Японската медийна група Uzabase придобива Quartz
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Японската медийна група Uzabase придобива Quartz

Uzabase има големи надежди за медийния пазар в САЩ.

Японската медийна група Uzabase придобива Quartz

Uzabase планира да се разшири извън Азия, като сделката я доближава до целта

2037 прочитания

Uzabase има големи надежди за медийния пазар в САЩ.

© Reuters


Японската медийна група Uzabase купува базирания в Ню Йорк информационен сайт Quartz от Atlantic Media, съобщава Financial Times. Сделката оценява Quartz на между 75 и 110 млн. долара, като точната цена ще бъде формирана спрямо "финансовите резултати и представянето на американската компания през 2018 г.", обявиха от двете страни. Очаква се сделката да бъде затворена до 30 дни.

Амбициите на Uzabase

През годините Quartz се утвърждава като иноватор в дигиталната журналистика. Например медията установи броя на частните хеликоптери чрез технологично устройство по време на годишния Международен икономически форум в швейцарския курорт Давос.

Целта на базираната в Токио компания е да се утвърди като най-авторитетната бизнес медия и да се разрасне извън Азия. Сделката показва, че Uzabase, която е основана от двама инвестиционни банкери в UBS и технологичен консултант през 2008 г., се приближава до изпълнението на амбициозната стратегия.

След затварянето на сделката една от най-големите дигитални платформи за новини от света на бизнеса в Япония - NewsPick, която е собственост на Uzabase, се надява да разшири дейността си в САЩ и Европа.

Двете страни са доволни

Юсуке Умеда, изпълнителен директор и съосновател на японската медия, коментира в изявление, че е въодушевен да бъде част от нова глава в историята на разрастването на NewsPick в партньорство с компания и екип, които уважава.

Стратегията на Uzabase предвижда международна експанзия, тъй като в Япония населението застарява и работна сила намалява, като това ограничава потенциала ръст на приходите и печалбата на компанията. Поради тази причина групата създаде регионални центрове в Шанхай, Сингапур и Хонконг. Освен това през 2017 г. влезе и на пазара в САЩ чрез съвместно дружество с Dow Jones, която е собственост на основаната от Рупърт Мърдок медийна компания – News Corporation.

Придобиването е втората най-голяма международна сделка с японски купувач в медийния сектор, след като през 2015 г. Nihon Keizai Shimbun (Nikkei) купи Financial Times за 844 млн. паунда.

Кевин Делани, главен редактор на Quartz, и Джей Лауф, издател на Quartz, коментираха, че ще създават платено съдържание за лоялните си потребители, които са спечелили през последните 6 години, като ще се учат от успехите на NewsPick при този модел.

Японската медийна група Uzabase купува базирания в Ню Йорк информационен сайт Quartz от Atlantic Media, съобщава Financial Times. Сделката оценява Quartz на между 75 и 110 млн. долара, като точната цена ще бъде формирана спрямо "финансовите резултати и представянето на американската компания през 2018 г.", обявиха от двете страни. Очаква се сделката да бъде затворена до 30 дни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK