За първите 10 дни от Световното първенство по футбол 2018 г. зрителската аудитория в САЩ е била с близо 44% по-малка в сравнение с 2014 г., сочат данни на компанията за анализи Nielsen. Спадът е съвместим с излъчванията на мачовете на английски по Fox и тези на испански език по пуерториканско-американската тв компания Telemundo. Мачовете по Fox се гледат от средно 1.98 млн. души в сравнение с 3.55 млн. по спортния канал ESPN през 2014 г. Telemundo отчита гледаемост от средно 1.87 млн. души, докато преди 4 години те са гледани от 3.3 млн. души по Univision, пише Bloomberg.
Не участва отборът на САЩ
Двете компании са платили повече от 1 млрд. долара за правата в САЩ за световното в Русия и за това през 2022 г. в Катар и сега се сблъскват с еднакви проблеми. Отборът на САЩ, който е най-важен за местните фенове, не се класира за първенството през 2018 г. Разликата в часовите зони също оказва влияние - мачовете започват от 6.00 сутринта по Източното крайбрежие.
За първите 16 мача зрителите са намалели с 44% в сравнение с миналото първенство, а това вероятно се дължи и на променящото се поведение на потребителите според медийния консултант Крис Бевилакуа. Голям поток от хора се насочва към онлайн предаване, което измества това по кабел. "Това не е изненадващо, наблюдава се навсякъде, още повече когато отборът САЩ не успя да се класира", казва той.
Най-интересните мачове
Мачовете между Германия и Мексико и Бразилия - Швейцария са двата най-гледани в историята на Fox Sport 1. Каналът достигна по-голям брой нови зрители, отколкото водещия канал на ESPN миналата седмица. "Това е първият път, в който достигаме най-голям обхват от всички спортни канали за цялата седмица", казва изпълнителният директор Мулвихил. "Това е прекрасно, повече от очакваното!".
В началото на световното компанията сподели, че зрителската аудитория в ранна фаза е била с 32% по-висока, отколкото средната отпреди 4 години, освен в мачовете на САЩ. Telemundo също се похвали, че е доволна от обхвата си.
"Започваме да усещаме ползaта от увеличаването на зрителската аудитория в последните дни, тъй като това класира Telemundo като най-гледаната телевизия на испански език", коментира Лия Силкуор, старши вицепрезидент по изследванията в компанията.
Няма реклами, щом няма зрители
Fox Sports понижи очакваната аудитория, която гарантира на рекламодателите, с 20%. Bloomberg отчете през октомври, че телевизията е намалила печалбата си от реклами с около 20 млн. долара, след като отборът на САЩ не се класира за първенството в Русия.
Мълвихил заяви, че е доволен от представянето на рекламодателите по време на турнира. Компанията е изпратила само четири от общо 12-те си телевизионни коментатори в Русия, а останалите осем коментират игрите от студио в Лос Анджелис.
Най-гледаният мач на Fox през първите 16 мача се оказа Бразилия срещу Швейцария, който привлече 4 млн. зрители. След Световното първенство през 2014 г. Nielsen работи върху коригиране на методологията си за отчитане на стрийминг зрители, тъй като цифровите и мобилните опции стават все по-популярни.
За първите 10 дни от Световното първенство по футбол 2018 г. зрителската аудитория в САЩ е била с близо 44% по-малка в сравнение с 2014 г., сочат данни на компанията за анализи Nielsen. Спадът е съвместим с излъчванията на мачовете на английски по Fox и тези на испански език по пуерториканско-американската тв компания Telemundo. Мачовете по Fox се гледат от средно 1.98 млн. души в сравнение с 3.55 млн. по спортния канал ESPN през 2014 г. Telemundo отчита гледаемост от средно 1.87 млн. души, докато преди 4 години те са гледани от 3.3 млн. души по Univision, пише Bloomberg.
0 коментара