Hyundai обединява усилия с Audi в разработването на водородни автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hyundai обединява усилия с Audi в разработването на водородни автомобили

Hyundai обединява усилия с Audi в разработването на водородни автомобили

Автомобилните производители се надяват да дадат нов тласък на сегмента, който изостава

4243 прочитания

© Stephen Lam


Южнокорейската автомобилна компания Hyundai ще си партнира с германската Audi в разработването на автомобили с водородни горивни клетки. Reuters съобщава, че азиатският производител желае да утвърди позициите на водородните автомобили, но е била ограничавана от липсата на инфраструктура и от натиска за електрически автомобили с батерии като тези на Tesla.

Стратегическо партньорство

Двете компании ще имат достъп до интелектуалната си собственост и ще могат да си споделят компоненти, включително и всякакви нови части, разработени Audi, която е отговорна за технологията с водородни горивни клетки във Volkswagen Group.

От Hyundai се надяват, че този ход ще създаде по-голямо търсене за автомобили като техния ix35 модел и ще намали разходите по производството, за да направи технологията печеливша.

Конкуренцията сваля цените

"Искаме да предоставим на нашите доставчици на компоненти повече шанс и искаме да има конкуренция между доставчиците на компоненти", заявява директорът по R&D в Hyundai Се Хун Ким в интервю пред Reuters. Според него конкуренцията би свалила цените.

Автомобилни производители като Toyota акцентират върху ползите от водородните превозни средства, които отнемат на шофьорите по-малко време да презаредят батериите в сравнение с електрическите коли. Но този вид коли са скъпи и страдат от липса на станции за презареждане.

Много производители се фокусират в електрически коли с батерии, на които им отнема между половин час и половин ден да се презаредят, но те успяват да използват мрежата си от станции за презареждане, която продължава да расте.

Все по-зелени

Автомобилните компании се обединяват, за да споделят разходите по развитието на по-зелени технологии, за да заменят двигателите с вътрешно горене във време, в което регулаторите по целия свят се опитват да намалят вредните емисии. GM и Honda са в партньорство да развиват заедно електрически автомобили с водородно гориво, които се очаква да излязат на пазара през 2020 г., докато BMW работи с Toyota.

По всяка вероятност затягането на мерките на Европейския съюз относно лимитите на въглеродните емисии през 2025 г. би създала нужда за повече водородни автомобили.

Въпреки че Hyundai са продали 200 такива автомобила през изминалата година и очакват да продадат още няколко хиляди през тази, това далеч не е достатъчно, за да излезе автомобилният гигант на печалба от този вид превозни средства. Според Ким това ще се случи едва след като продадат между 100 хил. и 300 хил. броя.

Южнокорейската автомобилна компания Hyundai ще си партнира с германската Audi в разработването на автомобили с водородни горивни клетки. Reuters съобщава, че азиатският производител желае да утвърди позициите на водородните автомобили, но е била ограничавана от липсата на инфраструктура и от натиска за електрически автомобили с батерии като тези на Tesla.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Супер, това са добри новини. И колкото повече, толкова по-добре за нас, потребителите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK