С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 4 юли 2018, 16:49, 8130 прочитания

Unilever купи сладоледите "Дени"

Сделката, чиято стойност не бе съобщена, подлежи на одобрение от КЗК

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Юниливър България" поиска разрешение от КЗК да купи сладоледите "Дени"

Регулаторът ще направи цялостна оценка за въздействие върху пазара на сладолед

9 сеп 2018

Сладолед от купичката на магьосницата

Създадената през 2012 г. "Корте дилето" вече е сред 10-те най-големи производители на сладолед в България

7 сеп 2018

Nestle загуби битката за патента за формата на Kit Kat

Решението на Европейския съд слага край на поредния скъп спор в сектора

26 юли 2018

Сладоледите: По-европейски и леко по-скъпи

Пазарът на сладолед е малък, но растящ - с 16% през миналата година

13 юли 2018

Топ 3 на компаниите за сладолед държат 70% от пазара в стойност

Почти 90% от производството през 2016 г. е за вътрешния пазар

1 ное 2017

Александър Цветанов: През 2017 планираме 20% ръст на продажбите на сладолед

През 2016 пазарът претърпя загуби от близо 10% заради лошото време през месец май, но въпреки това ние успяхме да реализираме ръст от 5%, казва маркетинг мениджърът на "Сладоледена фабрика" ООД – Велико Търново

13 дек 2016
Британският концерн Unilever купи "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, която произвежда сладоледите с марка Denny Ice Cream. Сделката, чиято стойност не беше обявена в съобщението, подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

По инициатива на Unilever

Маркетинг мениджърът на българската компания Александър Цветанов заяви пред "Капитал", че инициативата за сделката е на Unilever, а преговорите се водят от една година.

"Сладоледена фабрика" е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и братовчед му Румен Данчев. Освен тях сега съдружници са и синовете на Цветанов - Александър и Вилиян.

Българското подразделение за сладоледи на Unilever и великотърновската компания ще се слеят, новата структура ще е част от Unilever South Central, а Цветан Цветанов ще бъде нейният управляващ директор. "Всички работещи в компанията ще запазят местата си", посочи Александър Цветанов.



"За нас е удоволствие да приветстваме Denny Ice Cream в семейството на Unilever. Техните познания за местния пазар правят марката много харесвана от българските потребители. Също така съм доволен, че Цветан Цветанов ще се присъедини към нас, тъй като той е изключителен предприемач. Той ще играе важна роля в създаването на светло бъдеще за този нов бизнес", коментира в съобщението за сделката Джеймс Симънс, управляващ директор на Unilever South Central Europe.

Според управителя на българската компания Цветан Цветанов присъединяването към портфейла на водещ световен производител на сладолед ще бъде от полза за марката Denny Ice Cream. "Горди сме, че през последните 25 години сме построили такъв голям бизнес в България, и вярваме, че нашето наследство и познания са перфектни за Unilever", цитиран е той в съобщението.

Александър Цветанов

Втори по пазарен дял

Българското дружество произвежда цялата гама сладоледи – импулсни (на клечка, във фунийка), фамилни (кутии, големи разфасовки), за ресторанти и барове, торти и др. От доклада за дейността на фирмата през 2017 г. става ясно, че 65% от продажбите са били за българския пазар, 15% - за ЕС, а 20% - за трети страни. Според данните в Търговския регистър финансовите резултати на компанията се подобряват - приходите през 2017 г. са нараснали до 12.174 млн. лв (11.006 млн. лв. за 2016 г.), а печалбата е достигнала до 2.241 млн. лв. (1.173 млн. лв. за 2016 г).

"Ние сме втори по продажби на сладолед в страната с около 15% пазарен дял в обем и 12% в стойност", уточни за "Капитал" Александър Цветанов.

"Сладоледена фабрика" притежава производство във Велико Търново, а през 2016 г. инвестира над 5 млн. лв. и в предприятие в промишлената зона на Дебелец, което утроява капацитета й. Освен това компанията инвестира над 100 хил. лв. в слънчеви панели, а системата за спестяване на енергия й позволява да намали разходите си до 30%.

"От началото на тази година отчитаме ръст от 25-26% на продажбите в стойност спрямо същия период на миналата година. Планираните за тази година инвестиции са за около 3 млн. лв. и включват покупката на два ТИР-а, работещи с метан, маркетинг в търговски условия, промоции", коментира Александър Цветанов.

През тази година дружеството ще приключи с изграждането на логистична база в Стара Загора за 800 палета, в която инвестира около 1 млн. лв. Очакванията са тя да разшири позициите на марката в Южна България и да подобри качеството на дистрибуцията.

Купувачът

Unilever е един от водещите световни доставчици на продукти за красота и лична хигиена, домашни грижи, храни и напитки, които достигат до 2.5 млрд. потребители дневно в над 190 страни. Корпорацията има 161 хил. служители, отчита продажби за 53.7 млрд. евро през 2017 г. и притежава над 400 марки, сред които Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry's, Magnum, Lynx.

В Южна и Централна Европа групата Unilever работи в сектора на храните, грижа за дома и личната хигиена чрез поделенията Unilever South Central Europe и Unilever Romania. Unilever South Central Europe чрез офиса в Букурещ отговаря за маркетинга и продажбите в Румъния, България, Сърбия, Черна гора и Молдова.

Бизнес за около 100 млн. лв.

Пазарът на сладолед в страната се оценява на около 100 млн. лв., като в последните няколко години постига ръст в стойност от около 10%, казва Александър Цветанов.

Това не е първата сделка на Unilever на българския пазар на сладолед. През 2011 г. компанията стана собственик на "Дарко", като придоби права над марките, дистрибуторската мрежа и производствените линии. Дружеството беше създадено от Петър Цветков и започна дейността си през 1991 г., а през 2007 г. стана мажоритарна собственост на фонда за дялово инвестиране Balkan Accession Fund – BAF. В сладоледения бранш Unilever работи на българския пазар под бранда Algida. Собственост на компанията са и други марки за сладолед - Big Milk, Eskimo, Cornetto, Carte D’Or, Magic, Twister.

В сектора има и други сделки. През 1994 г. гръцката "Делта" навлезе на почти монополния пазар, доминиран от тогавашната "Сердика", като купи фабрика за сладолед във Варна, която през 2005 г. отново смени собствеността си. Тогава тя стана притежание на Nestlе и беше преименувана на "Нестле айс крийм България". През октомври 2016 г. варненското дружество се отдели в новосъздадената фирма Froneri. Реорганизацията беше резултат от постигнато споразумение на глобално ниво между швейцарската Nestle и британската R&R, които обединиха бизнеса си със сладолед. Сега "Фронери България" притежава административна сграда и логистичен център в София, фабрика за сладолед във Варна със седем производствени линии, дистрибуционен и логистичен център в Бургас и логистичен център в с. Труд, Пловдивско.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 650 прочитания

Вкусът се възпитава Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

21 сеп 2018, 898 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите компании през 2017 г.: Сезонът на рекордните печалби

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете