Ave, AT&T-Time Warner

Сделката създава медиен конгломерат с премиум съдържание, мрежа за разпространение и стотици милиони потребители

Две години. Точно толкова време беше нужно за една от най-големите медийни сделки в историята, за да стане факт. През октомври 2016 г. водещият американски телеком AT&T обяви, че придобива медийния гигант Time Warner за 85 млрд. долара. Но след като американското правосъдно министерство започна процедура да блокира сливането, корпоративната сага се превърна в съдебна. Сега, след дълги преговори с антитръстовите регулатори, сделката най-накрая беше пусната от районен съд във Вашингтон. Но решението е важно не само защото даде зелена светлина на мениджмънта на AT&T, а защото сигнализира за мащабна трансформация в целия телекомуникационен и медиен сектор.

Придобиването от AT&T на Time Warner създава медиен конгломерат, който обединява на едно място премиум съдържание с огромна мрежа за разпространение и стотици милиони потребители, на които да продава реклами. То полага основата за всякакъв тип интегриране между телекоми и производители на съдържание. Така и дуелът на друг телеком - Comcast, с Disney за придобиването на 21st Century Fox става все по-оспорван.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар