С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 юли 2018, 15:13, 5086 прочитания

Wizz Air ще поддържа самолетите си в нов хангар на летището в София

Инвестицията в базата за ремонти е на българската Rose Air

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Опашка от европейски кандидати за летище София

Силно заинтересованите от концесията са поне седем, което е над два пъти повече от предишния опит

5 окт 2018

Manchester Airport Group ще кандидатства за концесията на летище София

Британският летищен оператор ще си партнира с китайската строителна BCEG

3 окт 2018

Wizz Air намали годишната си прогноза за ръста на бизнеса заради стачките

Печалбите на европейските авиокомпании са притиснати тази година от разходите, свързани с анулираните полети заради протестите в цяла Европа

26 юли 2018

Летище в предконцесионно броене

Есента държавата ще преброи инвеститорите, които искат концесията на летище София. Неофициално имена на желаещи вече се появиха

13 юли 2018

Концесионерът на летище София ще може да си осигури приходи от 6.7 млрд. лв.

Държавата ще получи от отдаването на аерогарата 2.2 млрд. лв. за 35-годишния период

5 юли 2018

600 млн. евро инвестиции се искат от концесионера на "Летище София"

Победителят трябва да построи и нов трети терминал и да плаща годишно такса от поне 15 млн. лв.

29 юни 2018

Пловдив в очакване на китайското кацане

Договорът за концесията на летище Пловдив с китайската HNA Airport Group ще се подпише в началото на юни

11 май 2018

Lufthansa Technik разшири базата си за ремонт на самолети за 40 млн. евро

Германската компания е избрала София за център на обслужващи дейности на цялата група, като в звеното вече работят 550 служители

26 окт 2017
Нискотарифната авиокомпания Wizz Air и нейните партньори откриха хангар за поддръжка на самолетите й на летище София. Инвестицията е на българската компания Rose Air, която е собственик на базата. Третият партньор е "Глоубъл мейнтенънс" - българска компания, която ще извършва самата поддръжка на самолетите на лоу-кост компанията.

Хангарът се намира до военната база "Враждебна", срещу ремонтните хангари на Lufthansa Technik. Бизнесът с поддръжките на самолети става все по-атрактивен заради увеличаването на флотилиите на нискотарифните авиокомпании, преминаването на източноевропейските авиокомпании към западни самолети и недостатъчното предлагане на бази за поддръжка.

Новият хангар

Земята е закупена от "Роуз еър" през 2016 г. От компанията обаче отказаха да коментират размера на инвестицията за покупка и изграждане на базата. Справка в имотния регистър показва, че имотът в размер на 6860 кв. метра е купен от Първа инвестиционна банка, като обявеният материалният интерес в регистъра е 3 млн. лв. От последния доклад за дейността на компанията, публикуван в Търговския регистър пък се вижда, че дружеството е сключило заем в размер на 4.893 млн. лв. със свързани лица - собственици на дружеството, като средствата са необходими за реализацията на инвестиционен проек за строеж на "Комплексен център Роуз Еър", включващ хангара за ремонти.

Площта му е 5000 кв. метра, като там ще могат да се обслужват по 3 самолета тип A320 едновременно, каза управителят й Иван Дочев. Базата е за линейно обслужване на самолети, което при липса на такава база се правят през нощта на перона на летището. Проверките ще са до тип C, като амбицията на компанията е в даден момент да могат да се извършват и по-сложни базови ремонти тип D. В цех в базата ще може да се извършва и пребоядисване на самолети. Базата ще осигури 100 работни места, част от тях ще са служители на "Глоубъл мейнтенънс", спечелила търга на Wizz Air за поддръжка в София. Компанията работи и с други чужди превозвачи на летище София.



Wizz Air е първата авиокомпания, която ще се възползва от новата база за ремонти, като утре ще влезе и първият й самолет за поддръжка в софийската база. Това ще е четвъртата такава за компанията, като проверки на въздухоплавателни средства се извършват в Унгария и на две места в Полша. Към момента авиокомпанията има 7 самолета, базирани в София, и един във Варна. Наскоро превозвачът обяви доставката на стотния й самолет, като те се въртят при обслужването на маршрутите и така всички в даден момент ще имат възможността да преминат през хангара на летище София.

Нишата на поддръжките

Българската компания "Роуз еър" е основана през 2008 г. и се занимава основно с карго превози по въздух. Един от собствениците й е Филип Мустаков, бивш управител на чартърната "Българиан еър чартър" и бивш изпълнителен директор на някогашната държавна авиокомпания "Балкан".

"Роуз еър" обаче решава да насочи усилията си повече към бизнеса с поддръжка на самолетите, който се очаква да става все по-атрактивен заради разрастването на флотилиите на големите авиокомпании и заради недостига на подобни бази.

Според анализите на International Air Transport Association (IATA) броят на самолетите в световен мащаб ще се увеличава с 3.4% на година заради нарастващото търсене на авиационни услуги и обновяването на самолетите. Пазарът на ремонтите и поддръжката пък ще расте с 4.1% на година, като прогнозата е, че към 2025 г. той ще възлиза на 96 млрд. долара, а към 2015 г. се изчислява на 64.3 млрд. долара.

И нейното разрастване

По думите на Иван Дочев "летище София става стратегическа локация" в това отношение. През миналата година Lufthansa Technik завърши разширяването на базата си за ремонт на самолети на летище София, като до момента в нея са инвестирани около 100 млн. евро за десет години. Броят на линиите за ремонт там станаха 8 след разширението, а базата - най-голямата на компанията в Европа.

Намерения за откриване на база за ремонт на пътнически самолети има и на летище Пловдив. Там бъдещият концесионер - консорциум
начело с китайския конгломерат HNA Group, планира изграждането на два хангара за ремонт и поддръжка, като оператор на базата най-вероятно ще бъде израелската компания Israel Aerospace Industries, поддържаща както военни самолети на израелската армия, така и граждански като тези на El Al.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

24 октомври 2018 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

Прочетете и това

Лекторите на Retail in Detail: Кейт Маер Лекторите на Retail in Detail: Кейт Маер

Криейтив директорът "Потребителско преживяване" на световно известното студио за архитектура и дизайн Gensler е автор на знакови проекти в областта на ритейла

16 окт 2018, 432 прочитания

Huawei представи новата серия смартфони Mate 20 Huawei представи новата серия смартфони Mate 20

Компанията отново залага на мобилната фотография и изкуствен интелект и влиза в конкуренция със самата себе си

16 окт 2018, 923 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Мелексис" започва разширение с инвестиция за 17 млн. евро

До две години компанията ще увеличи площите си тройно като първа част от проект за 75 млн. евро

В България дизелът побеждава

За първи път за последните три години българският автопарк расте, но има силно увеличение и при колите над 20 години

Без Спас Русев в InterContinental

Спас Русев е излязъл като собственик в хотел InterContiental и вече контролът е еднолично в "Галакси инвестмънт груп"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Бягай, Затопек, бягай

Писателят Ян Новак за графичния си роман, посветен на рекордьора бегач Емил Затопек

Иън Макюън, писател: Властта все повече валидизира насилието

Макюън, един от големите белетристи в съвременната литература, е гост на фестивала Cinelibri

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Квотите за наемане на хора с увреждания остават, саудитският дисидент може да е умрял при разпит

Емисия

DAILY @7PM // 16.10.2018 Прочетете