С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 юли 2018, 10:30, 3361 прочитания

Carrefour и Tesco се обединяват в доставките на храни, за да намалят разходите

Веригите се опитват да се справят с конкуренцията на Amazon

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британската търговска верига Tesco и френската Carrefour ще си партнират през следващите три години при доставката на хранителни продукти. Компаниите смятат, че това е най-добрият начин да осигурят по-ниски цени за клиентите. Целта им е да подобрят качеството и избора на продукти в супермаркетите и да ги продават по-евтино. Всяка компания ще продължи да работи с доставчиците си на местния пазар, пише The Guardian.

Решението идва, след като френските вериги супермаркети Auchan и Casino обявиха през април, че обмислят създаването на стратегическо партньорство за съвместни покупки на хранителни и други стоки, за да договарят по-ниски цени от доставчиците си. Този вид практики не са изключение за френските търговци на дребно, които ги използват като начин да се справят с нарасналата вътрешна конкуренция.


Плюсове от съвместната работа

Решението би могло да доведе до продажба на повече сирене от вида "Камамбер", вино и други френски продукти в магазините Tesco и повече британски продукти в супермаркетите Carrefour, въпреки че подробностите все още не са изяснени според говорител на Tesco. Компаниите заявиха, че планираното партньорство ще подпомогне стратегическите отношения със световните доставчици в областта на маркетинговите услуги и събирането на данни, както и съвместното закупуване на продукти със собствена марка, пише Deutsche Welle.

В рамките на алианса, който ще бъде окончателно договорен в рамките на следващите два месеца, Tesco и Carrefour също биха могли да намалят разходите си за горива за доставките, за правни и счетоводни услуги.



Главният изпълнителен директор на Tesco - Дейв Луис, заяви: "Като работим заедно и се възползваме максимално от колективния си опит в областта на продуктите и възможностите за доставка, ще можем да обслужваме клиентите си още по-добре, като допълнително ще подобрим техния избор, качеството и стойността".

Конкурентът

И двете компании са под натиск, след като Amazon придоби веригата за хранителни стоки Whole Foods. Компанията представи своята онлайн услуга за доставка на храна - Fresh, в Обединеното кралство миналата година след подписването на сделка за търговия на едро с британската верига супермаркети Morrisons. Amazon също така откри първия си магазин за хранителни стоки, известен като Amazon Go, в Сиатъл, Вашингтон през януари.

Лоялност

Говорителят на Тesco заяви, че от двете компании ще бъде създаден "доверен екип" и увери, че те няма да имат достъп до ценообразуването си, както и всякаква търговска информация ще бъде запазена.

Това е първото такова партньорство при доставки на продукти, включващо голям търговец на дребно в Обединеното кралство. Споразумението идва дни след като бpитaнcĸa xpaнитeлнaтa вepигa Ѕаіnѕburу'ѕ обяви, че плaниpa дa ĸyпи Аѕdа нa Wаlmаrt, а фpeнcĸитe Аuсhаn Rеtаіl Іntеrnаtіоnаl, Саѕіnо Guісhаrd-Реrrасhоn и Ѕсhіеvеr Grоuр oбeдинявaт cили c гepмaнcĸaтa Меtrо пpи пoĸyпĸитe.

Проблеми пред търговците

Нийл Уилсън, главен пазарен анализатор в сайта Markets, смята, че "уместното и искрено обединение между британския и френския гигант в търговията на дребно е още един знак, че намаляването на разходите е най-големият приоритет за супермаркетите, тъй като те се стремят да поддържат намаления и да защитят маржовете си."

"Нарастващите разходи оказват натиск върху маржовете. В същото време всеки търговец на дребно се притеснява от Amazon и все още е възможен разрив в сектора на хранителните стоки."

През януари Carrefour обяви плановете си да намали разходите и работните места. Част от плана на компанията е също така да увеличи инвестициите в електронната търговия и да търси партньорство за развитие на бизнеса в Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1005 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4056 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайската CATL ще изгради завод за батерии за електромобили в Германия

Предприятието ще се намира в Тюрингия, като компанията вече има поръчки от водещи автомобилни компании

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10