Защо американците не гледат световното по футбол
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Защо американците не гледат световното по футбол

Мачовете между Германия и Мексико и Бразилия - Швейцария са двата най-гледани в историята на Fox Sport

Защо американците не гледат световното по футбол

За първите 10 дни зрителите по Fox Sports са били с 44% по-малко в сравнение с първенството в Бразилия

7163 прочитания

Мачовете между Германия и Мексико и Бразилия - Швейцария са двата най-гледани в историята на Fox Sport

© Reuters


За първите 10 дни от Световното първенство по футбол 2018 г. зрителската аудитория в САЩ е била с близо 44% по-малка в сравнение с 2014 г., сочат данни на компанията за анализи Nielsen. Спадът е съвместим с излъчванията на мачовете на английски по Fox и тези на испански език по пуерториканско-американската тв компания Telemundo. Мачовете по Fox се гледат от средно 1.98 млн. души в сравнение с 3.55 млн. по спортния канал ESPN през 2014 г. Telemundo отчита гледаемост от средно 1.87 млн. души, докато преди 4 години те са гледани от 3.3 млн. души по Univision, пише Bloomberg.

Не участва отборът на САЩ

Двете компании са платили повече от 1 млрд. долара за правата в САЩ за световното в Русия и за това през 2022 г. в Катар и сега се сблъскват с еднакви проблеми. Отборът на САЩ, който е най-важен за местните фенове, не се класира за първенството през 2018 г. Разликата в часовите зони също оказва влияние - мачовете започват от 6.00 сутринта по Източното крайбрежие.

За първите 16 мача зрителите са намалели с 44% в сравнение с миналото първенство, а това вероятно се дължи и на променящото се поведение на потребителите според медийния консултант Крис Бевилакуа. Голям поток от хора се насочва към онлайн предаване, което измества това по кабел. "Това не е изненадващо, наблюдава се навсякъде, още повече когато отборът САЩ не успя да се класира", казва той.

Според изпълнителния вицепрезидент на Fox Sport хората гледат все по-малко мачове вкъщи, но повече в баровете или на други публични места.

Най-интересните мачове

Мачовете между Германия и Мексико и Бразилия - Швейцария са двата най-гледани в историята на Fox Sport 1. Каналът достигна по-голям брой нови зрители, отколкото водещия канал на ESPN миналата седмица. "Това е първият път, в който достигаме най-голям обхват от всички спортни канали за цялата седмица", казва изпълнителният директор Мулвихил. "Това е прекрасно, повече от очакваното!".

В началото на световното компанията сподели, че зрителската аудитория в ранна фаза е била с 32% по-висока, отколкото средната отпреди 4 години, освен в мачовете на САЩ. Telemundo също се похвали, че е доволна от обхвата си.

"Започваме да усещаме ползaта от увеличаването на зрителската аудитория в последните дни, тъй като това класира Telemundo като най-гледаната телевизия на испански език", коментира Лия Силкуор, старши вицепрезидент по изследванията в компанията.

Няма реклами, щом няма зрители

Fox Sports понижи очакваната аудитория, която гарантира на рекламодателите, с 20%. Bloomberg отчете през октомври, че телевизията е намалила печалбата си от реклами с около 20 млн. долара, след като отборът на САЩ не се класира за първенството в Русия.

Мълвихил заяви, че е доволен от представянето на рекламодателите по време на турнира. Компанията е изпратила само четири от общо 12-те си телевизионни коментатори в Русия, а останалите осем коментират игрите от студио в Лос Анджелис.

Най-гледаният мач на Fox през първите 16 мача се оказа Бразилия срещу Швейцария, който привлече 4 млн. зрители. След Световното първенство през 2014 г. Nielsen работи върху коригиране на методологията си за отчитане на стрийминг зрители, тъй като цифровите и мобилните опции стават все по-популярни.

За първите 10 дни от Световното първенство по футбол 2018 г. зрителската аудитория в САЩ е била с близо 44% по-малка в сравнение с 2014 г., сочат данни на компанията за анализи Nielsen. Спадът е съвместим с излъчванията на мачовете на английски по Fox и тези на испански език по пуерториканско-американската тв компания Telemundo. Мачовете по Fox се гледат от средно 1.98 млн. души в сравнение с 3.55 млн. по спортния канал ESPN през 2014 г. Telemundo отчита гледаемост от средно 1.87 млн. души, докато преди 4 години те са гледани от 3.3 млн. души по Univision, пише Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK