Автодилърите в скандинавските държави пренебрегват електромобилите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автодилърите в скандинавските държави пренебрегват електромобилите

Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология

Автодилърите в скандинавските държави пренебрегват електромобилите

Проучване с тайни клиенти показва, че приоритет за производители и търговци остават конвенционалните модели

2433 прочитания

Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология

© Kim Kyung Hoon


Дори и в скандинавските държави, които са силно ангажирани с опазването на околната среда, трудно се продават електрически автомобили. Вината за това отчасти е... на продавачите. Проучване на научното списание Nature, цитирано от Quartz, показва, че производители и дилъри издигат стена пред своите клиенти, когато става въпрос за електромобили. И може би причината все още е в това, че търсенето на конвенционалните коли остава високо и производителите търсят начин да се възползват максимално от него. Въпреки ограниченията за каране на дизелови машини.

"Електромобилите не си струват"

Датският университет решава да направи проучване и изпраща клиенти под прикритие да посетят 82 търговци и производители в Дания, Финландия, Исландия, Норвегия и Швеция. Купувачите са помолени да останат неутрални, без да показват предпочитания към определен тип превозно средство, направени са 126 срещи.

Оказва се, че в повечето случаи дилърите не дават правилна информация за електромобилите, даже често пропускат да споменат за тях или игнорират това напълно (в 77% от случаите). В малкото пъти, в които електромобилите се споменават, продавачите насочват клиентите към дизеловите или бензинови превозни средства.

Част от консултациите говорят за неосведоменост: Изследователите са записали разговори, от които се разбира, че им липсват основни знания за електрическата технология на колите. Най-вече преобладава лъжливата информация. "Не купувай електромобил, ще те срине финансово", казва един от записаните продавачи. "Разполагаме с този електроавтомобил, но той вдига най-много 80 км/час", изказва се некомпетентно друг.

Още са прекалено различни за нас

За да се промени това, ще трябва време. Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология. Печалбата от продажбите на електрически автомобили също така може да бъде по-ниска от тази на стандартните автомобили, защото водещите производители залагат на традиционните модели.

Електрическите коли трябва да достигнат цените на традиционните автомобили приблизително до 2025 г., което налага и промяна на бизнес модела към по-ниска себестойност.

Дори и в скандинавските държави, които са силно ангажирани с опазването на околната среда, трудно се продават електрически автомобили. Вината за това отчасти е... на продавачите. Проучване на научното списание Nature, цитирано от Quartz, показва, че производители и дилъри издигат стена пред своите клиенти, когато става въпрос за електромобили. И може би причината все още е в това, че търсенето на конвенционалните коли остава високо и производителите търсят начин да се възползват максимално от него. Въпреки ограниченията за каране на дизелови машини.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Така е и унас, а предполагам навсякъде по света. Карам електрическо колело от 6 години и всеки, който е полюбопитствал какво е това возило, обикновено не разбира принципа на работа, зареждането на батерията и т.н. технически подробности. От този сегмент разбират малцина и то такива, които се интересуват, четат, а нерядко и конструират подобни возила. За широкия пазар си трябва технологията да се опрости като при телефоните - мушиш зарядното, светка ти зелената ламБа, изключваш и караш. Т'ва да седнеш да обясняваш на лаик кои батерии какви са, каква е технологията им на работа и колко им е живота (в години или км пробег) е обречена работа, ще трябва години да минат, преди хората да започнат да "вдяват"...

  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Което може да се счита и като доказателство, че електрическата техонология за коли и мотори все още не е толкова узряла, колкото се внушава от определени (прогресивни) медии?


  • 3
    goshoeeeee avatar :-|
    goshoeeeee

    До коментар [#2] от "krasi_kara":

    Когато децата ти умрат от глад в педстоящите екстремни дни на нашата планета ще съжаляваш, че си чакал технологията да "узрее".

  • 4
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    До коментар [#3] от "goshoeeeee":

    Гоше, Гоше, много ме кефите всякакви "зелени", вегани, ЛГТБ-а и т.н. SJW. Веруюто ви е, че това, в което вярвате е единственият "път, истина и живот", и всички, които дръзнат да го оспорят, е най-добре да бъдат изгорени на кладата (ако схващаш препратките).

    Та, по въпроса за екстремните дни и умирането от глад: динозаврите например и те ли са прекалили с горенето на нефт, че ги няма вече?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK