InterContinental представи обновения си хотел в София на площад "Народно събрание"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

InterContinental представи обновения си хотел в София на площад "Народно събрание"

InterContinental представи обновения си хотел в София на площад "Народно събрание"

Международната верига има 10-годишен договор за управление с българския собственик

Калина Горанова
10894 прочитания

© Цветелина Белутова


"Искаме да поставим София на картата на луксозното пътуване". Това каза Анджело Зукала, генерален мениджър на Intercontinental Sofia по време на представянето на обновения хотел на площад Народно събрание в столицата.

Бившият хотел Radisson Blu, първо смени собственика си, а вече и бранда. Международната верига има 10-годишен договор с българския собственик на сградата с опции той да бъде удължен.

Хотелът е споделена собственост между Спас Русев и основателите на "Винпром Пещера" - Антон Щерев и Атанас Петров. Собствеността е в дружеството "Интерхотел гранд хотел София", като за инвестицията в реновираната сграда благодарностите бяха за "Галакси инвестмънт груп", на Щерев и Петров, които контролират и столичния Hilton. Сумата обаче остава конфиденциална.

От 142 на 194

Ребрандираният 5-звезден хотел InterContinental вече разполага с 194 стаи при 142 преди, като стаите сега са 8 типа. Увеличаването на капацитета идва от новата 7-етажна пристройка, която е с един етаж по-висока от основната гледаща към пл. "Народно събрание" и в която се намира президентският апартамент с площ 300 кв.м, който трябва да отвори скоро.

Хотелът няма да разполага с ресторант или бар на покрива, като е предпочетено той също да е запазен за стаи. Разполага с 5 конферентни зали с размери от 50 до 300 квадрата. Предишният бизнес салон на хотела вече е Club InterContinental и е достъпен за гостите, отседнали в клубните стаи на хотела и техните нужди.

Хотелът разполага със 150 служители, като от предишния екип са запазени около 80%. От хотела коментираха, че средно цената на двойната стая в хотела е 180 - 200 евро, което го поставя на върха в София заедно с другите конкуренти като Sense, Hilton и др. Хотелът ще предоставя и услугата консиерж.

Веригата в София

Анджело Зукала, генерален мениджър на InterContinental Sofia
Фотограф: Цветелина Белутова

Новият генерален мениджър Анджело Зукала работи за голямата международна верига във Великобритания, Франция, Египет, Малта, Румъния. InterContinental Holels Group е създадена през 1946 г., като първият й обект е в Бразилия. В момента оперира 5376 хотела под 15 бранда, като InterContinental Hotels & Resorts е особено подходящ за столичните градове. По думите на Зукала друг бранд на компанията, който има потенциал в София, е бутиковият Indigo.

Според Зукала през последните години София се разраства и се превръща в световна дестинация, а инвестициите в хотелиерския бизнес и идването на още петзвездни вериги ще повиши качеството на услугите в столицата.

В очакване на още лукс

След края на българското председателство на ЕС столицата е в очакване на още световни петзвездни брандове. Бившият хотел "Сердика" при паметника на Левски в София скоро ще носи бранда Hyatt, като инвеститор е генералният директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

В бъдещата 113-метровата сграда на площад "Македония", срещу министерство на земеделието, от партера до 21-вия етаж пък ще се намира първи хотел в България под бранда Marriott. Инвеститор в петзвездния хотел е италианската Finvis, като Черноморската банка за търговия и развитие и Пощенска банка ще финансират проекта с 58.3 млн. евро. Собствените средства на инвеститора пък са 35 млн. евро.

Фотограф: Цветелина Белутова
Фотограф: Цветелина Белутова
Фотограф: Цветелина Белутова
Фотограф: Цветелина Белутова

"Искаме да поставим София на картата на луксозното пътуване". Това каза Анджело Зукала, генерален мениджър на Intercontinental Sofia по време на представянето на обновения хотел на площад Народно събрание в столицата.

Бившият хотел Radisson Blu, първо смени собственика си, а вече и бранда. Международната верига има 10-годишен договор с българския собственик на сградата с опции той да бъде удължен.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    m_todorov avatar :-|
    m_todorov

    Луксозен хотел без бар на покрива е малко оксиморон.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK