Tesla за пръв път успя да произведе обещаните 5 хил. коли Model 3 на седмица
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla за пръв път успя да произведе обещаните 5 хил. коли Model 3 на седмица

Компанията е достигнала обещаното количество от модела, докато в същото време е успяла да изпълни целта си да произведе 7 хил. коли от Model S и Model X за седмица

Tesla за пръв път успя да произведе обещаните 5 хил. коли Model 3 на седмица

Илън Мъск смята, че компанията вече се е превърнала в автомобилен производител

4777 прочитания

Компанията е достигнала обещаното количество от модела, докато в същото време е успяла да изпълни целта си да произведе 7 хил. коли от Model S и Model X за седмица

© Reuters


Tesla произведе 5 хил. електрически седана Model 3 през последната седмица на второто тримесечие, като последната кола стана готова в неделя сутринта, няколко часа след полунощ. Така за пръв път компанията изпълни целта на главния изпълнителен директор Илън Мъск, споделят двама служители от завода пред Reuters.

Качествените проверки на 5-те хиляди коли завършиха окончателно в завода във Фремонт, Калифорния, около 5.00 ч. Имаше опасения, че Tesla няма може да успее да поддържа това ниво на производство за по-дълъг период от време.

Трансформира ли се Tesla


В съобщение до служители от неделя следобед Мъск каза, че компанията е постигнала целта си да произведе 5 хил. броя от Model 3 за седмица. Сега очакванията са през следващия месец да се достигне целта от 6 хил. коли на седмица.

"Мисля, че току-що се превърнахме в истинска компания за производство на автомобили", казва в съобщението Мъск. Компанията е достигнала обещаното количество от модела, докато в същото време е успяла да изпълни целта си да произведе 7 хил. коли от Model S и Model X за седмица.

Компанията вложи много средства в проекта за Model 3, а закъсненията в производството компрометират амбицията й да е лидер при електрически коли на средни цени с издръжливи батерии на дълги разстояния, тъй като много нейни конкуренти се готвят да започнат сглобяването на автомобили с подобни характеристики.

Производството на модела, започнало през юли миналата година, беше съпроводено с редица проблеми. Приближаващият край на тримесечието принуди служителите да построят нова монтажна линия в огромна палатка извън главната фабрика. Заради това се появиха и очаквания, че Tesla този път ще успее да постигне целта си.

Акциите на Tesla са с 40% по-ниски от белязания им спад през април. Най-новото постижение би могло да увеличи акциите ѝ на отворения пазар в понеделник.

"Беше доста забързано", споделя един от служителите, който описва атмосферата за работа като много натоварваща.

Tesla вероятно ще обяви данните си за производство и доставка за тримесечието по-късно тази седмица, а инвеститорите ще следят дали компанията ще може да запази производствената си скорост към края на тримесечието и да увеличи ефективността си, за да излезе на печалба.

През последните месеци компанията е фокусирала върху възможно най-бързо производство, за да прецени колко автомобили е в състояние да изгради за по-дълги периоди от време.


Анализаторът Брайън Джонсън от Barclays предупреди инвеститорите през март, че има причина да се притесняват от кратките "пробиви" на производството на Model 3, които не са устойчиви.

Машините, заводът и човекът


Един от служителите заявява пред Reuters, че за да постигнат целта, служители от други отдели са били изпратени да работят за монтажната линия на модела, за да се поддържа непрекъснато производство. Той уточнява, че производството на Model S е било спряно, за да могат работниците да помогнат за линията на проблемния модел.

Това показва, че Tesla е успяла да постигне производствената си цел чрез човешки ресурс вместо с автоматизация, първоначално обещана от Мъск. По-рано тази година той призна грешката си за прекомерно използваната автоматизация във Фремонт за производството на Model 3.

Когато за пръв път беше представен през март 2016 г., моделът беше посрещнат с недоверие от потребителите. През май от компанията заявиха, че въпреки закъсненията при доставки нетните резерви, отчитащи нови поръчки и анулирани плащания, са над 450 хил. в края на първото тримесечие.

Движение на акциите на Tesla

Tesla произведе 5 хил. електрически седана Model 3 през последната седмица на второто тримесечие, като последната кола стана готова в неделя сутринта, няколко часа след полунощ. Така за пръв път компанията изпълни целта на главния изпълнителен директор Илън Мъск, споделят двама служители от завода пред Reuters.

Качествените проверки на 5-те хиляди коли завършиха окончателно в завода във Фремонт, Калифорния, около 5.00 ч. Имаше опасения, че Tesla няма може да успее да поддържа това ниво на производство за по-дълъг период от време.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    crusible avatar :-|
    crusible

    Сега остава този резултат да стане устойчив и да не е за сметка на качеството. Желая успех на Тесла.

  • 2
    1i avatar :-|
    Густав

    Рано или късно ще се научат да правят коли. Аз още не бих палил фойерверките, но и до там все някога ще се стигне. С репутацията си в момента Тесла са обречени на успех


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK