите паркират по тротоара и велоалеите, карат по бус лентите и прочие.

    Нередност?
  • 10
    subsonic avatar :-|
    subsonic
    • + 1

    Не 43, апо скоро 83 или 93% от всички автомобили в БГ са дизели. Като спрете на светофара, огледайте се. Отпред дизел, отзад дизел, отляво дизел, отдясно дизел. Вероятно и вие сте дизел - не ви пречи леко задушливата миризма на изгорелите газове.

    Бай Иван обича да му е евтино, автомобила да рипа, да тропа като трактор, и на светофара волана да му трепери в ръцете.

    Не го интересува екологията.

    Нередност?
Нов коментар