Tesla затваря 13 соларни парка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla затваря 13 соларни парка

Соларна инсталация на Tesla

Tesla затваря 13 соларни парка

Компанията цели генерирането на ликвидни средства

5252 прочитания

Соларна инсталация на Tesla

© Alvin Baez


Производителят на електрически автомобили Tesla свива мащаба на соларния си бизнес, като е взел решение да затвори над дузина соларни парка и да съкрати до 9% от персонала си, съобщава Financial Times. Предпоставките за действията от страна на компанията все още не са ясни, но поставят под въпрос решението на ръководството да инвестира 2.6 млрд. долара в придобиването на соларния бизнес преди две години, сделка, която инвеститорите дори тогава намираха за противоречива.

Решенията

Промените включват затварянето на редица съоръжения и прекратяването на търговското партньорство на подразделението с веригата Home Depot, от което в момента се генерират над половината от приходите му. Преди да станат част от Tesla, соларните паркове и активи бяха отделени в самостоятелната компания SolarCity, притежавана от роднини на Илън Мъск. С оглед на това самото придобиване на съоръженията беше разглеждано с голяма доза предпазливост, но впоследствие беше осъществено.

След настоящото решение в действие ще останат около 60 соларни инсталации, като точният им брой все още не е изяснен окончателно, но според вътрешно съобщение на компанията броят на затворените съоръжения вероятно ще е 13.

От Tesla отказаха да коментират точно кои съоръжения планират да затворят, а също и колко служители ща загубят работата си, като обаче обясниха, че съкращенията няма да засягат единствено служителите в соларните паркове, но и работници от другите подразделения на компанията. "Ние продължаваме да очакваме, че бизнесът на Tesla със слънчеви инсталации и батерии ще остане наравно с автомобилния в дългосрочен план", обясняват от компанията в свое изявление до Reuters.

Предпоставките

Според анализаторите решението на компанията да прекрати функционирането на соларните съоръжения и да съкрати една сериозна част от персонала си целят преодоляването на необходимостта от ликвидни средства. От Tesla от известно време се опитват да достигнат производствената си цел от 5000 автомобила Model 3 месечно, в резултат на което са подложени и на натиск от страна на инвеститорите, които очакват резултати. От друга страна, прекратяването на партньорството с Home Depot е стратегически ход, целящ да интегрира изцяло соларния бизнес към компанията. В момента панелите на компанията се продават в 800 магазина от веригата на Home Depot, като вероятно от Tesla се надяват да съсредоточат продажбите към сайта си и представителствата си, като избегнат партньорските разходи.

Производителят на електрически автомобили Tesla свива мащаба на соларния си бизнес, като е взел решение да затвори над дузина соларни парка и да съкрати до 9% от персонала си, съобщава Financial Times. Предпоставките за действията от страна на компанията все още не са ясни, но поставят под въпрос решението на ръководството да инвестира 2.6 млрд. долара в придобиването на соларния бизнес преди две години, сделка, която инвеститорите дори тогава намираха за противоречива.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Малко е подвеждаща статията.

    Не затварят "соларни паркове" или "съоръжения", а инсталационни центрове и изложбени зали.
    Искат най-вече да избегнат посредниците, особено Home Depot, които са едни от най-скъпите в САЩ.

    Освен това в цитираните 9% съкращения влизат всичките им бизнеси. Не само соларният.

  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Е, щом Home Depot са скъпи и техните клиенти не искат да дават пари за тия инсталации, значи обикновените "реднеци" хич не могат ги привлече за каузата.

    Странно - според Реалиста от форума на Дневник, едва ли не всички там вече са на фотоволтоици и ел. коли и са спрели да плащат за ток и за бензин. Да не би все пак да се оказва, че светът не започва и не свършва с южна Калифорния и южна Невада?!

  • 3
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#2] от "krasi_kara":

    Всъщност искат да ги направят по-достъпни за повече реднеци, като се освободят от посредници и продават директно на клиента, както колите си...
    Home Depot са скъпи, като комисионни, не като крайни цени.

    Не са на фотоволтаици всички още, спокойно. :-)

  • 4
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    До коментар [#3] от "tie_interceptor":

    О, дано не е като при колите им, че като знаем те на какви цени са....

  • 5
    fleet avatar :-|
    Veselin Djovarov

    Желанието на Тесла е да произвеждат 5.000 автомобила седмично, а не месечно. В момента произвеждат 3.500 на седмица.

  • 6
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    На тслата дръжката..
    Айн Ранд му шепне на Мъск от отвъдното.. глей себе си и медийния ти комфорт...
    Тия .. 50 000 .. душИ.... теслата.. Голем ли ти е.. двигатела?
    Кога ще се захване с еректилна дисфункция и преждевременна еякулация? Гигафабрика може да напрай.. И представете си Капитал и Ройтерс с кви статии ше рекламират..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK