Митата на Тръмп карат компаниите да променят каналите си на производство и доставки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Митата на Тръмп карат компаниите да променят каналите си на производство и доставки

Reuters

Митата на Тръмп карат компаниите да променят каналите си на производство и доставки

Мениджъри и собственици предприемат действия, за да защитят бизнеса си от промяната на търговската политика

2526 прочитания

Reuters

© Reuters


От големи производители като Harley-Davidson до малки стартиращи компании, американският бизнес се опитва да промени каналите си за доставки, създадени в ерата на стабилна търговска политика, която в момента е застрашена. С опитите на американския президент Доналд Тръмп да промени статуквото на световната търговия компаниите започват да предприемат действия, за да защитят бизнеса си от промяната на митническата политика, пише Reuters.

Нарастващо напрежение

В понеделник американският производител на мотоциклети Harley-Davidson предупреди, че разходите му са се повишили заради митата, наложени на ЕС, и заяви, че ще измести производството си на мотоциклети за ЕС извън САЩ в заводите на компанията в Индия, Бразилия и Тайланд.

Harley-Davidson е продал близо 40 хил. мотоциклета в Европа през 2017 г., като приходите му от Стария континент са на второ място след американските. От компанията очакват митата да доведат до допълнителен разход от около 2200 долара средно на мотоциклет, внасян от САЩ в ЕС.

Решението на компанията от Уисконсин идва по-малко от седмица след като Daimler намали прогнозата си за печалба за 2018 г., цитирайки нарастващото търговско напрежение. BMW пък заяви, че обмисля "възможни стратегически алтернативи" предвид нарастващото напрежение в търговията между Китай и САЩ.

Производителят на офис мебели Steelcase миналата седмица отчете спад от 230 базисни пункта в брутните маржове на американския си бизнес за първото тримесечие поради по-високите разходи за суровини след въвеждането на тарифите на Тръмп. Въпреки че повиши цените си през юни, което е второто увеличение за четири месеца, Steelcase обяви, че очаква маржовете на печалбата да останат под натиск за още две-три години.

Анализаторите в Morgan Stanley смятат, че тарифите на САЩ заедно с наложените от търговските партньори такива в отговор на тях ще засегнат 1% от световната търговия. Но за някои компании този 1% покрива много голям дял от тяхната верига за доставки.

Търсене на алтернативи

Не е ясно как ще бъде решен търговският спор между Вашингтон и Пекин, а много компании все още не са склонни да предприемат действия, които биха отнели години, за да се изплатят.

"Ако ни кажете какви са правилата, ние ще определим най-добрия начин да позиционираме капацитета и да инвестираме", каза Майкъл Ламач, главен изпълнителен директор на производителя на уреди за отопление Ingersoll-Rand. "Това, от което се нуждаем, е сигурност по отношение на правилата", добави той.

"Компаниите проучват веригите за доставки, за да ги направят по-конкурентоспособни, но досега много малко от тях отчитат уязвимостта от търговските рискове извън техните основни доставчици", каза Брет Уайвър, партньор в KPMG.

Установените комплексни вериги за доставки не могат лесно да се преместят в различни държави или съоръжения. За някои производители като тези на медицински изделия промяната на доставчиците не е възможна без одобрение от страна на регулаторите. В други случаи компаниите нямат избор, тъй като са без алтернативи на съществуващите доставчици.

Varian Medical Systems, която прави системи за радиационна терапия на рак, използва волфрам за един от компонентите на продукта си. Тя внася метала от Китай, който държи по-голямата част от световното производство на волфрам.

"Произведено в САЩ"

HiberSense, малка стартираща компания, която продава свързани с интернет системи за домашен контрол на температурата, реши в началото на месеца да сложи край на зависимостта си от вноса на термостати от Китай и да ускори плана си за производство на устройствата в Пенсилвания.

"Ние не искаме да бъдем подложени на тези влияния на политическата среда", казаха от компанията. Това ще отнеме най-малко девет месеца и поне 200 хил. долара разходи за научноизследователска и развойна дейност, преди да започне производството.

От големи производители като Harley-Davidson до малки стартиращи компании, американският бизнес се опитва да промени каналите си за доставки, създадени в ерата на стабилна търговска политика, която в момента е застрашена. С опитите на американския президент Доналд Тръмп да промени статуквото на световната търговия компаниите започват да предприемат действия, за да защитят бизнеса си от промяната на митническата политика, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK