С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 юни 2018, 15:33, 6278 прочитания

"Смарт органик" отваря свой биомагазин в Букурещ

Това е десетият търговски обект за собственика на веригата "Зелен"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският производител и дистрибутор на биопродукти "Смарт органик" ще открие свой магазин в Букурещ в края на юни. Това е първият задграничен обект на компанията, която притежава най-голямата верига за биопродукти в страната - "Зелен".

Румънският обект


Румънският магазин се намира в "Мега мол" в Букурещ, разположен е на 72 квадратни метра площ и ще предложи над 2000 български и вносни органични храни, напитки, козметика и др. "Инвестицията в търговския обект е около 90 000 евро. С нея ще бъдат разкрити пет работни места, които впоследствие ще станат седем", уточни за "Капитал" Яни Драгов, собственик на "Смарт органик".

Румънският пазар не е нов за биопродуктите на компанията, която продава там от седем години чрез дистрибутори. "За нас този пазар е стратегически, целта ни е да станем лидери и на него", коментира Яни Драгов. Той уточни, че засега продажбите в северната съседка са под 10% от приходите на "Смарт органик", а целта е да достигнат поне 20%.

Веригата "Зелен"



Румънският магазин е десетият обект на веригата "Зелен". Първият отвори преди девет години на ул. "Лавеле" в София. През 2017 компанията откри три нови магазина в столицата, а през май тази година и един във Варна. Седем от търговските обекти са собствени, а три (във Варна, Силистра и Смолян) работят на франчайз.

"Търсенето на продукти с доказано чист произход и висока хранителна стойност се увеличава. През 2017 веригата "Зелен" отбелязва 58% ръст на продажбите", уточни Ралица Ангелова, маркетинг мениджър на "Смарт органик".

Онлайн продажбите на компанията също се движат нагоре. Интернет магазинът на дружеството работи от 2010 година. "Във времето са правени доста промени по него, като последното освежаване е от края на 2017. Обръщаме много внимание на подробно и ясно представяне на продуктите с описания и насоки, за да помогнем на потребителите да са по-информирани, по-ориентирани. Поддържаме и активен блог с ежеседмични тематични публикации. Всичко е част от общата мисия на фирмата да разбием митовете, че биохраните са екзотични и недостъпни, да ги "доближим" до хората", коментира за "Капитал" Ралица Ангелова.

От януари до май тази година онлайн поръчките в "Зелен" са над 2500, а закупените артикули са над 15 000. За тези пет месеца интернет магазинът отчита 40% ръст на продажбите спрямо същия период на 2017, показва фирмената статистика.

Дружеството

"Смарт органик" АД е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Компанията притежава сертифицирани производствени и пакетажни линии и работи директно с биопроизводители.

Основана е като малък семеен бизнес през 2009 г. от Яни Драгов - бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

Днес портфолиото на дружеството съдържа над 1000 продукта, които се предлагат под собствени брандове в над 650 търговски обекта в страната. Около 60% от продажбите са на задгранични пазари в около 50 държави. През 2017 приходите на "Смарт органик" са приблизително 24 млн. лева срещу 22 млн. лв. за 2016 година и 16.7 млн. лв. за 2015.

Компанията притежава дялове в "Роо брандс" – производител на суровите биодесерти Roobar, и в "Чили хилс фудс" – производител на лютите сосове Chilli Hills.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

DXC Technology вече има над 4500 служители в България 1 DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 3760 прочитания

WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите

Компанията се сблъсква с опасения относно управлението на изпълнителния директор Адам Нойман и големите загуби

17 сеп 2019, 1193 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Tesla затваря 13 соларни парка

Компанията цели генерирането на ликвидни средства

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг