Дори и в скандинавските държави, които са силно ангажирани с опазването на околната среда, трудно се продават електрически автомобили. Вината за това отчасти е... на продавачите. Проучване на научното списание Nature, цитирано от Quartz, показва, че производители и дилъри издигат стена пред своите клиенти, когато става въпрос за електромобили. И може би причината все още е в това, че търсенето на конвенционалните коли остава високо и производителите търсят начин да се възползват максимално от него. Въпреки ограниченията за каране на дизелови машини.
"Електромобилите не си струват"
Датският университет решава да направи проучване и изпраща клиенти под прикритие да посетят 82 търговци и производители в Дания, Финландия, Исландия, Норвегия и Швеция. Купувачите са помолени да останат неутрални, без да показват предпочитания към определен тип превозно средство, направени са 126 срещи.
Оказва се, че в повечето случаи дилърите не дават правилна информация за електромобилите, даже често пропускат да споменат за тях или игнорират това напълно (в 77% от случаите). В малкото пъти, в които електромобилите се споменават, продавачите насочват клиентите към дизеловите или бензинови превозни средства.
Част от консултациите говорят за неосведоменост: Изследователите са записали разговори, от които се разбира, че им липсват основни знания за електрическата технология на колите. Най-вече преобладава лъжливата информация. "Не купувай електромобил, ще те срине финансово", казва един от записаните продавачи. "Разполагаме с този електроавтомобил, но той вдига най-много 80 км/час", изказва се некомпетентно друг.
Още са прекалено различни за нас
За да се промени това, ще трябва време. Продажбата на електромобил може да отнеме от 2 до 4 часа, защото много от клиентите не са запознати с новата технология. Печалбата от продажбите на електрически автомобили също така може да бъде по-ниска от тази на стандартните автомобили, защото водещите производители залагат на традиционните модели.
Електрическите коли трябва да достигнат цените на традиционните автомобили приблизително до 2025 г., което налага и промяна на бизнес модела към по-ниска себестойност.
Дори и в скандинавските държави, които са силно ангажирани с опазването на околната среда, трудно се продават електрически автомобили. Вината за това отчасти е... на продавачите. Проучване на научното списание Nature, цитирано от Quartz, показва, че производители и дилъри издигат стена пред своите клиенти, когато става въпрос за електромобили. И може би причината все още е в това, че търсенето на конвенционалните коли остава високо и производителите търсят начин да се възползват максимално от него. Въпреки ограниченията за каране на дизелови машини.
4 коментара
Така е и унас, а предполагам навсякъде по света. Карам електрическо колело от 6 години и всеки, който е полюбопитствал какво е това возило, обикновено не разбира принципа на работа, зареждането на батерията и т.н. технически подробности. От този сегмент разбират малцина и то такива, които се интересуват, четат, а нерядко и конструират подобни возила. За широкия пазар си трябва технологията да се опрости като при телефоните - мушиш зарядното, светка ти зелената ламБа, изключваш и караш. Т'ва да седнеш да обясняваш на лаик кои батерии какви са, каква е технологията им на работа и колко им е живота (в години или км пробег) е обречена работа, ще трябва години да минат, преди хората да започнат да "вдяват"...
До коментар [#1] от "Г.Е.М.":
Което може да се счита и като доказателство, че електрическата техонология за коли и мотори все още не е толкова узряла, колкото се внушава от определени (прогресивни) медии?
До коментар [#2] от "krasi_kara":
Когато децата ти умрат от глад в педстоящите екстремни дни на нашата планета ще съжаляваш, че си чакал технологията да "узрее".
До коментар [#3] от "goshoeeeee":
Гоше, Гоше, много ме кефите всякакви "зелени", вегани, ЛГТБ-а и т.н. SJW. Веруюто ви е, че това, в което вярвате е единственият "път, истина и живот", и всички, които дръзнат да го оспорят, е най-добре да бъдат изгорени на кладата (ако схващаш препратките).
Та, по въпроса за екстремните дни и умирането от глад: динозаврите например и те ли са прекалили с горенето на нефт, че ги няма вече?