Как се справя Nestle с променящата се хранителна индустрия

Швейцарският гигант свива разходите и купува конкуренти, за да преодолее забавянето на продажбите

Изпълнителният директор на Nestle Марк Шнайдер вярва, че обновяването на продуктите и иновациите ще доведат до успех
Изпълнителният директор на Nestle Марк Шнайдер вярва, че обновяването на продуктите и иновациите ще доведат до успех
Изпълнителният директор на Nestle Марк Шнайдер вярва, че обновяването на продуктите и иновациите ще доведат до успех    ©  Shutterstock
Изпълнителният директор на Nestle Марк Шнайдер вярва, че обновяването на продуктите и иновациите ще доведат до успех    ©  Shutterstock

Последните сделки на Nestle
- придобива френската група за диетични продукти Materna за 165 млн. долара
- купува дял в американския стартъп за готова храна Freshly
- купува американския производител на кафе Blue Bottle
- купува компанията за продукти за грижа за здравето Atrium Innovations за 2.3 млрд. долара
- купува правата за продажба на продуктите на Starbucks за 7.2 млрд. долара
През 2017 г. швейцарският хранителен гигант Nestle генерира приходи от 91 млрд. долара, като по този показател групата изпреварва японския конгломерат Sony и се доближава до руската енергийна компания Gazprom. Въпреки това продажбите на Nestle, чиито брандове включват KitKat, Perrier и Purina, се забавят, тъй като малки конкурентни фирми и стартъпи отнемат от пазарния ѝ дял. През изминалата година стойността на акциите на хранителната компания се е понижила с над 9%, обобщава Financial Times.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар