Новият брой: Накъде след вота
Close

Автодилърите в скандинавските държави пренебрегват електромобилите

Проучване с тайни клиенти показва, че приоритет за производители и търговци остават конвенционалните модели

Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология
Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология
Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология    ©  Kim Kyung Hoon
Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология    ©  Kim Kyung Hoon

Дори и в скандинавските държави, които са силно ангажирани с опазването на околната среда, трудно се продават електрически автомобили. Вината за това отчасти е... на продавачите. Проучване на научното списание Nature, цитирано от Quartz, показва, че производители и дилъри издигат стена пред своите клиенти, когато става въпрос за електромобили. И може би причината все още е в това, че търсенето на конвенционалните коли остава високо и производителите търсят начин да се възползват максимално от него. Въпреки ограниченията за каране на дизелови машини.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • + 5

    Така е и унас, а предполагам навсякъде по света. Карам електрическо колело от 6 години и всеки, който е полюбопитствал какво е това возило, обикновено не разбира принципа на работа, зареждането на батерията и т.н. технически подробности. От този сегмент разбират малцина и то такива, които се интересуват, четат, а нерядко и конструират подобни возила. За широкия пазар си трябва технологията да се опрости като при телефоните - мушиш зарядното, светка ти зелената ламБа, изключваш и караш. Т'ва да седнеш да обясняваш на лаик кои батерии какви са, каква е технологията им на работа и колко им е живота (в години или км пробег) е обречена работа, ще трябва години да минат, преди хората да започнат да "вдяват"...

    Нередност?
  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 4

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Което може да се счита и като доказателство, че електрическата техонология за коли и мотори все още не е толкова узряла, колкото се внушава от определени (прогресивни) медии?


    Нередност?
  • 3
    goshoeeeee avatar :-|
    goshoeeeee
    • + 2

    До коментар [#2] от "krasi_kara":

    Когато децата ти умрат от глад в педстоящите екстремни дни на нашата планета ще съжаляваш, че си чакал технологията да "узрее".

    Нередност?
  • 4
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 2

    До коментар [#3] от "goshoeeeee":

    Гоше, Гоше, много ме кефите всякакви "зелени", вегани, ЛГТБ-а и т.н. SJW. Веруюто ви е, че това, в което вярвате е единственият "път, истина и живот", и всички, които дръзнат да го оспорят, е най-добре да бъдат изгорени на кладата (ако схващаш препратките).

    Та, по въпроса за екстремните дни и умирането от глад: динозаврите например и те ли са прекалили с горенето на нефт, че ги няма вече?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал