С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 26 юни 2018, 12:46, 2177 прочитания

Автодилърите в скандинавските държави пренебрегват електромобилите

Проучване с тайни клиенти показва, че приоритет за производители и търговци остават конвенционалните модели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дори и в скандинавските държави, които са силно ангажирани с опазването на околната среда, трудно се продават електрически автомобили. Вината за това отчасти е... на продавачите. Проучване на научното списание Nature, цитирано от Quartz, показва, че производители и дилъри издигат стена пред своите клиенти, когато става въпрос за електромобили. И може би причината все още е в това, че търсенето на конвенционалните коли остава високо и производителите търсят начин да се възползват максимално от него. Въпреки ограниченията за каране на дизелови машини.

"Електромобилите не си струват"


Датският университет решава да направи проучване и изпраща клиенти под прикритие да посетят 82 търговци и производители в Дания, Финландия, Исландия, Норвегия и Швеция. Купувачите са помолени да останат неутрални, без да показват предпочитания към определен тип превозно средство, направени са 126 срещи.

Оказва се, че в повечето случаи дилърите не дават правилна информация за електромобилите, даже често пропускат да споменат за тях или игнорират това напълно (в 77% от случаите). В малкото пъти, в които електромобилите се споменават, продавачите насочват клиентите към дизеловите или бензинови превозни средства.


Част от консултациите говорят за неосведоменост: Изследователите са записали разговори, от които се разбира, че им липсват основни знания за електрическата технология на колите. Най-вече преобладава лъжливата информация. "Не купувай електромобил, ще те срине финансово", казва един от записаните продавачи. "Разполагаме с този електроавтомобил, но той вдига най-много 80 км/час", изказва се некомпетентно друг.





Още са прекалено различни за нас

За да се промени това, ще трябва време. Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология. Печалбата от продажбите на електрически автомобили също така може да бъде по-ниска от тази на стандартните автомобили, защото водещите производители залагат на традиционните модели.

Електрическите коли трябва да достигнат цените на традиционните автомобили приблизително до 2025 г., което налага и промяна на бизнес модела към по-ниска себестойност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1149 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1931 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Волво груп" инвестира 3 млн. лв. в сервизен център край Пловдив

Общите капиталовложения в разширяване на мрежата на компанията през последните години достигат 12 млн. лв.

Чума отвъд прасетата

Африканската чума по свинете вече засяга и бизнеса в горите

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица