Siemens ще произвежда влакове за лондонското метро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Siemens ще произвежда влакове за лондонското метро

Сделката позволява на Siemens да отвори ново предприятие за производство на влакове в английския град Гул

Siemens ще произвежда влакове за лондонското метро

Сделката за 2 млрд. долара предвижда сглобяването на 94 мотриси, които ще влязат в употреба от 2023 г.

3907 прочитания

Сделката позволява на Siemens да отвори ново предприятие за производство на влакове в английския град Гул

© Reuters


Очакванията са Siemens Mobility да сглобява влакове и за други метролинии в Лондон.

Поделението на германския конгломерат Siemens за продукция на влакове и транспортни технологии - Siemens Mobility, е сключило споразумение за 1.5 млрд. паунда (2 млрд. долара) за производството и сглобяването на 94 мотриси за лондонската метролиния Piccadilly, съобщава Reuters.

Мащабна стратегия

От компанията, която отговаря за метролинията – Transport for London (TFL), коментираха, че сделката ще позволи на Siemens Mobility да изгради ново предприятие в град Гул, който се намира в Северна Англия.

"В завода на Siemens Mobility ще работят 700 души, като до 250 нови служители ще бъдат наемани при операциите за сглобяването на мотрисите", обявиха от TFL. Изпълнението на проекта ще доведе до откриването на 1700 работни места във Великобритания.

През март от Siemens съобщиха, че са придобили 67 акра земя в Гул, тъй като планират да вложат 200 млн. паунда за построяването на фабриката за производство на влакове. Плановете на германската компания зависеха от спечелването на поръчки за влакове, като поради тази причина вече са много по-близо до изпълнението на мащабния проект.

Поръчката е за 94 влака, но от TFL подчертаха, че споразумението предвижда германският производител да сглоби още мотриси от същия модел за три други линии в Лондон.

Метролинията Piccadilly се използва от около 700 хил. пътници на ден. Тя е първата от 4 линии в програмата Deep Tube, която предвижда обновяването им с нови мотриси.

Инвестиция в подходящо време

Новите влакове ще влязат в употреба от 2023 г., като те ще са с 6 метра по-дълги от сегашните в британската столица.

Към момента по линията Piccadilly се движат 86 влака, които са били представени за първи път през 1975 г. Срокът им на годност е 40 години и са едни от най-старите мотриси в транспортната мрежа на Острова.

Инвестицията ще окаже положителен ефект в Лондон, тъй като населението в града ще нарасне до 10.8 млн. до 2041 г. Изпълнителният директор на Siemens Mobility Сабрина Сузан коментира, че са доволни от сделката. "Целта ни е да подобрим транспортните услуги в Лондон", обясни Сузан.

Потенциално сливане на поделения

Изпълнителният директор на Siemens Джо Кезер съобщи в четвъртък, цитиран от германското списание Manager, че компанията планира да слее няколко от индустриалните си поделения в една група през август, за да подобрят ефективността на германския конгломерат.

"Подхождаме с търпение при изпълнението на тази стратегия. Целта ни е винаги да реагираме, когато са необходими промени. Поради това сме амбицирани да конкурираме успешно другите играчи в бранша и се насочваме към иновации", коментира говорител на Siemens. SIED Quotes by TradingView

Очакванията са Siemens Mobility да сглобява влакове и за други метролинии в Лондон.

Поделението на германския конгломерат Siemens за продукция на влакове и транспортни технологии - Siemens Mobility, е сключило споразумение за 1.5 млрд. паунда (2 млрд. долара) за производството и сглобяването на 94 мотриси за лондонската метролиния Piccadilly, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov

    Сега можем да сравним цената на мотрисите от новия лъч на метрото с постигнатата от англичаните цена.

    Резултата е ясена - хахахаахаха


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK