С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 юни 2018, 12:46, 2314 прочитания

Автодилърите в скандинавските държави пренебрегват електромобилите

Проучване с тайни клиенти показва, че приоритет за производители и търговци остават конвенционалните модели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дори и в скандинавските държави, които са силно ангажирани с опазването на околната среда, трудно се продават електрически автомобили. Вината за това отчасти е... на продавачите. Проучване на научното списание Nature, цитирано от Quartz, показва, че производители и дилъри издигат стена пред своите клиенти, когато става въпрос за електромобили. И може би причината все още е в това, че търсенето на конвенционалните коли остава високо и производителите търсят начин да се възползват максимално от него. Въпреки ограниченията за каране на дизелови машини.

"Електромобилите не си струват"


Датският университет решава да направи проучване и изпраща клиенти под прикритие да посетят 82 търговци и производители в Дания, Финландия, Исландия, Норвегия и Швеция. Купувачите са помолени да останат неутрални, без да показват предпочитания към определен тип превозно средство, направени са 126 срещи.

Оказва се, че в повечето случаи дилърите не дават правилна информация за електромобилите, даже често пропускат да споменат за тях или игнорират това напълно (в 77% от случаите). В малкото пъти, в които електромобилите се споменават, продавачите насочват клиентите към дизеловите или бензинови превозни средства.


Част от консултациите говорят за неосведоменост: Изследователите са записали разговори, от които се разбира, че им липсват основни знания за електрическата технология на колите. Най-вече преобладава лъжливата информация. "Не купувай електромобил, ще те срине финансово", казва един от записаните продавачи. "Разполагаме с този електроавтомобил, но той вдига най-много 80 км/час", изказва се некомпетентно друг.





Още са прекалено различни за нас

За да се промени това, ще трябва време. Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология. Печалбата от продажбите на електрически автомобили също така може да бъде по-ниска от тази на стандартните автомобили, защото водещите производители залагат на традиционните модели.

Електрическите коли трябва да достигнат цените на традиционните автомобили приблизително до 2025 г., което налага и промяна на бизнес модела към по-ниска себестойност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 926 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 761 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Волво груп" инвестира 3 млн. лв. в сервизен център край Пловдив

Общите капиталовложения в разширяване на мрежата на компанията през последните години достигат 12 млн. лв.

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10